Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorHoşgörür, Vural
dc.contributor.authorKatrancı, Mehmet
dc.date.accessioned2020-06-25T14:33:38Z
dc.date.available2020-06-25T14:33:38Z
dc.date.issued2007
dc.identifier.citationHoşgörür, V., Katrancı, M. (2007). Sınıf ve Beden Eğitimi ve Spor Öğretmenliği Öğrencilerinin Baskın Zeka Alanları (Kırıkkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Örneği). Ondokuz Mayıs Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 0(24), 33 - 42.en_US
dc.identifier.issn1300-302X
dc.identifier.issn2548-0278
dc.identifier.urihttps://app.trdizin.gov.tr/publication/paper/detail/TnpBek5qRXg=
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12587/455
dc.description.abstractBu araştırmada, okul yöneticilerinin işgörenleri ile kuracağı örgütsel iletişimde, baskın zeka alanlarını dikkate alarak onlarla daha sağlıklı iletişim kurmalarına yardımcı olmak, böylece kurumun örgütsel sağlığına ve verimliliğine katkı sağlamak amaçlanmıştır. Araştırma, Kırıkkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Beden Eğitimi Öğretmenliği ve Sınıf Öğretmenliği programı dördüncü sınıfına devam eden 252 öğrencinin katılımı ile gerçekleştirilmiştir. Araştırmaya katılan öğrencilerin baskın olan zeka alanlarını belirlemek için Armstrong (1999) tarafından geliştirilen ve Saban (2002) tarafından çevirisi yapılan “Eğitimciler İçin Çoklu Zeka Envanteri” kullanılmıştır. Araştırmada, Sınıf Öğretmenliği programı dördüncü sınıfına devam eden öğrencilerden elde edilen verilerin analizinde, öğrencilerin en gelişmiş oldukları zeka alanının Görsel-Uzamsal Zeka (4.10), en az gelişmiş oldukları zeka alanının ise Doğacı Zeka (3.44) olduğu görülmüştür. Beden Eğitimi ve Spor Öğretmenliği programı dördüncü sınıfına devam eden öğrencilerden elde edilen verilerin analizinde, öğrencilerin en gelişmiş oldukları zeka alanının Bedensel-Kinestetik Zeka (4.48), en az gelişmiş oldukları zeka alanının ise Dil Zekası (3.54) olduğu görülmüştür.en_US
dc.description.abstractIn this research, it is aimed to help to the managers of organizations by taking outstanding intelligence types to have a healthy communication with the employees and contribute to the productivity of the organization by this way. In the research, it was carried out on the 252 4th grade students attending Kırıkkale University Educational Faculty Department of Physical Education and Department of Primary School Teaching. In order to define the intelligence type of the students participated in the study, “Multiple Intelligence Inventory for Educators“ which was designed by Armstrong (1999) and translated into Turkish by Saban (2002) was used. In this research, in the analysis of the 4th grade students at Department of Primary school teaching it was seen that the students spatial intelligence (4.10) was the most developed one and the naturalistic intelligence (3.44) was the least developed. In the analysis of the 4th grade students at Department of Physical Education it was seen that the students bodily-kinesthetic intelligence (4.48) was the most developed one and the linguistic intelligence (3.54) was the least developed.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectEğitim, Eğitim Araştırmalarıen_US
dc.titleSınıf ve Beden Eğitimi ve Spor Öğretmenliği Öğrencilerinin Baskın Zeka Alanları (Kırıkkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Örneği)en_US
dc.title.alternativeThe Dominan Field of the Students in the Department of Elemantary Education and Physical Educational and Sports (A Sample of Education Faculty of University of Kırıkkale)en_US
dc.typearticleen_US
dc.contributor.departmentKırıkkale Üniversitesien_US
dc.identifier.volume0en_US
dc.identifier.issue24en_US
dc.identifier.startpage33en_US
dc.identifier.endpage42en_US
dc.relation.journalOndokuz Mayıs Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisien_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster