Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorTanır, Halil
dc.contributor.authorYoncalık, Oğuzhan
dc.date.accessioned2020-06-25T14:32:34Z
dc.date.available2020-06-25T14:32:34Z
dc.date.issued2014
dc.identifier.citationTanır, H., Yoncalık, O. (2014). The Relationship Between Elementary School Eighth Grade Students' Physical Activity Level And Various Anthropometric Characteristics With Their Academic Achievement. Niğde Üniversitesi Beden Eğitimi ve Spor Bilimleri Dergisi, 8(1), 1 - 10.en_US
dc.identifier.issn1307-6477
dc.identifier.urihttps://app.trdizin.gov.tr/publication/paper/detail/TVRneE9UY3dNQT09
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12587/49
dc.description.abstractBu çalışmanın amacı ilköğretim 8. sınıf öğrencilerinde fiziksel aktivite düzeyi ve bazı antropometrik özellikler ile akademik başarı arasındaki ilişkinin değerlendirilmesidir. Çalışmanın örneklemi 2011-2012 eğitim öğretim yılında Konya ili merkez ilçelerinde (Selçuklu, Meram, Karatay) 12 farklı ilköğretim okulunda rastgele ulaşılan 324 (n168 kız, n156 erkek) gönüllü 8. sınıf öğrencisinden oluşmaktadır. Öğrencilerin fiziksel aktivite düzeyleri Crocker ve diğ. (1997) tarafından geliştirilen ve geçerlilik güvenilirlik çalışmaları yapılan Physical Activity Questionnare for Older Children (PAQ-C 4-8) ölçeğinin araştırma kapsamında Türkçeye uyarlanmış hali olan Çocuklar için Fiziksel Aktivite Ölçeği (ÇFAÖ) ile değerlendirilmiştir. Öğrencilerin antropometrik özelliklerinin belirlenmesinde boy uzunluğu ve vücut ağırlığı ölçümleri ile bioelektrik impedans analizinden (BİA) yararlanılmıştır. Akademik başarının ölçütü olarak öğrencilerin, 2012 yılı haziran ayında yapılan Seviye Belirleme Sınavından (SBS) aldıkları puanlar kullanılmıştır. Öğrencilerin fiziksel aktivite düzeyleri ve bazı antropometrik özellikleri (boy uzunluğu) ile akademik başarıları arasında önemsenemeyecek kadar düşük bir ilişki olduğu görülmüştür (sırasıyla r.11 ve .13; p.05). Cinsiyete göre erkeklerde fiziksel aktivite düzeyi ile akademik başarı arasında zayıf bir ilişkinin olduğu (r.23; p.05); ancak kızlarda fiziksel aktivite düzeyi ile akademik başarı arasında herhangi bir ilişkinin olmadığı sonucuna ulaşılmıştır (r.05; p.05). Erkeklerde boy uzunluğu ile akademik başarı arasında zayıf bir ilişkinin olduğu görülürken (r.21; p.05); vücut ağırlığı ile akademik başarı arasında önemsenemeyecek kadar düşük bir ilişkinin olduğu belirlenmiştir (r.18; p.05). Kızlarda boy uzunluğu ile akademik başarı arasında önemsenemeyecek kadar düşük bir ilişkinin olduğu anlaşılmıştır (r.15; p.05). Öğrencilerin vücut ağırlıkları (erkekler hariç), BKİ ve vücut yağ yüzdesi (VYY) değerleri ile akademik başarıları arasında herhangi bir ilişkinin olmadığı görülmüştür (sırasıyla r.09; .03 ve .10; p.05).en_US
dc.description.abstractThe purpose of this study is to evaluate the relationship between elementary school eight grade students' physical activity level, their various anthropometric characteristics and their academic achievement. The participants of the study includes randomly chosen 324 volunteer eight grade students (n168 female, n156 male) from 12 different elementary schools located in the central towns of the city, Konya (Selçuklu, Meram, Karatay) in 2011-2012 Academic Year. The students' physical activity levels were assessed through the Turkish adaptation version of the Physical Activity Questionnaire for Older Children (PAQ-C 4-8) developed and tested in terms of validity and reliability by Crocker et al (1997). To determine the students' anthropometric characteristics, measurement of length and weight as well as bioelectiric impedence analysis (BIA) were utilized. As an indicator of the students' academic achievement, the students' results in The National Placement Exam in 2012 were used. It was observed that there is no significant relationship between the students' physical activity level, their various anthropometric characteristics (their length) and their academic achievement (r.11 ve .13; p<.05 respectively). In terms of sex, it was found that there is a low relationship between physical activity level and academic achievement in male students (r.23; p<.05); however, there is no significant relationship between physical activity level and academic achievement in female students (r.05; p>.05). It was observed that in male students, there is a low relationship between their length and academic achievement (r.21; p<.05) and there is an insignificantly low relationship between their body weight and academic achievement (r.18; p<.05). In female students, it was concluded that there is an insignificantly low relationship between their length and academic achievement (r.15; p<.05). It was seen that there is no relationship between the students' body weight (except the male students), BKİ, body fat rate and their academic achievement (r.09; .03 ve .10; p>.05 respectively).en_US
dc.language.isootheren_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectSpor Bilimlerien_US
dc.subjectEğitim, Eğitim Araştırmalarıen_US
dc.titleThe Relationship Between Elementary School Eighth Grade Students' Physical Activity Level And Various Anthropometric Characteristics With Their Academic Achievementen_US
dc.title.alternativeIlköğretim 8. Sinif Öğrencilerinde Fiziksel Aktivite Düzeyi Ve Bazi Antropometrik Özelliklerin Akademik Başari Ile Ilişkisien_US
dc.typearticleen_US
dc.contributor.departmentKırıkkale Üniversitesien_US
dc.identifier.volume8en_US
dc.identifier.issue1en_US
dc.identifier.startpage1en_US
dc.identifier.endpage10en_US
dc.relation.journalNiğde Üniversitesi Beden Eğitimi ve Spor Bilimleri Dergisien_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster