Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorEraslan, Levent
dc.contributor.authorEser, Derya Çakıcı
dc.date.accessioned2020-06-25T14:40:44Z
dc.date.available2020-06-25T14:40:44Z
dc.date.issued2011
dc.identifier.citationEraslan, L., Eser, D. Ç. (2011). Pedagojik Formasyon Programı Öğrencilerinin Öğretmenlik Mesleğine Yönelik Tutumları. Kastamonu Üniversitesi Kastamonu Eğitim Dergisi, 19(2), 427 - 438.en_US
dc.identifier.issn1300-8811
dc.identifier.urihttps://app.trdizin.gov.tr/publication/paper/detail/TVRFNE5UWTNOdz09
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12587/517
dc.description.abstractFen-edebiyat fakültesi öğrencilerine öğretmenlik bilgi ve becerisi kazandırmak amacıyla pedagojik formasyon dersleri 2010-2011 öğretim yılından itibaren tekrar verilmeye başlamıştır. Böylece öğretmen yetiştirmede iki kaynak oluşmuş ve bu durum da çeşitli tartışmalara yol açmıştır. Bu tartışma konularından biri de Fen-edebiyat fakültesi öğrencilerinin öğretmenlik mesleğine yönelik tutumlarıdır. Araştırmanın amacı, bu konudaki tartışmalara paralel olarak fen-edebiyat fakültesi öğrencilerinin öğrenim basamağı, cinsiyet, öğrenim görülen bölüm, mezun olunan lise, üniversiteye gelmeden önce yaşanılan yerleşim birimi ve üniversite tercihinde eğitim fakültesinin yer alması veya almaması gibi değişkenler ve 35 önermelik “Öğretmenlik Mesleği Tutum Ölçeği” ile öğretmenlik mesleğine yönelik tutumları belirlemektir. Araştırmanın çalışma grubunu 2010–2011 öğretim yılı güz döneminde pedagojik formasyon dersleri alan 214 öğrenci oluşturmuştur. Yapılan istatistiksel analizlerde öğrenci tutumlarının çeşitli değişkenlerde farklılaştığını saptanmıştır.en_US
dc.description.abstractPedagogical skills subjects have started to given to the students at the Faculty of Arts and Sciences again in order to gain the teaching knowledge and skills since 2010-2011 education years. Thus, two resources have been appeared and this has led to various discussions. One of the topics for discussion is the attitudes of students at the Faculty of Arts and Sciences towards the teaching profession. In this context, this research was done to provide scientific data to these discussions. Faculty of Arts and Sciences students‘ step of learning, gender, education department, graduated high school, residence before coming to the university and choosing the education faculty at his/her university choices or not and such variables like this and including 38 proposals “ Teaching Profession Attitude Scale“ with attitudes towards teaching profession were determined. The research scope was consisted of 214 graduated students at third grade had pedagogical formation subjects in 2010-2011 years fall semester at Kırıkkale University. In the statistical.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectEğitim, Eğitim Araştırmalarıen_US
dc.titlePedagojik Formasyon Programı Öğrencilerinin Öğretmenlik Mesleğine Yönelik Tutumlarıen_US
dc.title.alternativePedagogıcal Formatıon Program Students Attıtudes Towards Teachıng Professıonen_US
dc.typearticleen_US
dc.contributor.departmentKırıkkale Üniversitesien_US
dc.identifier.volume19en_US
dc.identifier.issue2en_US
dc.identifier.startpage427en_US
dc.identifier.endpage438en_US
dc.relation.journalKastamonu Üniversitesi Kastamonu Eğitim Dergisien_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster