Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorÇakmak, Aygen
dc.contributor.authorDemirbaş, Ezgi Akıncı
dc.date.accessioned2020-06-25T14:32:35Z
dc.date.available2020-06-25T14:32:35Z
dc.date.issued2017
dc.identifier.citationÇakmak, A., Demirbaş, E. A. (2017). Farklı Türde Ortaokula Devam Eden Öğrencilerin Sosyal Kaygı Düzeylerinin İncelenmesi. Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 0(43), 138 - 155.en_US
dc.identifier.issn1302-8944
dc.identifier.issn2146-5983
dc.identifier.urihttps://app.trdizin.gov.tr/publication/paper/detail/TWpNNU9UVTNOdz09
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12587/60
dc.description.abstractBu araştırma farklı türde ortaokula devam eden öğrencilerin sosyal kaygı düzeylerinin cinsiyet ve sınıf düzeyine göre farklılık gösterip göstermediğini belirlemek amacıyla yapılmıştır. Araştırmanın çalışma grubunu 158 öğrenci oluşturmuştur. Araştırmanın verileri Genel Bilgi Formu, Ergenler İçin Sosyal Kaygı Ölçeği (ESKÖ)ile toplanmıştır. Verilerin analizinde ilişkisiz çift faktörlü varyans analizi (ANOVA) ve Scheffe çoklu karşılaştırma testi kullanılmıştır. Araştırma sonucunda okul türüne göre öğrencilerin Ergenler İçin Sosyal Kaygı Ölçeğinin olumsuz değerlendirilme korkusu, genel durumlarda sosyal kaçınma ve huzursuzluk duyma, yeni durumlarda sosyal kaçınma ve huzursuzluk duyma alt boyut puanlarında (p.05).Yatılı bölge ortaokuluna devam eden kız ve erkek öğrencilerin sosyal kaygı ölçeğinin alt boyutlarına ait puanlarının diğer ortaokullarda okuyan öğrencilerin puanlarından daha yüksek olduğu ancak cinsiyetin sadece yeni durumlarda sosyal kaçınma ve huzursuzluk duyma alt boyutuna ait puanlarda anlamlı farklılık oluşturduğu bulunmuştur (p.05).Ayrıca yatılı bölge ortaokulunun 5,6,7 ve 8.sınıfına devam eden öğrencilerin sosyal kaygı puan ortalamalarının diğer ortaokullara ortalamalarından daha yüksek olduğu saptanmıştır.en_US
dc.description.abstractThis study aimed to investigate whether the level of social anxiety varied by gender and grade in secondary school students. The study group comprised Information Form and the Social Anxiety Scale for Adolescents (SAS-A) were used in data collection. An unrelated two-factor analysis of variance (ANOVA) and a Scheffe multiple comparison test were conducted in data analysis. The study results revealed a significant difference in the Fear of Negative Evaluation, General Social Avoidance and Distress and Social Avoidance and Distress in New Situations subscales of the Social Anxiety Scale for Adolescents with respect to school type (p.05). Both female and male boarding students scored higher than the day students in all subscales of the Social Anxiety Scale for Adolescents. However, there was in a significant difference only in the Social Avoidance and Distress in New Situations subscale scores with respect to gender (p.05).In addition, the mean social anxiety scores of the students who attended the fifth, sixth, seventh and eighth grades of the regional boarding secondary school were higher than that of the day studentsen_US
dc.language.isoturen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectEğitim, Eğitim Araştırmalarıen_US
dc.titleFarklı Türde Ortaokula Devam Eden Öğrencilerin Sosyal Kaygı Düzeylerinin İncelenmesien_US
dc.title.alternativeAn Investigation Of The Level Of Social Anxiety In Students Attending Different Types Of Secondary Schoolsen_US
dc.typearticleen_US
dc.contributor.departmentKırıkkale Üniversitesien_US
dc.identifier.volume0en_US
dc.identifier.issue43en_US
dc.identifier.startpage138en_US
dc.identifier.endpage155en_US
dc.relation.journalMehmet Akif Ersoy Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisien_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster