Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorÖzbek, Aşır
dc.contributor.authorEngür, Merve
dc.date.accessioned2020-06-25T14:40:54Z
dc.date.available2020-06-25T14:40:54Z
dc.date.issued2018
dc.identifier.citationÖzbek, A., Engür, M. (2018). EDAS Yöntemi İle Lojistik Firma Web Sitelerinin Değerlendirilmesi. Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Meslek Yüksekokulu Dergisi, 21(2), 417 - 429.en_US
dc.identifier.issn1302-4191
dc.identifier.issn2564-7458
dc.identifier.urihttps://app.trdizin.gov.tr/publication/paper/detail/TXpJek16RXpNdz09
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12587/636
dc.description.abstractWeb siteleri, bilişim teknolojilerinin çok hızlı gelişmesi ile birlikte, son yıllarda ticaretin vazgeçilmez unsuru halinegelmiştir. Web siteleri, müşteri ile etkileşimin gerçekleştiği ilk ortamlardır. Müşteriler, işletme hakkında bilgi almakistediklerinde öncelikle başvurdukları yer firmaların vitrini olarak tanımlanan web siteleri olmaktadır. Web sitelerinin,müşteriler üzerinde kalıcı etki bırakması ve müşterilerin ilgisini çekebilmesi için kalitesinin çok iyi olması gerekmektedir.Web sitelerinin kalitesini belirlemede bir çok kriter sürece dahil olduğundan; en iyi web sitesini belirlemek çok ölçütlükarar verme (ÇÖKV) problemi olarak görülmektedir. Bu çalışma ile lojistik sektöründe faaliyet bulunan firmaların websiteleri ÇÖKV yöntemlerinden EDAS (Evaluation based on Distance from Average Solution) yöntemi iledeğerlendirilmiştir. Bu amaçla web sitelerinde olması gereken ölçütleri belirlemek ve web sitelerinin kalitesinideğerlendirmek amacıyla bir uygulama yapılmıştır. Yedi adet firmanın web sitesi 11 ölçüte göre değerlendirilmiştir.Yöntemin uygulanması neticesinde web sitesi en iyi olan firmanın Omsan Lojistik olduğu belirlenmiştir.en_US
dc.description.abstractWebsites have become indispensable for trade today as information technologies advance rapidly. Websites are wherethe first interaction takes place with customers. They are the shop windows which people refer to when they need to getinformation about the business. Therefore, websites should be of high quality in order that they can attract customers’attention and have a long-lasting impression on them. Determination of the best website is considered to be a Multi-Criteria Decision Making (MCDM) problem because it is a process involving various criteria. This study evaluateswebsites of companies in logistics by EDAS (Evaluation based on Distance from Average Solution), a multi criteriadecision making (MCDM) method. In order to determine the criteria that websites should have and evaluate the qualityof websites, an application was carried out. Based on the 11 criteria, the websites of 7 logistic firms were evaluated.Omsan Logistics was found to have the best website as a result.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectİşletme Finansen_US
dc.subjectİktisaten_US
dc.subjectTarihen_US
dc.subjectOtelcilik, Konaklama, Spor ve Turizmen_US
dc.subjectİşletmeen_US
dc.subjectHalkla İlişkileren_US
dc.titleEDAS Yöntemi İle Lojistik Firma Web Sitelerinin Değerlendirilmesien_US
dc.title.alternativeEvaluation of Logistics Company Websites by EDAS Methoden_US
dc.typearticleen_US
dc.contributor.departmentKırıkkale Üniversitesien_US
dc.identifier.volume21en_US
dc.identifier.issue2en_US
dc.identifier.startpage417en_US
dc.identifier.endpage429en_US
dc.relation.journalSelçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Meslek Yüksekokulu Dergisien_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster