Halk Eğitimi Merkezi Müdürlerinin Değişim Eğilimleri
Künye
Arslan, M. M. (2015). Halk Eğitimi Merkezi Müdürlerinin Değişim Eğilimleri. Kastamonu Üniversitesi Kastamonu Eğitim Dergisi, 23(2), 875 - 888.Özet
Bu çalışmada, halk eğitimi merkezi müdürlerinin hayat boyu öğrenmeye yönelik değişim eğilimlerinin (değişimde girişimcilik, değişimin yararına inanma, değişime direnme, değişimden kaçınma) incelenmesi amaçlanmıştır. Araştırmanın çalışma grubunu, halk eğitimi merkezlerinde görev yapan 771 merkez müdürü oluşturmaktadır. Araştırma verileri, Akbaba Altun ve Büyüköztürk (2011) tarafından geliştirilen değişim eğilimleri ölçeği (DEÖ) ile toplanmıştır. Araştırmada grupların ölçek puanları arasındaki farkların manidarlığının test edilmesinde tek faktörlü varyans analizi (ANOVA) kullanılmıştır. Alt ölçek puanları arasındaki ilişkiler Pearson korelasyon katsayısıyla incelenmiştir. Araştırmada, ilköğretim kurumlarından gelen müdürlerin yaygın eğitim kurumlarından gelen müdürlere göre girişimcilik boyutundaki değişim konusunda daha olumlu düşündükleri görülmüştür. Kıdemli müdürlerin, girişimcilik boyutundaki değişim eğilimlerinin daha yüksek, değişime dirençlerinin ise daha az olduğu bulunmuştur This study aims to investigate the change tendency (entrepreneurship in change, belief in that change is beneficial, resistance to change, avoidance of change) of public education centers' principals of centers for lifelong learning. The target population of the study consisted of 771 principals working in the centers for lifelong learning. The data was collected by using change inclination scale developed by Akbaba Altun and Büyüköztürk (2011). In the study, one-way variance analysis (ANOVA) was used to explore differences among groups. The relationships among the sub-scale scores were examined by using Pearson correlation coefficient. The analysis revealed that the principals previously working in the primary schools have a more positive attitude for the subject of entrepreneurship in change than that of the principals previously working in the non-formal education institutions. It was also observed that the change tendency of the senior principals in entrepreneurship dimension is higher while their resistance to change is lower
Kaynak
Kastamonu Üniversitesi Kastamonu Eğitim DergisiCilt
23Sayı
2Bağlantı
https://app.trdizin.gov.tr/publication/paper/detail/TVRrMU5qQTJOZz09https://hdl.handle.net/20.500.12587/654
Koleksiyonlar
- Makale Koleksiyonu [120]
- TR-Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu [3218]