Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorÇelik, Serkan
dc.date.accessioned2020-06-25T14:41:01Z
dc.date.available2020-06-25T14:41:01Z
dc.date.issued2011
dc.identifier.issn1301-3718
dc.identifier.issn2458-8342
dc.identifier.urihttps://app.trdizin.gov.tr/publication/paper/detail/TVRJd05qVTBOQT09
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12587/699
dc.description.abstractWeb’e dayalı teknolojiler, çevrimiçi öğrenme ve mesleki gelişim alanında yenilikler, teknolojinin öğretmen yetiştirme sürecindeki önemini arttırmıştır. Bu çalışma, altı farklı üniversite bünyesindeki Eğitim fakültelerinde görev yapan 124 öğretim elemanının teknolojiden öğrenme ve öğretme amaçlı yararlanma düzeylerini belirlemeyi, konuyla ilgili hali hazırdaki uygulamalarını ortaya çıkarmayı ve alanyazında değinilen teknolojinin yayılmasına dönük modelleri incelemeyi amaçlamaktadır. Veriler, altı farklı üniversitede görev yapan öğretim elemanlarından, teknolojinin eğitim ortamlarına uyarlanma düzeylerini ortaya koyma amaçlı hazırlanmış olan bir anket aracılığıyla elde edilmiştir. Çalışmanın sonuçları, katılımcı akademisyenlerin çalışma ortamlarına teknolojinin güncel yönelimlerini yeterli ölçüde yansıtmaları önünde çeşitli engeller bulunduğunu ve dolayısıyla öğretmen yetiştiricilerin teknolojiden mesleki anlamda yararlanmada sınırlıkları bulunduğunu göstermektedir. Sonuçlar, ayrıca, teknolojik unsurlarla güçlendirilmiş güncel öğrenme modellerinin katılımcıların mesleki ortamlarında yeterince kullanılmadığına işaret etmektedir. Bulgular, ilgili alanyazın doğrultusunda tartışılmış ve çeşitli önerilerde bulunulmuştur.en_US
dc.description.abstractAs a consequence of the recent progressions in web-based technologies, online learning, and professional development, technology has taken responsibility of a leading role in teacher education. This study aimed to portray technology diffusion models through the literature and purport technology integration levels and technology related instructional practices of teacher education faculty in a group of Turkish universities. Data gathered through a technology implementation survey from academics employed at education faculties at six different Turkish universities. The results of the study revealed that participated academics have exposed to some hindrances to implement the current technology into their educational settings and their perceived technology implementation levels are not promising. Consequences also pointed out that there is a shortage of imbedding contemporary learning models garnered with technologic facilities. Some further suggestions were made in accordance with the outcomes.en_US
dc.language.isoengen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectEğitim, Eğitim Araştırmalarıen_US
dc.titleTechnology integration levels of teacher education facultyen_US
dc.title.alternativeEğitim fakültesi öğretim elemanlarının teknoloji uyarlama düzeylerien_US
dc.typeotheren_US
dc.contributor.departmentKırıkkale Üniversitesien_US
dc.identifier.volume44en_US
dc.identifier.issue2en_US
dc.identifier.startpage141en_US
dc.identifier.endpage163en_US
dc.relation.journalAnkara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Dergisien_US
dc.relation.publicationcategoryDiğeren_US


Bu öğenin dosyaları:

DosyalarBoyutBiçimGöster

Bu öğe ile ilişkili dosya yok.

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster