Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorToptas, Veli
dc.date.accessioned2020-06-25T14:41:02Z
dc.date.available2020-06-25T14:41:02Z
dc.date.issued2010
dc.identifier.citationToptaş, V. (2010). İlköğretim matematik dersi (1–5) öğretim programı ve ders kitaplarında geometri kavramlarının sunuluşunun incelenmesi. İlköğretim Online (elektronik), 9(1), 136 - 149.en_US
dc.identifier.issn1305-3515
dc.identifier.issn1305-3515
dc.identifier.urihttps://app.trdizin.gov.tr/publication/paper/detail/TVRBeE1URXlNZz09
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12587/708
dc.description.abstractDers kitaplarında geometrik kavramların farklı konum ve boyutlarda ve öğrencilerin deneyimine uyacak bir şekilde sunulmasıyla öğrenmenin daha kalıcı olacağı savunulmaktadır. Bu çalışmanın amacı ilköğretim matematik öğretim programı ve bu programa göre yazılmış ders kitaplarında geometri kavramlarının sunuluşunda boyut ve konum çeşitliliğine ne ölçüde özen gösterildiğinin ortaya çıkarılmasıdır. Bu amaçla matematik öğretim programı ve Bakanlık tarafından hazırlanmış olan 2 set ders kitabı serisinde bulunan geometri ile ilgili bölümler doküman incelemesi yoluyla analiz edilmiştir. Bulgular gerek öğretim programında ve gerekse ders kitaplarında geometri kavramlarının sunuluşunda boyut ve konum farklılığının sistematik bir biçimde ele alınmadığını göstermektedir. Matematik eğitimi açısından doğurgular tartışılmaktadır. Anahtar Sözcükler: Ders kitapları, boyut, konum, temsiller, öğretim programı.en_US
dc.description.abstractIt is widely accepted that the learning becomes more enduring and deeper if geometric figures are presented in various orientations and dimensions in textbooks. The purpose of this study was to examine how the geometric concepts are presented in the indicators of the Turkish elementary mathematics curriculum (curriculum guidelines, textbooks and workbooks) in terms of different orientations and sizes. For this purpose, the elementary school mathematics curriculum and two sets of textbook series were examined. Results showed that the presentation of the geometric concepts in the indicators of curriculum (curriculum guidelines, textbooks and workbooks) were not systematically handled. Implications for mathematics education were discussed. Key Words: textbooks, dimension, orientation, representations, curriculumen_US
dc.language.isoturen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectEğitim, Eğitim Araştırmalarıen_US
dc.titleİlköğretim matematik dersi (1–5) öğretim programı ve ders kitaplarında geometri kavramlarının sunuluşunun incelenmesien_US
dc.title.alternativeAn analysis of the elementary school mathematics curriculum and presentation of geometry concepts in textbooksen_US
dc.typearticleen_US
dc.contributor.departmentKırıkkale Üniversitesien_US
dc.identifier.volume9en_US
dc.identifier.issue1en_US
dc.identifier.startpage136en_US
dc.identifier.endpage149en_US
dc.relation.journalİlköğretim Online (elektronik)en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster