Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorZorlu, Abdülkadir
dc.date.accessioned2020-06-25T14:41:05Z
dc.date.available2020-06-25T14:41:05Z
dc.date.issued2003
dc.identifier.citationBu makale açık erişimli değildir.en_US
dc.identifier.issn2148-9947
dc.identifier.issn2148-9947
dc.identifier.urihttps://app.trdizin.gov.tr/publication/paper/detail/TXpjNE56YzM=
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12587/738
dc.description.abstractAraştırma Ankara'daki üç hipermarketten (Hipermarket A, B ve C) alış veriş eden tüketicilerle yapılmıştır. Çalışmanın amacı, hipermarketlerden alış veriş yapan müşterilerin profilinin saptanmasına, hipermarketleri tercih etmenin rasyonel, sosyokültürel/psikolojik nedenlerinin hipermarketlere göre farklılık arz edip etmediğinin belirlenmesine ve müşterilerin hipermarketleri neden tercih ettiğinin anlaşılmasına yöneliktir. Araştırmada hem nicel (anket) hem de nitel (mülakat ve odak grup) teknikler kullanılarak bilgi toplanmıştır. Araştırmada toplam 400 anket uygulanmıştır. Aynı zamanda bu denekler içinden toplam 22 kişi ile mülakat ve odak grup görüşmeleri yapılmıştır. Tüketicilerin rasyonel, sosyo-kültürel ve psikolojik niteliklerinin tüketim süreçlerine etkilerini bulabilmek için ki-kare, t-testi ve ANOVA analiz teknikleri kullanılmıştır. Araştırmanın sonucuna göre rasyonel, sosyo-kültürel ve sosyo-psikolojik nedenlerle Hipermarket A'nın Hipermarket B'nin ve Hipermarket C'nin tercih edilmesi farklı nitelikler taşımaktadır. Aynı zamanda tüketicilerin hipermarketleri tercih etme nedenleri cinsiyete, yaşa, mesleğe, eğitim düzeyine ve oturulan yere göre farklılıklar arz etmektedir.en_US
dc.description.abstractThe main aim of this study is to investigate the behaviors of consumers who are shopping in three hypermarkets (Hypermarket A, Hypermarket B and Hypermarket C) in Ankara. In the study, it is assumed that the consumers' choices could be evaluated by appealing three main factors; rational, socio-cultural and psychological. The aim of the study is to determine the profile of hypermarkets' consumer, why they prefer the mentioned hypermarkets and understanding why they made such choices. The data needed are collected by using both quantitative (questionnaire) and qualitative (dept interview and focus group) techniques. In the process of the colleting data, 400 questionnaires are adminstered. In addition, in-depth interview and focus group techniques are used (22 people) to collect the additional data. The analysis techniques of chi-square, t-test and ANOVA are employed to point out rational, socio-cultural and psychological factors in the process of consumption. The results of the study show that the reasons of consumers' choices for shopping varies according to the Hypermarkets A, B and C. It is concluded that gender, age, educational status, occupation and residence have effected some influences on their preferences.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/closedAccessen_US
dc.subjectSosyolojien_US
dc.titleTüketicilerin Ankara'daki Üç Hipermarketi Tercih Etme Nedenlerien_US
dc.title.alternativeThe Reasons of Consumer Preferences of the Three Hypermarkets in Ankaraen_US
dc.typearticleen_US
dc.contributor.departmentKırıkkale Üniversitesien_US
dc.identifier.volume6en_US
dc.identifier.issue2en_US
dc.identifier.startpage93en_US
dc.identifier.endpage121en_US
dc.relation.journalSosyoloji Araştırmaları Dergisien_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US


Bu öğenin dosyaları:

DosyalarBoyutBiçimGöster

Bu öğe ile ilişkili dosya yok.

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster