Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorAkbaş, Oğuz
dc.date.accessioned2020-06-25T14:41:06Z
dc.date.available2020-06-25T14:41:06Z
dc.date.issued2009
dc.identifier.citationAkbaş, O. (2009). İlköğretim okullarında görevli branş öğretmenlerinin değer öğretimi yaparken kullandıkları etkinlikler: 2004 ve 2007 yıllarına ilişkin bir karşılaştırma. Kastamonu Üniversitesi Kastamonu Eğitim Dergisi, 17(2), 403 - 414.en_US
dc.identifier.issn1300-8811
dc.identifier.urihttps://app.trdizin.gov.tr/publication/paper/detail/TVRBek1EZzJOZz09
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12587/748
dc.description.abstractBu araştırmanın amacı, öğretmenlerin değer öğretimi yaparken kullandıkları yöntemleri yeni ve eski ilköğretim programlarına göre belirlemektir. Bu genel amaca ulaşmak için değer öğretimi etkinlikleri ölçeği geliştirilmiştir. Ölçek, çağdaş değer öğretimi etkinlikleri, geleneksel değer öğretimi, davranışa dönüştürme etkinlikleri ve örnek kişilerden hareketle değer öğretimi isimli dört faktörden oluşmaktadır. Geliştirilen ölçek Ankara ve Kırıkkale’de seçilen ilköğretim okullarında görevli öğretmenlere uygulanmıştır. Araştırma sonucunda, çağdaş değer öğretimi etkinlikleri ve geleneksel değer öğretimi etkinliklerinin yeni ve eski ilköğretim programlarını kullanan öğretmenlerce benzer oranda kullandıkları görülmüştür. Değerlerin davranışa dönüştürülmesine yönelik etkinliklerin kullanımı yeni ilköğretim programlarını kullanan öğretmenlerde artmış, örnek kişilerden hareketle değer öğretimi etkinlikleri ise azalmıştır.en_US
dc.description.abstractThis study aimed at defining the methods used by teachers while teaching values according to the old and new primary school curriculums. To achieve this general aim, the scale which was named by the activities of the teaching values was developed by the researcher. It consisted of the four sub-factors which are; alternative method activities, traditional method activities, activities directed towards turning values into behaviors and activities by taking samples from the model persons. This scale was applied to selected teachers who are serving in the primary schools in Ankara and Kırıkkale. At the end of the study, it was revealed that teachers using old primary school curriculums carried out alternative methods and traditional methods which are used at the teaching values at a rate similar to that of teachers using new primary school curriculums. On the other hand, an increase was observed in the activities directed towards turning values into behaviors in the teachers who use new primary school curriculums while, a decrease was detected in the activities of the teaching values by taking samples from the model persons.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectEğitim, Eğitim Araştırmalarıen_US
dc.titleİlköğretim okullarında görevli branş öğretmenlerinin değer öğretimi yaparken kullandıkları etkinlikler: 2004 ve 2007 yıllarına ilişkin bir karşılaştırmaen_US
dc.title.alternativeActivities carried out by brach techers working in primary schools while teching values: A comparison of the years 2004 and 2007en_US
dc.typearticleen_US
dc.contributor.departmentKırıkkale Üniversitesien_US
dc.identifier.volume17en_US
dc.identifier.issue2en_US
dc.identifier.startpage403en_US
dc.identifier.endpage414en_US
dc.relation.journalKastamonu Üniversitesi Kastamonu Eğitim Dergisien_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster