Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorKandemir, Mehmet
dc.date.accessioned2020-06-25T14:41:09Z
dc.date.available2020-06-25T14:41:09Z
dc.date.issued2014
dc.identifier.citationKandemir, M. (2014). A model explaining academic procrastination behavior. Pegem Eğitim ve Öğretim Dergisi, 4(3), 51 - 72.en_US
dc.identifier.issn2146-0655
dc.identifier.issn2148-239X
dc.identifier.urihttps://app.trdizin.gov.tr/publication/paper/detail/TVRVM09EQXlNZz09
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12587/771
dc.description.abstractAraştırmanın amacı, üniversite öğrencilerinin akademik erteleme davranışlarını kişilik özellikleri, başarı yönelimleri, akademik öz yeterlik inancı ve benlik saygısının ne düzeyde açıkladığını bir model çerçevesinde incelemektir. Bu amaç bağlamında, araştırma değişkenlerinden neden-sonuç ilişkisi içinde, doğrudan ve dolaylı etkileri belirlemek için bir model kurulmuş ve model testi yapılmıştır. Nedensel karşılaştırmalı desenin kullanıldığı araştırmada, araştırma grubunu farklı sınıf düzeylerinden 406 bayan ve 224 erkek olmak üzere toplam 630 üniversite öğrencisinden oluşmaktadır. Araştırma verilerinin toplanmasında, “Aitken Akademik Erteleme Ölçeği”, “Sıfatlara Dayalı Kişilik Testi”, “Çok Boyutlu Mükemmeliyetçilik Ölçeği”, “Başarı Yönelimleri Ölçeği”, “Rosenberg Benlik Saygısı Ölçeği” ve “Akademik Öz-yeterlik Ölçeği” kullanılmıştır. Araştırma sonucunda, öğrencilerin akademik erteleme davranışı, kişilik özellikleri, başarı yönelimi, akademik öz yeterlik inancı ve benlik saygısı ile neden-sonuç ilişkisi içinde doğrudan ve dolaylı bir şekilde açıklandığı belirlenmiştir.en_US
dc.description.abstractThe present study aims at examining the extent, to which personality traits, goal orientations, academic self-efficacy belief and self-esteem explain the academic procrastination behaviors of university students within the framework of a mode. To this end, a model was created and a model test was performed in order to determine the direct and indirect effects of the research variables within the compass of a cause and effect relationship. In the present research in which a causative comparative pattern was used, the research group consists of 630 university students in total from different grades, 406 of whom are female and 224 of whom are male. In the data collection phase of the present research,“ Aitken Academic Procrastination Scale“, “Adjective Based Personality Test“, “Multidimensional Perfectionism Scale“, “Achievement Goals Scale“, “Rosenberg Self Esteem Scale“ and “Academic Self Efficacy Scale“ were used. It was found that the academic procrastination behaviors of university students are directly and indirectly related to personality traits, success orientation, academic self efficacy belief and self esteem within the framework of a cause and effect relationship.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectEğitim, Eğitim Araştırmalarıen_US
dc.titleA model explaining academic procrastination behavioren_US
dc.title.alternativeAkademik erteleme davranışını açıklayıcı bir modelen_US
dc.typearticleen_US
dc.contributor.departmentKırıkkale Üniversitesien_US
dc.identifier.volume4en_US
dc.identifier.issue3en_US
dc.identifier.startpage51en_US
dc.identifier.endpage72en_US
dc.relation.journalPegem Eğitim ve Öğretim Dergisien_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US


Bu öğenin dosyaları:

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster