Ara
Toplam kayıt 27, listelenen: 1-10
Varoluşsal sorunlar, birey ve yeni hayat
(2010)
Modern bireyin varlığıyla beraber gelen sorunları karşısında iki esas tavrı vardır: Sahici olmak, sahici olamamak. Sahici olmak, irade ve kararlılık gerektirdiği için modern gündelik yaşamda fazla tercih edilen bir tavır ...
Eski Anadolu Türkçesi Satırarası Kur'an Tercümesi'nin (Topkapı Nüshası) Sözvarlığı Üzerine Notlar
(2016)
Kur'an-ı Kerim'in Türkçeye yapılan ilk tercümeleri, Karahanlı Türkçesine, satırarası yöntemle yapılmıştır. Bu tercümeler, sayıca az olmalarına rağmen Türkçe sözvarlığı araştırmaları için oldukça ehemmiyetli eserlerdir. ...
Divan Şairlerinin Birbirleriyle İlgili Manzum Değerlendirmeleri
(2005)
Bu yazının konusunu, klâsik Türk şairlerinin birbirleriyle ilgili manzum sözleri ve değerlendirmeleri oluşturmaktadır. Şairler fahriye içerikli beyitlerinde kendilerini zihinlerindeki üstat şairlerle kıyaslamışlar ve çoğu ...
Bodur Minareden Öte (Yusuf Atılgan) ve Absürt Birey
(2010)
Bodur Minareden Öte, Yusuf Atılgan'ın 1960 yılında yayınlamış olduğu tek hikâye kitabıdır. Kitapta, “Kasabadan”, “Köyden”, “Kentten” başlıkları altında on hikâye yer almaktadır. Bu hikâyeler, özellikle karakterlerin içinde ...
İkinci Yeni şiirinde bir yaşam alanı olarak kent algısı
(2011)
Var oluşunu bireysel sorgulamalarla anlamaya gayret edip kendi aydınlanmasını gerçekleştirebilmiş olan bir kimse için, yaşanılan kentin de mahallenin de sokağın da evin de farklı bir duyuş ve kabulleniş biçimi vardır. ...
Yaratıcı insan-sıradan insan ve "Bağışla Onları" romanı
(2011)
İnsan, doğal-tinsel/tarihsel bir bütündür. Diğer bir ifadeyle hem düğal/biyo-psişik, hem tinsel/tarihsel bir varlık olan insanı insan kılan, sadece doğal özellik/olanaklarını (yemek içmek, boşaltmak, türünü devam ettirmek) ...
Karahanlı Türkçesi Dönemi Kur’an Tercümelerinden Rylands Nüshasında Farsça Tercüme Etkisi Üzerine Mülahazalar
(2016)
Türkçe ile İranî diller arasındaki ilişki çok eski yüzyıllara kadargitmektedir. Bu ilişki, Türklerin İslamiyet’i kabul etmeye başladıkları X-XI.yüzyıllarda daha da artmış, Türklerin İslamiyet’i anlamaları ve hayatlarınınbir ...
Osmanlı Devleti’nde Pîşkeş (Xvıı. Yüzyıl)
(2018)
Farsça pîşkeş sözcüğü “Hediye, armağan” anlamına gelmektedir.Hediyeleşme, Osmanlı’dan önceki Türk-İslam devletlerinde, Çin veBizans kültüründe ve Orta Doğu devlet geleneklerinde yer alan önemlibir olgudur. Osmanlı Devleti’nde ...
Nazîm Yahya'nın Bir Aşk Hikâyesi: "Dâstân-ı Hecr Ü Visâl"
(2016)
XVIII. asır şairlerinden Nazîm Yahya (ö. 1727) Klâsik Türk edebiyatı dairesinde yetişmiş, devrinin önde gelen simalarından birisidir. İstanbul'un Kumkapı semtinde doğan şairin asıl adı Yahya'dır. Şair aynı mahlası ...
Osmanlı Sarayında Aşure Yapımı Ve Dağıtımı (Xvııı.-Xıx. Yüzyıllar)
(2019)
10 Muharrem “Aşure Günü”nde en az on çeşit malzemeden oluşan aşurenin pişirilerek eşe-dosta,fakirlere dağıtılması Nuh peygamberin sünneti olarak kabul edilmiş ve bu sebeple de Aşure Günütarih boyunca, kutsal bir gün olarak ...