Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorTürker, Sadık
dc.date.accessioned2020-06-25T14:41:19Z
dc.date.available2020-06-25T14:41:19Z
dc.date.issued2010
dc.identifier.citationBu makale açık erişimli değildir.en_US
dc.identifier.issn1303-3387
dc.identifier.urihttps://app.trdizin.gov.tr/publication/paper/detail/TVRBNE9EUXhNUT09
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12587/824
dc.description.abstractÖzü itibariyle dil, bir iletişim sistemidir. Bununla birlikte dil denilince çoğunlukla anlaşılan lisan, yani konuşma dilleridir. De Saussure'ün belirttiği gibi lisan, çok önemli olmakla birlikte dilin yalnızca bir parçasını oluşturur. Lisan, çok yönlü ve gayrımütecanistir. Halbuki dil, mütecanis bir bütünlüktür ve bir sınıflama ilkesidir. İletişim sistemi olarak ele alındığında dil kavramının sınırları bir hayli geniştir. Bizler sadece haber iletişiminde bulunmayız, ayrıca bilgi, görüş, fikir, tecrübe, istek, emir ve duyguları da iletişiriz. Ayrıca iletişim insanlarla sınırlı bir olay değildir; kuvvet, zaaf ve hastalığın yanı sıra ısı ve hareket de iletişime konu olan olaylardır. Sıvıların yahut gazların karışımı bir iletişimdir; ses, ışık yahut ısının yayınımı iletişimdir; mütecanis yahut gayrı mütecanis cisimlerin meydana getirdiği sistemli olaylar birer iletişimdir; kısacası her türlü hareket aslında iletişimdir. İletişim kavramının dilbilgisi, e-ğitinı, sanat, fizik, kimya ve hatta ontoloji gibi çeşitli alanların kesiştiği bir noktada bulunması, onu gerçek bir felsefi sorun haline getirmektedir. Çalışmamda, dilin özü olarak iletişim kavramına yönelik çağdaş anlayışlar değerlendirilerek, iletişimsel sistem felsefesinin imkanı üzerinde durulacaktır.en_US
dc.description.abstractThe language is essentially a system of communication. Yet, it is generally understood the speech when the language is in question. As De Saussure points out the speech, even very significant, is only a part of the language. The speech is many-sided and heterogeneous while the language is a homogeneous whole and a principle of classification. Having taken as a system of communication, the limits of the concept of language are pretty wide. We do not only communicate information, but also knowledge, opinion, idea, experience, wish, imperative, and emotion to each other. Furthermore, the communication is not restricted to humans; power, weakness, disease, heat, and even motion are subject to communication. The mixture of liquids and gases, the diffusion of sound, light and heat, the systematic events that are produced by the homogeneous or the heterogeneous bodies, in short every kind of motion are communications. The position of the concept of communication in a point of intersection between linguistics, education, art, physics, chemistry, and even ontology has made it a real philosophical problem. In my paper, the contemporary understandings toward communication as the essence of language will be evaluated, and the possibility of a communicational system philosophy will be undertaken.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/closedAccessen_US
dc.subjectFelsefeen_US
dc.titleİletişim, sistem ve felsefe: İletişimsel sistem felsefesine girişen_US
dc.title.alternativeCommunication, system, and philosophy: Introduction to the communicational system philosophyen_US
dc.typearticleen_US
dc.contributor.departmentKırıkkale Üniversitesien_US
dc.identifier.volume0en_US
dc.identifier.issue18en_US
dc.identifier.startpage301en_US
dc.identifier.endpage335en_US
dc.relation.journalKutadgubilig: Felsefe Bilim Araştırmalarıen_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US


Bu öğenin dosyaları:

DosyalarBoyutBiçimGöster

Bu öğe ile ilişkili dosya yok.

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster