Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorÇelik, Serkan
dc.date.accessioned2020-06-25T14:41:21Z
dc.date.available2020-06-25T14:41:21Z
dc.date.issued2011
dc.identifier.citationÇelik, S. (2011). Visions And Applications Of Administrations Of Schools Of Foreign Languages On Technology Planning. Kastamonu Üniversitesi Kastamonu Eğitim Dergisi, 19(2), 541 - 554.en_US
dc.identifier.issn1300-8811
dc.identifier.urihttps://app.trdizin.gov.tr/publication/paper/detail/TVRFNE5qWXhNUT09
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12587/834
dc.description.abstractBu çalışma, Türkiye’deki yedi farklı üniversitenin Yabancı Diller Yüksekokullarında son bir yıl içerisinde görev yapmış ve halen yapmakta olan yöneticilerin görüşleri doğrultusunda, söz konusu okulların teknoloji planlama vizyonlarını ve bu doğrultudaki uygulamaları ilgili alanyazındaki gelişmeler doğrultusunda incelemeyi amaçlamaktadır. Veriler, ilgili alanyazın incelenerek, araştırmacı tarafından geliştirilen bir anket aracılığıyla toplanmıştır. Çalışmanın sonucunda, genel olarak, veri toplanan okulların henüz teknoloji planlaması konusunda kuramsal ve uygulama bağlamlarında alanyazında belirtilen nitelikleri geliştirmemiş oldukları görülmüştür. Diğer taraftan, devlet ve vakıf üniversitelerinin teknoloji planlaması, teknoloji ile ilgili sistem, araç ve mesleki gelişim etkinlikleri bağlamlarında belirgin bir ayrım içerisinde oldukları ortaya çıkmıştır. Vakıf üniversiteleri yenilikçi uygulama ve eğilimleri giderek daha etkin bir şekilde takip ederken, devlet üniversitelerinin teknoloji planlama vizyonlarını geliştirmede bütçe, personel ve bürokrasi noktalarında ciddi problemleri bulunmaktadır. Hemen tüm yüksekokulların teknoloji planlaması ve entegrasyonu ile ilgili yaşadıkları problemlerin temelinde yapılandırılmış bir karar alma mekanizmalarının olmaması ve teknoloji uzmanlığı noktasında yeterli personel ve bilgi desteğinden yoksun olmaları yatmaktadır.en_US
dc.description.abstractThe aim of this paper is to unfold the perspectives of the administrators currently working or have recently given up their posts in the schools of foreign languages in seven Turkish Universities on technology planning and integration. The data were gathered via a questionnaire. In general, the results of the study revealed that none of the schools of which data were gathered has precisely been planning technology as defined in the relevant literature. Besides, there is a significant gap between the state and foundation universities‘ visions and applications on the planning and integration of technology and professional development activities. While foundation universities gradually keep track of innovative applications and trends, state universities have fiscal, personnal, and bureaucratic problems to catch the technology train in order to plan their technology visions. One of the many problems nearly all of the participant institutions have with technology planning and integration is the lack of informed decisions and adequate guidance of technology expertise.en_US
dc.language.isoengen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectEğitim, Eğitim Araştırmalarıen_US
dc.titleVisions And Applications Of Administrations Of Schools Of Foreign Languages On Technology Planningen_US
dc.title.alternativeYabancı Diller Yüksek Okulları Yönetimlerinin Teknoloji Planlamasına Dönük Görüş Ve Uygulamalarıen_US
dc.typearticleen_US
dc.contributor.departmentKırıkkale Üniversitesien_US
dc.identifier.volume19en_US
dc.identifier.issue2en_US
dc.identifier.startpage541en_US
dc.identifier.endpage554en_US
dc.relation.journalKastamonu Üniversitesi Kastamonu Eğitim Dergisien_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster