Başlık için Yüksek Lisans Tez Koleksiyonu listeleme
Toplam kayıt 144, listelenen: 98-117
-
Özel sigortacılık ve Türkiye'deki durumu
(Kırıkkale Üniversitesi, 1997)Sigortacılık, insanlığın varoluşundan bu yana uygulanma ihtiyacı duyulmuş bir sektördür. Bu sektör, insanların dolaylı dolaysız kendilerini etkileyen tehlike ve risklerin muhtemel zararlarını bertaraf etmeyi amaçlar. Sigorta ... -
Pandemi döneminde iş motivasyonu ve kurum aidiyetini etkileyen faktörlerin değişimini belirlemeye yönelik bir alan araştırması: Bir mobilya firması örneği
(Kırıkkale Üniversitesi, 2022)Bu çalışmanın amacı, kısa sürede hızlı bir şekilde yayılan, bütün dünya ülkelerini derinden etkileyen Covid-19 salgınının iş dünyası açısından olası etkilerini incelemektir. Covid-19 salgınının bireylerin iş yaşamlarında ... -
Para aşkı ve bireysel kültürel değerlerin tüketicinin etik inanışlarına etkisi: Ankara ilinde bir araştırma
(Kırıkkale Üniversitesi, 2022)Tüketicilerin paraya aşırı sahip olma isteği ve kültürel özellikleri, etik dışı tüketim davranışlarını etkileyebilmektedir. Tüketicinin etik dışı tüketim davranışları ise işletmelerin başarısının önünde önemli bir engel ... -
Perakende sektöründe özel markalı ürünlerin müşteri sadakati ile ilişkisi: Kırıkkale İlinde bir uygulama
(Kırıkkale Üniversitesi, 2016)Araştırmanın Amacı: Perakende Sektöründe Müşteri Sadakatinin Özel Markalı Ürünlerle İlişkisini ortaya çıkarmak olarak belirlenmiştir. Araştırmada genel tarama yöntemi kullanılmıştır. Ölçme aracı olarak araştırmacı tarafından ... -
Politik pazarlama ve AKP üzerine bir uygulama
(Kırıkkale Üniversitesi, 2012)Farklı menfaat ve düşünceler etrafında odaklaşan siyasal partilerin amacı, iktidarı elde ederek, savundukları görüş ve çıkarları hayata geçirmektir. Bu amaca ulaşabilmek için, siyasi partiler seçmenlerin oylarını etkilemek ... -
Politik pazarlama ve medya işletmelerinin siyasete etkisi
(Kırıkkale Üniversitesi, 2010)Bu çalışmada politik pazarlama ve medya işletmelerinin siyasete etkisi konuları anlatılmış ve medya işletmelerinin siyasete yön veren kurumlar olduğu doğrulanmaya çalışılmıştır. Politik pazarlama çabalarının içeriği, ilgili ... -
Postmodern değerler ve satın alma tarzları arasındaki ilişkiler: Kırıkkale ilinde bir uygulama
(Kırıkkale Üniversitesi, 2019)ÖZET Yalçıntaş, Münevver Özgür, "Postmodern Değerler ve Satın Alma Tarzları Arasındaki İlişkiler: Kırıkkale İlinde Bir Uygulama", Yüksek Lisans Tezi, Kırıkkale, 2019. Bu çalışma, postmodern değerler ile tüketici satın alma ... -
Psikolojik sözleşme ihlal algısının örgütsel bağlılık ve işten ayrılma niyeti ile ilişkisi
(Kırıkkale Üniversitesi, 2016)Bilgi ve iletişim teknolojisindeki gelişmeler, rekabetin gün geçtikçe artması ve iş dünyasında hızlı değişme ve gelişmelerin yaşanması, entellektüel sermayenin önemini artırmaktadır. Örgütün etkin ve verimli olarak ... -
Rekabet avantajı sağlaması açısından müşteri ilişkileri yönetimi ve bir süpermarket uygulaması
(Kırıkkale Üniversitesi, 2007)Bu çalışmada işletmelerin varlıklarını sürdürebilmek için kendilerini her gün daha dazorlaşan yerel ve global rekabet ortamına ayak uydurabilmek, daha doğrusu faaliyetgösterdikleri sektörde kendilerine rekabet avantajı ... -
Salgın ve felaket dönemlerinde tüketici davranışları covıd-19 pandemisi ve normalleşme döneminde ankara'da bir inceleme
(Kırıkkale Üniversitesi, 2022)Grupların ya da kişilerin gereksinimlerini, seçimlerini, isteklerini, satın alımlarını ve kullanımlarını karşılayan hizmetler, fikirler, tecrübeler ve süreçleri kapsayan bir disiplin olarak onaylanan tüketici davranışı, ... -
Sanayi işletmelerinde üretim kayıplarının muhasebeleştirilmesi ve bir uygulama
(Kırıkkale Üniversitesi, 2013)Sanayi işletmelerinin üretim faaliyetleri esnasında, üretim miktarını azaltarak miktar dengesini bozan bir takım kayıplar meydana gelmektedir. Bunlar fire, artık, kusurlu mamul ve bozuk mamul şeklinde ortaya çıkan üretim ... -
Satış personelinin kişisel etkinliğinin arttırılması
(Kırıkkale Üniversitesi, 1996)ÖZET Kişisel satış, tutundurma karmasının içinde önemli bir yer tutar. Ürünlerin tüketicilere ulaştırılmasında, reklam ve satışın aynı anda gerçekleşebildiği bir yöntem olduğundan oldukça etkin bir yöntemdir. Satış personeli ... -
Serbestleşme sürecinde demiryolu lojistiğinin müşteri algı ve beklentisinde karşılaştırılması
(Kırıkkale Üniversitesi, 2017)Savaş yılları sonrasında dünyadaki birçok demiryolu işletmesinin yapısı, kamu sektörünün kontrolünde tekel olmuştur. Altyapı hizmetleriyle ilgili sabit yüksek maliyetlerle birlikte toplumun tamamına yönelik toplu taşımanın ... -
Sermaye yapısının finansal performansa etkisi: Türkiye'nin 500 büyük sanayi kuruluşu üzerine bir araştırma
(Kırıkkale Üniversitesi, 2019)Bu çalışma sermaye yapısının finansal performans ile olan uzun dönemli ilişkisinin incelenmesi amacıyla ele alınmış olup; değişkenler arasındaki ilişki panel eşbütünleşme analizi ile incelenmiştir. Çalışmanın örneklemini ... -
Sermaye yapısının sermaye maliyeti üzerindeki etkisi 'İMKB'na kayıtlı işletmeler üzerine bir araştırma'
(Kırıkkale Üniversitesi, 1996)ÖZET İşletme yöneticilerinin almak zorunda oldukları kararlar içerisinde yer alan sermaye yapısı kararlarının, sermaye maliyetini ne yönde etkilediğinin incelenmesi, bu tezin konusunu oluşturmaktadır. Bir işletmenin sermaye ... -
Sosyal güvenlik çalışanlarında motivasyonun örgütsel bağlılığa etkisi ve Sosyal Güvenlik Kurumu Ankara İl Müdürlüğü'nde bir uygulama
(Kırıkkale Üniversitesi, 2019)Sosyal Güvenlik Çalışanlarında Motivasyonun Örgütsel Bağlılığa Etkisi ve Sosyal Güvenlik Kurumu Ankara İl Müdürlüğü'nde Bir Uygulama Yüksek Lisans Tezi, Kırıkkale, 2019. Bu araştırma Sosyal Güvenlik Çalışanlarında Motivasyon ... -
Sosyal kaytarma davranışı ile işe yabancılaşma arasındaki ilişki: Bir vaka incelemesi örneği
(Kırıkkale Üniversitesi, 2019)ÖZET Yurdakul, Gülşen, "Sosyal Kaytarma Davranışı ile İşe Yabancılaşma Arasındaki İlişki: Bir Vaka İncelemesi Örneği", Yüksek Lisans Tezi, Kırıkkale, 2019. Sosyal kaytarma davranışı organizasyonların kolektif olarak ürün ... -
Sosyal medyanın işe alımlarda kullanımı ve konuya ilişkin bir araştırma
(Kırıkkale Üniversitesi, 2019)Bu araştırma genel olarak insan kaynakları, işe alımlar, sosyal medya ve sosyal işe alım konularını kapsamaktadır. Özelde amaçlanan ise sosyal medyanın işe alımlarla ilişkisinin hangi aşamada olduğunun incelenmesidir. Bu ... -
Stratejik pazarlama performansını belirlemeye yönelik bir model önerisi
(Kırıkkale Üniversitesi, 2019)Küreselleşme ile birlikte teknolojide yaşanan gelişmeler, rekabetin yoğunlaşması, insan ihtiyaçlarının artması ve çeşitlenmesi pazarlama faaliyetlerinde pek çok gelişmeye neden olurken, pazarlamanın kontrolünü de zorunlu ... -
Şikâyet yönetim sürecinde müşterinin firmaya şikâyet etme eğilimini etkileyen faktörler üzerine uygulamalı bir çalışma
(Kırıkkale Üniversitesi, 2011)Küreselleşen dünya, artan rekabet ortamı, değişen ve farklılaşan tüketici istek ve tercihleri, müşterinin ve müşteriyi elde tutmanın öneminin anlaşılmasına neden olmaktadır. Bu çerçevede satın alınan mal veya hizmetle ...