Başlık için Yüksek Lisans Tez Koleksiyonu listeleme
Toplam kayıt 144, listelenen: 84-103
-
Mali başarısızlık tahminlemesinde sektör bazlı bir karşılaştırma
(Kırıkkale Üniversitesi, 2018)Firmaların faaliyetleri ve faaliyetlerinin sonuçları sadece ilgili firma ve devleti değil; firmalar ile ticari, mali ve ekonomik ilişkiler kuran tüm kesimleri ilgilendirmektedir. Firmaların mali başarısızlıklarının, yayılma ... -
Marka yaratma stratejileri: Hazır giyim sektöründe bir uygulama
(Kırıkkale Üniversitesi, 2005)Global pazarlarda tüketiciler ihtiyaçlarını karşılayacak çok sayıdaki benzer ürün vehizmet içinden bir seçim yapmak zorundadırlar. Bu seçim sürecinde tüketiciler için herşeyden önce güven gelmektedir. Firmalar ise; bazen ... -
Markaların finansmanı
(Kırıkkale Üniversitesi, 2007)Küresellesme iç ve dıs pazar kavramları arasındaki ayrımı ortadan kaldırmasına sebep olmustur. Dolayısıyla rekabetin çok yoğun olarak yasandığı bütün piyasalarda pek çok ürünün olması ve bu ürünlerin kalite ve benzerlik ... -
Markanın işgücü verimliliğine etkileri: İstikbal Mobilya örneği
(Kırıkkale Üniversitesi, 2008)Satış ve pazarlama faaliyetlerinin bir bütünlük içerisinde yürütülebilmesi, tüketici zihninde, ürünü ve kurumu temsil edecek slogan, logo, işaretler ve imajın yerleştirilebilmesi için marka yapılanmasına ihtiyaç vardır. ... -
Menkul kıymet derecelendirme yöntemleri ve pratik bir derecelendirme modeli uygulaması
(Kırıkkale Üniversitesi, 2010)Derecelendirme kavramının sözlük anlamı bir şeyin veya kişinin sahip olduğu değerlerin kalite düzeylerinin ortaya konulmasıdır. Finans literatüründeki derecelendirme kavramı, yükümlü veya borçlunun ana para, faiz ve diğer ... -
Menkul kıymet yatırımları ve vergilendirilmesi
(Kırıkkale Üniversitesi, 2005)Bu tez en son yasal düzenlemeler ışığında sermaye piyasasıaraçlarının vergilendirilmesi hakkındadır. Konunun değişken (dinamik )durumu nedeniyle; yasal düzenlemeler olmakta ve her gün yenidüzenlemeler yerini almaktadır.Mali ... -
Mülteciler açısından çözüm hakları: Geri dönüş, yerel entegrasyon, yeniden yerleştirme
(Kırıkkale Üniversitesi, 2022)İnsanın en temel haklarından olan özgürlük ve yaşama hakkı insanın yaşam sürdürdükleri ülkede ortaya çıkan iç karışıklıklar, dış saldırılar, baskıcı rejim uygulaması sonucunda maalesef ihlal olabilmektedir. Hayatlarını ... -
Müşteri ilişkileri yönetimi açısından akreditasyon ve kalite yönetim sisteminin Kırıkkale Üniversitesinde çalışan iç müşteriler tarafından algılanmasına yönelik karşılaştırmalı bir araştırma
(Kırıkkale Üniversitesi, 2018)Bilgi çağına bağlı olarak teknolojik gelişmelerin hızla devam ettiği günümüzde, bilgiye ulaşamamanın neredeyse imkansız hale geldiği görülmekte ve bu değişimin ortaya çıkarmış olduğu bilgi kirliliği ile de yüz yüze ... -
Negatif sayıların insanların algı, tutum ve davranışları üzerine etkisi
(Kırıkkale Üniversitesi, 2018)Negatif sayılar bilim adamları tarafından geç kabul edilmiştir. Negatif sayıların bilimlerle ilişki içerisinde olması, insanların algı ve tutum oluşturmalarını hızlandırmıştır. Algı oluşturmanın sayılar üzerindeki etkisi ... -
Ney Kore Kalkınma Modeli, Güney Kore devletinin kalkınmadaki rolü ve örnek bir ülke olarak Türkiye'ye uygulanabilirliliği
(Kırıkkale Üniversitesi, 2006)Kalkınma ve ülkelerin kalkınma stratejileri ulusal ve uluslararası alanda birçokçalışmaya konu olmuştur. Yapılan araştırmalarda; incelenen ülkelerin izlediği kalkınmaperformansları, ekonomik anlamda gelişmek için kullandıkları ... -
Orta ve küçük işletmelerin sorunları ve finansman sorunlarına ilişkin yeni çözüm önerileri
(Kırıkkale Üniversitesi, 1997)Orta ve küçük işletmeler, istihdamın artırılmasında ve bölgesel kalkınmanın hızlandırılarak gelir dağılımının iyileştirilmesinde büyük bir öneme sahiptir. Bu önemine rağmen beraberinde yönetim, üretim, teknoloji, ihracat, ... -
Otel işletmelerindeki şikâyet yönetimi uygulamalarının müşterilerin hizmet beklentileri ve sonuçları üzerindeki etkileri: Ayvalık ilçesi Sarımsaklı beldesindeki otel işletmelerinde bir uygulama
(Kırıkkale Üniversitesi, 2011)Bu çalışmada işletmelerin her gün daha da zorlaşan yerel ve küresel rekabet ortamında ayakta kalabilmek için kullandıkları etkin bir uygulama olan, müşteri ilişkileri yönetimi (MİY), şikâyet yönetimi kavramı ve otel ... -
Örgütlerde performans yönetim sisteminden performans esaslı bütçelemeye: Kırşehir belediyesi örneği
(Kırıkkale Üniversitesi, 2007)21. yüzyılda örgütler, önemli bir kavramın arayışı içerisine girmişlerdir: Etkinlik… Yaşanan yoğun rekabet, örgütleri, pazarda en etkin şekilde tüketiciye ulaşabilmenin alternatiflerini aramaya doğru yöneltmiştir. Bu arayış, ... -
Özel eğitim ve öğretim kurumları yönetimi
(Kırıkkale Üniversitesi, 2011)Eğitim ve öğretim, insanların en temel sosyal ihtiyaçları arasındadır. Tarih boyunca devletler, eğitim ve öğretim kurumları aracılığıyla çocuklarını geleceğe hazırlama azminde olmuşlardır. Bir devletin geleceği ve güvenliği ... -
Özel sigortacılık ve Türkiye'deki durumu
(Kırıkkale Üniversitesi, 1997)Sigortacılık, insanlığın varoluşundan bu yana uygulanma ihtiyacı duyulmuş bir sektördür. Bu sektör, insanların dolaylı dolaysız kendilerini etkileyen tehlike ve risklerin muhtemel zararlarını bertaraf etmeyi amaçlar. Sigorta ... -
Pandemi döneminde iş motivasyonu ve kurum aidiyetini etkileyen faktörlerin değişimini belirlemeye yönelik bir alan araştırması: Bir mobilya firması örneği
(Kırıkkale Üniversitesi, 2022)Bu çalışmanın amacı, kısa sürede hızlı bir şekilde yayılan, bütün dünya ülkelerini derinden etkileyen Covid-19 salgınının iş dünyası açısından olası etkilerini incelemektir. Covid-19 salgınının bireylerin iş yaşamlarında ... -
Para aşkı ve bireysel kültürel değerlerin tüketicinin etik inanışlarına etkisi: Ankara ilinde bir araştırma
(Kırıkkale Üniversitesi, 2022)Tüketicilerin paraya aşırı sahip olma isteği ve kültürel özellikleri, etik dışı tüketim davranışlarını etkileyebilmektedir. Tüketicinin etik dışı tüketim davranışları ise işletmelerin başarısının önünde önemli bir engel ... -
Perakende sektöründe özel markalı ürünlerin müşteri sadakati ile ilişkisi: Kırıkkale İlinde bir uygulama
(Kırıkkale Üniversitesi, 2016)Araştırmanın Amacı: Perakende Sektöründe Müşteri Sadakatinin Özel Markalı Ürünlerle İlişkisini ortaya çıkarmak olarak belirlenmiştir. Araştırmada genel tarama yöntemi kullanılmıştır. Ölçme aracı olarak araştırmacı tarafından ... -
Politik pazarlama ve AKP üzerine bir uygulama
(Kırıkkale Üniversitesi, 2012)Farklı menfaat ve düşünceler etrafında odaklaşan siyasal partilerin amacı, iktidarı elde ederek, savundukları görüş ve çıkarları hayata geçirmektir. Bu amaca ulaşabilmek için, siyasi partiler seçmenlerin oylarını etkilemek ... -
Politik pazarlama ve medya işletmelerinin siyasete etkisi
(Kırıkkale Üniversitesi, 2010)Bu çalışmada politik pazarlama ve medya işletmelerinin siyasete etkisi konuları anlatılmış ve medya işletmelerinin siyasete yön veren kurumlar olduğu doğrulanmaya çalışılmıştır. Politik pazarlama çabalarının içeriği, ilgili ...