Başlık için Yüksek Lisans Tez Koleksiyonu listeleme
Toplam kayıt 144, listelenen: 92-111
-
Negatif sayıların insanların algı, tutum ve davranışları üzerine etkisi
(Kırıkkale Üniversitesi, 2018)Negatif sayılar bilim adamları tarafından geç kabul edilmiştir. Negatif sayıların bilimlerle ilişki içerisinde olması, insanların algı ve tutum oluşturmalarını hızlandırmıştır. Algı oluşturmanın sayılar üzerindeki etkisi ... -
Ney Kore Kalkınma Modeli, Güney Kore devletinin kalkınmadaki rolü ve örnek bir ülke olarak Türkiye'ye uygulanabilirliliği
(Kırıkkale Üniversitesi, 2006)Kalkınma ve ülkelerin kalkınma stratejileri ulusal ve uluslararası alanda birçokçalışmaya konu olmuştur. Yapılan araştırmalarda; incelenen ülkelerin izlediği kalkınmaperformansları, ekonomik anlamda gelişmek için kullandıkları ... -
Orta ve küçük işletmelerin sorunları ve finansman sorunlarına ilişkin yeni çözüm önerileri
(Kırıkkale Üniversitesi, 1997)Orta ve küçük işletmeler, istihdamın artırılmasında ve bölgesel kalkınmanın hızlandırılarak gelir dağılımının iyileştirilmesinde büyük bir öneme sahiptir. Bu önemine rağmen beraberinde yönetim, üretim, teknoloji, ihracat, ... -
Otel işletmelerindeki şikâyet yönetimi uygulamalarının müşterilerin hizmet beklentileri ve sonuçları üzerindeki etkileri: Ayvalık ilçesi Sarımsaklı beldesindeki otel işletmelerinde bir uygulama
(Kırıkkale Üniversitesi, 2011)Bu çalışmada işletmelerin her gün daha da zorlaşan yerel ve küresel rekabet ortamında ayakta kalabilmek için kullandıkları etkin bir uygulama olan, müşteri ilişkileri yönetimi (MİY), şikâyet yönetimi kavramı ve otel ... -
Örgütlerde performans yönetim sisteminden performans esaslı bütçelemeye: Kırşehir belediyesi örneği
(Kırıkkale Üniversitesi, 2007)21. yüzyılda örgütler, önemli bir kavramın arayışı içerisine girmişlerdir: Etkinlik… Yaşanan yoğun rekabet, örgütleri, pazarda en etkin şekilde tüketiciye ulaşabilmenin alternatiflerini aramaya doğru yöneltmiştir. Bu arayış, ... -
Özel eğitim ve öğretim kurumları yönetimi
(Kırıkkale Üniversitesi, 2011)Eğitim ve öğretim, insanların en temel sosyal ihtiyaçları arasındadır. Tarih boyunca devletler, eğitim ve öğretim kurumları aracılığıyla çocuklarını geleceğe hazırlama azminde olmuşlardır. Bir devletin geleceği ve güvenliği ... -
Özel sigortacılık ve Türkiye'deki durumu
(Kırıkkale Üniversitesi, 1997)Sigortacılık, insanlığın varoluşundan bu yana uygulanma ihtiyacı duyulmuş bir sektördür. Bu sektör, insanların dolaylı dolaysız kendilerini etkileyen tehlike ve risklerin muhtemel zararlarını bertaraf etmeyi amaçlar. Sigorta ... -
Pandemi döneminde iş motivasyonu ve kurum aidiyetini etkileyen faktörlerin değişimini belirlemeye yönelik bir alan araştırması: Bir mobilya firması örneği
(Kırıkkale Üniversitesi, 2022)Bu çalışmanın amacı, kısa sürede hızlı bir şekilde yayılan, bütün dünya ülkelerini derinden etkileyen Covid-19 salgınının iş dünyası açısından olası etkilerini incelemektir. Covid-19 salgınının bireylerin iş yaşamlarında ... -
Para aşkı ve bireysel kültürel değerlerin tüketicinin etik inanışlarına etkisi: Ankara ilinde bir araştırma
(Kırıkkale Üniversitesi, 2022)Tüketicilerin paraya aşırı sahip olma isteği ve kültürel özellikleri, etik dışı tüketim davranışlarını etkileyebilmektedir. Tüketicinin etik dışı tüketim davranışları ise işletmelerin başarısının önünde önemli bir engel ... -
Perakende sektöründe özel markalı ürünlerin müşteri sadakati ile ilişkisi: Kırıkkale İlinde bir uygulama
(Kırıkkale Üniversitesi, 2016)Araştırmanın Amacı: Perakende Sektöründe Müşteri Sadakatinin Özel Markalı Ürünlerle İlişkisini ortaya çıkarmak olarak belirlenmiştir. Araştırmada genel tarama yöntemi kullanılmıştır. Ölçme aracı olarak araştırmacı tarafından ... -
Politik pazarlama ve AKP üzerine bir uygulama
(Kırıkkale Üniversitesi, 2012)Farklı menfaat ve düşünceler etrafında odaklaşan siyasal partilerin amacı, iktidarı elde ederek, savundukları görüş ve çıkarları hayata geçirmektir. Bu amaca ulaşabilmek için, siyasi partiler seçmenlerin oylarını etkilemek ... -
Politik pazarlama ve medya işletmelerinin siyasete etkisi
(Kırıkkale Üniversitesi, 2010)Bu çalışmada politik pazarlama ve medya işletmelerinin siyasete etkisi konuları anlatılmış ve medya işletmelerinin siyasete yön veren kurumlar olduğu doğrulanmaya çalışılmıştır. Politik pazarlama çabalarının içeriği, ilgili ... -
Postmodern değerler ve satın alma tarzları arasındaki ilişkiler: Kırıkkale ilinde bir uygulama
(Kırıkkale Üniversitesi, 2019)ÖZET Yalçıntaş, Münevver Özgür, "Postmodern Değerler ve Satın Alma Tarzları Arasındaki İlişkiler: Kırıkkale İlinde Bir Uygulama", Yüksek Lisans Tezi, Kırıkkale, 2019. Bu çalışma, postmodern değerler ile tüketici satın alma ... -
Psikolojik sözleşme ihlal algısının örgütsel bağlılık ve işten ayrılma niyeti ile ilişkisi
(Kırıkkale Üniversitesi, 2016)Bilgi ve iletişim teknolojisindeki gelişmeler, rekabetin gün geçtikçe artması ve iş dünyasında hızlı değişme ve gelişmelerin yaşanması, entellektüel sermayenin önemini artırmaktadır. Örgütün etkin ve verimli olarak ... -
Rekabet avantajı sağlaması açısından müşteri ilişkileri yönetimi ve bir süpermarket uygulaması
(Kırıkkale Üniversitesi, 2007)Bu çalışmada işletmelerin varlıklarını sürdürebilmek için kendilerini her gün daha dazorlaşan yerel ve global rekabet ortamına ayak uydurabilmek, daha doğrusu faaliyetgösterdikleri sektörde kendilerine rekabet avantajı ... -
Salgın ve felaket dönemlerinde tüketici davranışları covıd-19 pandemisi ve normalleşme döneminde ankara'da bir inceleme
(Kırıkkale Üniversitesi, 2022)Grupların ya da kişilerin gereksinimlerini, seçimlerini, isteklerini, satın alımlarını ve kullanımlarını karşılayan hizmetler, fikirler, tecrübeler ve süreçleri kapsayan bir disiplin olarak onaylanan tüketici davranışı, ... -
Sanayi işletmelerinde üretim kayıplarının muhasebeleştirilmesi ve bir uygulama
(Kırıkkale Üniversitesi, 2013)Sanayi işletmelerinin üretim faaliyetleri esnasında, üretim miktarını azaltarak miktar dengesini bozan bir takım kayıplar meydana gelmektedir. Bunlar fire, artık, kusurlu mamul ve bozuk mamul şeklinde ortaya çıkan üretim ... -
Satış personelinin kişisel etkinliğinin arttırılması
(Kırıkkale Üniversitesi, 1996)ÖZET Kişisel satış, tutundurma karmasının içinde önemli bir yer tutar. Ürünlerin tüketicilere ulaştırılmasında, reklam ve satışın aynı anda gerçekleşebildiği bir yöntem olduğundan oldukça etkin bir yöntemdir. Satış personeli ... -
Serbestleşme sürecinde demiryolu lojistiğinin müşteri algı ve beklentisinde karşılaştırılması
(Kırıkkale Üniversitesi, 2017)Savaş yılları sonrasında dünyadaki birçok demiryolu işletmesinin yapısı, kamu sektörünün kontrolünde tekel olmuştur. Altyapı hizmetleriyle ilgili sabit yüksek maliyetlerle birlikte toplumun tamamına yönelik toplu taşımanın ... -
Sermaye yapısının finansal performansa etkisi: Türkiye'nin 500 büyük sanayi kuruluşu üzerine bir araştırma
(Kırıkkale Üniversitesi, 2019)Bu çalışma sermaye yapısının finansal performans ile olan uzun dönemli ilişkisinin incelenmesi amacıyla ele alınmış olup; değişkenler arasındaki ilişki panel eşbütünleşme analizi ile incelenmiştir. Çalışmanın örneklemini ...