Başlık için Makale Koleksiyonu listeleme
Toplam kayıt 120, listelenen: 60-79
-
Okul Müdürlerinin Liderlik Davranışlarının Demografik Değişkenlere Göre İncelenmesi
(2018)Bu araştırmanın amacı, liderlik eğitimine katılan okul müdürlerinin liderlik davranışlarınıdemografik değişkenlere göre incelemektir. Tarama modelinin kullanıldığı araştırmanın evreniAnkara ilindeki resmi okullarda görev ... -
Okul Müdürlerinin Liderlik Stilleri, Okullarda Karara Katılım ve Örgütsel Öğrenme Arasındaki İlişkiler
(2017)Bu araştırmada, ilköğretim kurumlarında görev yapan öğretmenlerin görüşlerine göre, okul müdürlerinin liderlik stilleri ve okullarda karara katılım ile örgütsel öğrenme arasındaki ilişkiler incelenmiştir. İlişkisel tarama ... -
Okul öncesi eğitimde okul aile işbirliği ölçeğinin geçerlik ve güvenirlik çalışması
(2014)Araştırmanın amacı, Okul Öncesi Eğitimde Okul Aile İşbirliği Ölçeği nin geçerlilik ve güvenirliğini ortaya koymaktır. Araştırmanın çalışma grubunu , Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi İlköğretim Bölümü Okul Öncesi ... -
Okul Psikolojik Danışmanı Öz Yetkinlik Ölçeği’nin Türk Kültüründeki Psikometrik Özellikleri
(2017)Bu çalışmanın amacı, okulda görev yapan psikolojik danışmanların okul psikolojik danışma öz yetkinlik düzeyini belirlemek amacıyla Bodenhorn ve Skaggs (2005) tarafından geliştirilen Okul Psikolojik Danışmanı Öz Yetkinlik ... -
Online Project-Based Learning: Students' Views, Concerns and Suggestions
(Igi Global, 2011)This study integrated Project-based learning (PBL) in an online environment and aimed to investigate critical issues, dynamics, and challenges related to PBL from 49 student perspectives in an online course. The effect of ... -
Ortaokul İngilizce Öğretmenlerinin Değişime Eğilimleri
(2019)Bu araştırmanın amacı, ortaokul İngilizce öğretmenlerinin değişime yönelik eğilimlerinin düzeyinibelirlemektir. Bu amaçla Büyüköztürk, Uslu ve Akbaba Altun (2017) tarafından geliştirilen öğretmenlereuyarlanan, değişimde ... -
Ortaokul öğrencileri için dinleme kaygısı ölçeğinin geçerlik ve güvenirlik çalışması
(2013)Bu çalışmanın amacı, ortaokul öğrencilerinin dinleme kaygılarını belirlemeye yönelik bir ölçek geliştirmektir. Araştırmanın verileri Ankara ili Yenimahalle ilçesinde seçkisiz (random) yolla belirlenen on ortaokulda öğrenim ... -
Ortaöğretim Öğrencilerine Kazandırılması Gereken Değerlere İlişkin Velilerin Okuldan Beklentileri
(2015)Bu çalışmada amaç, ortaöğretim öğrencilerine kazandırılması gereken değerlere ilişkin velilerin okuldan beklentilerini belirlemektir. Bu amaç doğrultusunda fenomenolojik desende tasarlanan çalışmanın verileri, yarı ... -
Öğrenci Başarısının Okul, Öğretmen ve Aileyle İlgili Değişkenler Açısından İncelenmesi
(2019)Bu araştırmanın amacı, okul, öğretmen ve aile ile ilgili değişkenlerin öğrencilerin okul başarısı üzerindeki etkilerinin karşılaştırmalı olarak incelenmesidir. İlişkisel tarama modelinde tasarlanan araştırmaya Balıkesir ... -
Öğretim Süreçlerinde Toplam Kalite İlkelerinin Uygulanmasının Öğrencilerin Tutumlarına ve Başarılarına Etkisi
(2007)Bu araştırma, öğretim süreçlerinde, özellikle sınıfta toplam kalite ilkelerinin uygulanabilirliğini ortaya koymaya yönelik olarak yapılmıştır. Araştırmanın çalışma grubunu, Gazi Üniversitesi, Gazi Eğitim Fakültesi, Yabancı ... -
Öğretmen Adaylarının Sınıf Yönetimi Boyutlarına İlişkin Algılarının Karikatürize İfadeleri
(2017)Bu çalışmanın amacı, öğretmen adaylarının sınıf yönetimi etkinlikleri ile etkili bir sınıf ortamı oluşturmada, sınıf yönetimi boyutlarından hangisini en önemli gördüğünü karikatürize ifadeyle ortaya çıkarmaktır. Nitel ... -
Öğretmen Motivasyonunu Etkileyen Faktörlere İlişkin Yönetici Ve Öğretmen Görüşleri Üzerine Karşılaştırmamalı Bir İnceleme
(2018)Bu araştırmada, okullarda öğretmen motivasyonunu etkileyen faktörleri, özellikle son dönem eğitim politikalarının da etkileri bağlamında ve yönetici öğretmen bakış açılarıyla karılaştırmalı olarak incelemek amaçlanmıştır. ... -
Öğretmenlerin Kişilik Özellikleri ile Okul Akademik İyimserliği Arasındaki İlişkinin İncelenmesi
(2018)Bu çalışmanın amacı öğretmenlerin kişilik özellikleri ile okul akademik iyimserlik düzeyinin öğretmen görüşlerine göre incelenmesidir. Araştırmanın hedef evreni 2017-2018 akademik yılında Ankara ilinde yer alan 115 kamu ... -
Öğretmenliğe ilişkin tutumun beş faktör kişilik tipleriyle yordanması
(2013)Bu çalışmanın amacı, öğretmen adaylarının öğretmenliğe ilişkin tutum- larının beş faktör kişilik boyutlarının yordayıcılığı açısından değerlendirilerek öğretmenliğe ilişkin tutum ile beş faktör kişilik boyutları arasındaki ... -
Pedagojik Formasyon Programı Öğrencilerinin Öğretmenlik Mesleğine Yönelik Tutumları
(2011)Fen-edebiyat fakültesi öğrencilerine öğretmenlik bilgi ve becerisi kazandırmak amacıyla pedagojik formasyon dersleri 2010-2011 öğretim yılından itibaren tekrar verilmeye başlamıştır. Böylece öğretmen yetiştirmede iki kaynak ... -
Perceptions of teacher candidates concerning ethically suitable behaviours for teaching profession
(E D P Sciences, 2016)Identifying the perceptions of teacher candidates regarding effective teacher charactheristics and teaching is necessary for knowing their program experiences to consider the appropriateness of those perceptions in terms ... -
The Prediction of Separation-Individuation in Turkish Late Adolescents through Five Factor Personality Dimensions
(Ani Yayincilik, 2013)Problem Statement: Individual personality traits of adolescents become significant when they are in the process of separation-individuation from parents. While adolescents undergo their separation-individuation process, ... -
The prediction of separation-individuation through internal-external locus of control in Turkish late adolescents
(Editura Univ Oradea, 2015)This study determines the relationship between separation-individuation and internal-external control in terms of how Turkish late adolescents evaluate themselves with the help of the prediction of internal-external control. ...