Başlık için Makale Koleksiyonu listeleme
Toplam kayıt 73, listelenen: 11-30
-
Doğrudan Öğretim Modeli'nin Okuduğunu Anlama Becerilerine Etkisi
(2014)Bu araştırmanın amacı, Doğrudan Öğretim Modeli'nin ilkokul dördüncü sınıf öğrencilerinin okuduğunu anlama becerileri üzerindeki etkisini belirlemektir. Araştırmada yöntem olarak ön test - son test kontrol gruplu yarı ... -
Ebeveyn Okuma İnanç Ölçeği’nin Türkçeye Uyarlama Çalışması
(2014)Araştırmanın amacı ebeveynlerin, okul öncesi dönemindeki çocukların dil ve okuryazarlık gelişimindeki rolünü ve çocuklarına kitap okuma süreci ile amacına ilişkin inançlarını belirlemek için D. DeBaryshe ve Binder (1994) ... -
The effect of perceived intergenerational paternal involvement on fathers' involvement in the lives of their 0-to-8-year-old children
(Routledge Journals, Taylor & Francis Ltd, 2019)Paternal involvement is of concern not only because it has an impact on the child's development, but also because it has an important contribution to future generations' parenting behaviours, particularly for male children. ... -
Eğitim Fakültelerinin Akreditasyon Sürecine Hazır Olma Durumuna İlişkin Öğretim Elemanlarının Görüşlerinin Değerlendirilmesi
(2010)Bu araştırmada eğitim fakültelerinin akreditasyon sürecine hazır olma durumuna ilişkin öğretim elemanlarının görüşleri ve görüşlerin cinsiyet, unvan ve idari görevi olup olmama durumlarına göre farklılaşıp farklılaşmadığı ... -
Eğitim fakültesi öğrencileri ile formasyon eğitimi alan fen edebiyat fakültesi öğrencilerinin öğretmenlik mesleğine yönelik öz yeterlik inançları
(2013)Bu çalışmada, Eğitim Fakültesi öğrencileri ile formasyon eğitimi alan Fen Edebiyat Fakültesi öğrencilerinin, öğretmenliğe ilişkin mesleki öz yeterlik inançlarının çeşitli değişkenler açısından karşılaştırılması amaçlanmıştır. ... -
Elementary school teachers’ opinions on instructional methods used in mathematics classes
(2012)Bu araştırmada, sınıf öğretmenlerinin matematik dersinde kullanılan öğretim yöntemlerine ilişkin görüşlerinin tespit edilmesi amaçlanmıştır. Bu amaç doğrultusunda verilerin toplanmasında yapılandırılmamış görüşme yöntemi ... -
Ethnobotanical aspects of Kapıdağ Peninsula (Turkey)
(2010)Türkiye’nin Kuzeybatı Marmara Bölgesi’nde yer alan ve 300 km2 yüzölçümü olan Kapıdağ Yarımadası, Balıkesir ili sınırları içerisindedir. Bu yarımadada 2004-2006 yılları arasında etnobotanik bir çalışma yapıldı. Bu araştırmada, ... -
Exploring Elementary Science Methods Course Contexts to Improve Preservice Teachers' NOS of Science Conceptions and Understandings of NOS Teaching Strategies
(Modestum Ltd, 2014)We explored adaptations to an elementary science methods course to determine how varied contexts could improve elementary preservice teachers' conceptions of NOS as well as their ideas for teaching NOS to elementary students. ... -
Exploring Pre-Service Elementary Science Teachers' Conceptual Understanding of Particulate Nature of Matter through Three-Tier Diagnostic Test
(Necmettin Erbakan Univ, 2017)The purpose of this study was to explore Pre-service Elementary Science Teachers. (PSTs) conceptual understanding of Particulate Nature of Matter (PNM) through a three-tier diagnostic test. Participants were 215 PSTs from ... -
The factors affecting the success of first reading and reading teaching
(2009)First reading and reading teaching are crucial process which will affect the whole life of a child. The aim of this study was to determine which factors affect the success of first reading and reading teaching according ... -
Geometri Öğretiminde Sınıfta Yapılan Etkinlikler ile Öğretme-Öğrenme Sürecinin İncelenmesi
(2008)Bu araştırma İlköğretim Matematik Dersi (1-5) Öğretim Programında yer alan 1. sınıf geometri alt öğrenme alanlarının öğretim sürecinde sınıfta yapılan etkinlikler ile öğretme-öğrenme düzeylerinin incelenmesi amacıyla ... -
Impact of Metacognitive Strategies Instruction on Secondary School Students' Reading Anxieties
(Turkish Education Assoc, 2014)Although reading is the skill that is most used by students in their personal development, reading education does not produce the desired outcomes due to the multiplicity of variables that shape the skill of reading. One ... -
Implementing tablet PCs in schools: Students' attitudes and opinions
(Pergamon-Elsevier Science Ltd, 2014)In this study, the attitudes, expectations and views of 206 students in four high schools within the scope of the FATIH project in Turkey were assessed regarding tablet PC technology after six months of a pilot plan that ... -
Improving 8 th grades spatial thinking abilities through A 3D modeling program
(Turkish Online Journal Educational Tech-Tojet, 2012)Implementation of emerging technology in sub disciplines of mathematics education provides a potential for educators to elaborate the capacity of digitized learning for human being. Spatial thinking is considered as a ... -
İlkokul Dördüncü Sınıf Öğrencilerinin Kitap Okuma Motivasyonlarının İncelenmesi
(2015)Bu çalışmanın amacı, ilkokul dördüncü sınıf öğrencilerinin kitap okuma motivasyonu düzeylerinin belirlenmesidir. Tarama modelinde gerçekleştirilen araştırmanın örneklemi Kırıkkale il merkezinde bulunan 32 resmî ilkokulun ... -
İlkokul Dördüncü Sınıf Öğrencilerinin Okumaya Yönelik Tutumlarının İncelenmesi
(2019)Okuma tutumu, bireyin okumaya ilişkin sergilediği olumlu ya da olumsuz tavır ve yaklaşımı ifade etmektedir.Okuma tutumunun belirlenmesi okuyucunun okuma becerisini etkileyen faktörlerin anlaşılmasına imkânsağlayacaktır. ... -
İlkokul Öğrenci Velilerinin Matematik Kaygı Düzeyleri Üzerine Bir Değerlendirme
(2019)Bu araştırma, ilkokul öğrenci velilerinin matematik kaygı düzeylerinin çeşitli değişkenlere göre anlamlı düzeyde farklılaşıp farklılaşmadığını belirlemek amacıyla yapılmıştır. Bu amaçla araştırmacı tarafından geliştirilen ... -
İlkokul Öğretmenlerinin Matematik Dersindeki Ölçme ve Veri İşleme Öğrenme Alanına İlişkin Görüşlerinin İncelenmesi
(2019)Bu çalışmada, ilkokul öğretmenlerinin matematik dersindekiölçme ve veri işleme öğrenme alanına ilişkin görüşlerininincelenmesi amaçlanmıştır. Çalışmada öğretmenlerin ölçme veveri işleme öğrenme alanına ilişkin görüş ve ... -
İlkokul Ve Ortaokulda Yazı Tercihi: Öğrenci Ve Öğretmenler Hangi Yazı Türünü Kullanıyor?
(2016)İlkokullarda yazı öğretimi, 2005-2006 eğitim öğretim yılından itibaren Türkçe Dersi Öğretim Programı'nda yer alan usûl ve esaslara göre bitişik eğik harfler kullanılarak yapılmaktadır. İlkokul birinci sınıfta bitişik eğik ... -
İlköğretim 4. sınıf matematik programının öğrenme alanları ile matematik öğrenci çalışma kitabındaki soruların zihinsel alanlarının TIMSS’ e göre incelenmesi
(2012)TIMSS 4 y ılda bir yapılan, ülkelerin fen ve matematik başarılarını birçok değişken açısından değerlendiren uluslar arası bir araştırmadır. Türkiye 1999 ve 2007 yıllarında 8. Sınıf düzeyinde bu araştırmaya katılmıştır, ...