Başlık için Makale Koleksiyonu listeleme
Toplam kayıt 45, listelenen: 32-45
-
Türkçe Öğrenen Yabancı Öğrencilerin Kelime Servetinin Oluşumunda Okur Kimliğinin Etkisi
(2016)İkinci ya da yabancı bir dil öğrenmenin nedeni bireyden bireye farklılık göstermekle birlikte temelinde yatan amaç, o dili konuşanlarla iletişim kurabilmektir. İletişim için öğrenicinin hedef dilin söz varlığına ait ... -
Türkçe Öğrenen Yabancılar Örneğinde Yansıtıcı Günlük Kullanma Ve Yazma Öz Yeterliği Arasındaki İlişki
(2016)Yabancı dil olarak Türkçenin öğretiminde amaç, öğreniciyi dinleme, konuşma, okuma ve yazma becerilerinde yetkin hâle getirmektir. Bu beceriler içerisinde yazma düşünme, söz varlığı, gramer vb. pek çok açıdan hedef dildeki ... -
Türkçe Öğrenen Yabancıların Öğrenme Süreçlerine Yönelik Algıları
(2014)Yabancılara Türkçenin öğretimi konusu üzerine yapılan çalışmalarda Türkçe öğrenen yabancı öğrencilerin geçirdikleri süreç bir inceleme alanı olarak değerlendirilmemiştir. Bu çalışmada yabancı öğrencilerin Türkçeyi öğrenirken ... -
Türkçe öğretim programlarının dinleme becerisi bakımından değerlendirilmesi
(2012)Bu çalışmanın amacı, literatürde “ihmal edilmiş beceri” şeklinde nitelenen dinlemeye, cumhuriyetin ilanından bugüne ilköğretim birinci ve ikinci kademede yürütülen Türkçe derslerine yönelik hazırlanan öğretim programlarında ... -
Türkçe ve edebiyat ders kitaplarında yesevilik, Bektaşilik ve Mevlevilik unsurları
(2015)Her toplumun ve kültürün kendine ait unsurları ve özellikleri vardır. Bu özellikler dil gibi araçlarla gelecek nesillere aktarılır. Eğitim-öğretim ortamlarında ana dili eğitiminde bireylere sadece dilin kullanım ve beceri ... -
“Türkçenin yabancı dil olarak öğretimi programı” üzerine
(Kırıkkale Üniversitesi, 2020)Türkçenin yabancı dil olarak öğretimi üzerinde hassasiyetle durulması gereken bir alan olarak nitelenmektedir. Son yirmi yıldır oldukça ivme kazanan bu alanda üniversitelere bağlı Türkçe öğretim merkezleri, Türkiye Maarif ... -
Üstbiliş Strateji Eğitiminin Ortaokul Öğrencilerinin Okuma Kaygılarına Etkisi
(2014)Kişisel kullandıkları beceri okuma olmasına rağmen bu becerinin pek çok değişkene göre şekillenmesi nedeniyle okuma eğitiminde istenen başarı elde edilememektedir. Bu değişkenlerden birisi de okuma kaygısıdır. Okuma ... -
Üstbiliş Stratejileri Eğitiminin Ortaokul Öğrencilerinin Dinlediğini Anlama Becerilerine, Dinlemeye Yönelik Tutumlarına Ve Dinleme Kaygılarına Etkisi
(2017)Bu çalışmada üstbiliş stratejileri eğitiminin, ortaokul yedinci sınıf öğrencilerinin dinlediğini anlama becerileri, dinlemeye yönelik tutumları ve dinleme kaygıları üzerine etkisini belirlemek amaçlanmıştır. Araştırma Van ... -
Üstün Yeteneklilerde Yaratıcı Yazma Becerilerinin Geliştirilmesi Üzerine Bir Araştırma
(2018)Bu çalışma yaratıcı yazma etkinliklerinin üstün yeteneklilerin yazma tutumu üzerindeki etkisini tespit etmek veyaratıcı yazma becerilerini geliştirmek amacıyla gerçekleştirilmiş bir araştırmadır. Çalışma hem nicel hem de ... -
XVI. yüzyıldda Niğde ve Kırşehir sancaklarında mahalle yapılanması
(2009)Bu çalışmada XVI.yüzyılda Niğde ve Kırşehirde yer alan ve kentsel yapı içerisinde en küçük yerleşim birimi olarak kabul edilen mahallelerin yüzyılın başından sonuna kadar sosyal dokularında meydana gelen değişimler ele ... -
XVI. Yüzyılın ikinci yarısında bozok sancağında kullanılan erkek şahıs isimleri
(2013)Bu çalışmada Başbakanlık Osmanlı Arşivinde TD 315 (H. 963/M. 1556) de kayıtlı bulunan Bozok Vilayetinin mufassal defterinden tespit ettiğimiz yaklaşık 5100 civarındaki erkek şahıs isimlerinin kökenleri, sayısal değerleri ... -
XVI. Yüzyılın sonu ve XVII. yüzyılın başlarında bolu’da sosyal hayat
(2012)Bir bölgenin sosyal ve ekonomik durumunun ortaya çıkarılmasında şer’iye sicillerinde yer alan tereke kayıtları araştırmacılara büyük ölçüde kolaylık sağlamaktadır. Bu kayıtlarda ölen bir kimsenin geride bıraktığı her türlü ... -
Yabancı Dil Olarak Türkçe Öğrenenlerin Yazma Öz Yeterliklerinde Yaratıcı Yazma Uygulamalarının Etkisi
(2016)Yabancı dil olarak Türkçe öğrenenler için metin üretiminde yazma, konuşmaya göre daha zorlayıcı bir beceri olarak değerlendirilmektedir. Öğrencinin yazma etkinliğinde sergilediği performans, hedef dile olan inancını da ... -
Yabancılara Türkçe Öğretenlerin Hâl Eklerinin Öğretimine İlişkin Görüşleri: Nitel Bir Araştırma
(2012)ÖZETHâl ekleri, cümlede adlar ile fiiller arasında anlam kurar.Yabancılara Türkçe öğretiminde hâl ekleri üzerine yapılan çalışmalar,genel olarak eklerin öğretimi sırasında öğrencilerin ne gibi zorluklaryaşadığını tespite ...