Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorIşık, Nihat
dc.contributor.authorDemir, Filiz
dc.date.accessioned2020-06-25T14:41:25Z
dc.date.available2020-06-25T14:41:25Z
dc.date.issued2012
dc.identifier.citationIşık, N., Demir, F. (2012). Kamu harcamalarında etkinlik ve verimlilik: Karaman Belediyesi hizmetleri üzerine bir uygulama. Maliye Dergisi, 0(163), 147 - 169.en_US
dc.identifier.issn1300-3623
dc.identifier.issn2645-8780
dc.identifier.urihttps://app.trdizin.gov.tr/publication/paper/detail/TVRReE5qVTNOdz09
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12587/858
dc.description.abstractBu çalışmada, Karaman Belediyesi üzerinde bir alan araştırması yapılarak kamusal harcamaların etkinliği ve verimliliği anket yordamıyla incelenmiştir. Anket çalışması Karaman Belediyesinin çeşitli birimlerinde çalışan personel üzerinde yapılmıştır. Araştırma sonuçlarından elde edilen bulgular doğrultusunda Belediye personelinin en verimli olarak gördüğü hizmet %24,3 seviyesi ile eğitim alanına yapılmış ve yapılmakta olan hizmetken şehir temizliği ve çöplerin toplanması ikinci sırada yer almıştır. Ankete katılanların %35i Karaman Belediyesinin hizmetlerini etkin ve verimli buluyorken %45i bu fikre katılmamıştır. Etkinlik ve verimliliğin ölçülmesiyle ilgili sorularda Belediye personelinin sorumluluk alma yeteneğinin geliştirilmesinin yönetsel etkinliği artıracağı fikrine katılımcıların çok büyük bir bölümü (%85) katıldığını belirtmiştir. Belediye çalışanlarına ve yöneticilerine kendini ispatlama olanağının verilmesinin Belediyenin etkinliğini artıracağı fikri de yine ankete katılanların çoğunluğu (%85) tarafından desteklenmiştir. Yönetici ve Belediye personelinin örgütsel vizyon ve misyona katkıda bulunması yönetsel etkinliği artırır sorusuna da katılanların önemli bir oranı (%78) olumlu cevap vermiştir.en_US
dc.description.abstractIn this study the efficiency and productivity of public expenditures were explored via a survey study in Karaman Municipality. The survey was presented to the personnel who work in different units of Karaman Municipality. According to the findings of survey results; 24,3% of the participants thought that the service on the education area was the most productive one. City cleaning and picking garbage services took the second place. 35% of the participants thought that Karaman Municipality services were efficient and productive; but 45% of the participants disagreed with this idea. Most of the participants (85%) agreed with the idea of improving of the personnels ability on responsibility taking would increase the management effectiveness. Again, most of the participants (85%) thought that if the Municipality personnel had chance to prove themselves, it would improve the Municipalitys efficiency. 78% of the participants replied the Contribution of Manager and Municipality personnel to the organizational vision and mission would increase managerial efficiency question affirmatively.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectİktisaten_US
dc.subjectİşletmeen_US
dc.titleKamu harcamalarında etkinlik ve verimlilik: Karaman Belediyesi hizmetleri üzerine bir uygulamaen_US
dc.title.alternativeEfficiency and productivity in public expenditures: An application on Karaman Municipality servicesen_US
dc.typearticleen_US
dc.contributor.departmentKırıkkale Üniversitesien_US
dc.identifier.volume0en_US
dc.identifier.issue163en_US
dc.identifier.startpage147en_US
dc.identifier.endpage169en_US
dc.relation.journalMaliye Dergisien_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster