Yayın tarihi için Makale Koleksiyonu listeleme
Toplam kayıt 128, listelenen: 21-40
-
Kariyer Değerlendirmenin Analitik Hiyerarşi Proses Yöntemiyle Önceliklendirilmesi
(2006)Özet: Bu çalışmada akademik mesleğin başlangıç aşamasında bulunan araştırma görevlilerinin kariyer değerlerinin öncelikleri belirlenmeye çalışılmıştır. Çalışmada, öncelikle, araştırma görevlilerinin kariyer değerleri yazında ... -
Örgütsel Destek Algısı ve Belirleyicilerinin İşten Ayrılma Eğilimi ile İlişkisi
(2006)Bu çalışmada; öncelikle işgören-üst iletişimi ile iş temelli sosyal destek bileşenlerinden üst desteği ve iş arkadaşı desteğinin örgütsel destek algısı üzerindeki etkisi belirlenmeye çalışılmıştır. Ayrıca araştırmada, ... -
A Comparative Research to Identify the Factors That Affect the Branding in Electronic Commerce in View of the Customers and the Firms
(2006)Günümüzde pazarlama kavramına köklü değişiklikler getiren, yeni bir yön veren ve geleceğini belirleyen bazı ciddi oluşumlar yaşanmaktadır. İşletmelerin pazarlama programlarını, strateji ve uygulamalarını değiştiren trendlerin ... -
Pazarlama Açısından Markanın Finansal Değeri ve Dış Ticaret İşletmelerinde Bir Uygulama
(2007)Küreselleşen dünya pazarında işletmelerin rekabet koşullarına ayak uydurabilmeleri için yeni pazarlama stratejileri geliştirmelerinde yarar vardır. Pazarlama uygulamalarında ürüne bağlı özelliklerden marka ve markalama ... -
Muhasebe Meslek Mensuplarında İş Tatmini İle İşten Ayrılma Eğilimi Arasındaki İlişkinin İncelenmesi
(2007)İş’ten ayrılma eyleminin, işletmeler ve bireyler açısından çeşitli sorunlara yol açtığı bilinmektedir. Bunun yanında, serbest muhasebecilik ve mali müşavirlik bürolarında çalışmakta olan meslek mensuplarının, beklentilerini ... -
Kalite ve Toplam Kalite Yönetimi'nin Üniversite Öğrencileri Arasında Hangi Ölçülerde Tanındığına Yönelik Bir İnceleme
(2007)Tüketicilerin ürünün niteliksel ve niceliksel özelliklerini sorgulamaya başlamasından bu yana kalite, işletmeler için en önemli rekabet etmeni durumuna gelmiştir. Türk toplumunun kalite hareketini başlatıp sürekli gelişim ... -
Strategic Management Modelling for Evaluation of Management Awareness
(2007)İşletme çevresinin oldukça dinamik bir yapıya sahip olmasına bağlı olarak stratejik yönetim olgusunun, özellikle hizmet işletmelerinde gittikçe artan bir şekilde önemli konuma geldiğini söylemek mümkündür. Bu çalışma, ... -
İMKB-100 endeksi ile emisyon hacmi, döviz kuru ve faiz oranları arasındaki ilişki: Ampirik bir analiz
(2008)Bu çalışmada, 1999-2003 dönemi baz alınarak ve İMKB-100 Endeksi ile emisyon hacmi, döviz kuru ve faiz oranları arasındaki ilişki incelenerek, İMKB-100 Endeksi üzerinde etkili olan değişkenler ampirik olarak tespit edilmeye ... -
Türkiye'de Kayıtdışı Ekonomiyi Azaltmaya Yönelik Çözüm Önerileri
(2008)Kayıtdışı ekonomi, en basit ifadesiyle gelir yaratan ve kamu otoritesinden gizlenen faaliyetler bütünü olarak tanımlanmakta olup, bir ülkede ekonomik göstergelerin gerçekleri doğru yansıtmamasına ve dolayısıyla hatalı ... -
İşletmelerde Öğrenen Örgütler Yaklaşımı
(2008)Örgütlerin öğrenme ihtiyacı, çevredeki sürekli ve hızlı değişimlerden kaynaklanmaktadır. Sürekli değişen ve gelişen bir çevre içinde yaşayan örgütler, bir taraftan stratejik amaçlarını belirlemekte iken diğer taraftan ... -
Developing a fuzzy analytic hierarchy process (AHP) model for behavior-based safety management
(Elsevier Science Inc, 2008)Safety management (SM) is a very important element within an effective manufacturing organization. One of the most important components of SM is to maintain the safety of work systems in the workplace. Safety of work systems ... -
A fuzzy analytic network process (ANP) model to identify faulty behavior risk (FBR) in work system
(Elsevier Science Bv, 2008)Work system safety is a function of many factors, besides it is dynamic and complex. There may be relations and dependencies among the safety factors. Therefore, work system safety should be analyzed in a holistic manner. ... -
Belediyelerde Performans Esaslı Bütçeleme Sürecinde Karşılaşılan Sorunlar
(2009)Kamu kaynaklarının etkin kullanımına yönelik çalışmalar, Türkiye’de, son dönemlerde oldukça popüler hale gelmiştir. Bu popülarite, belediyelerde önemli bir yansıma bulmuştur. Belediyelerin performans esaslı bütçe uygulama ... -
Satış temsilcilerinin motivasyonu üzerine bir alan araştırması: İlaç sektörü örneği
(2009)Çalısanların isi isteyerek yapması olarak tanımlanan motivasyon günümüz yöneticilerinin en önemli sorunlarından biridir. Bu sorunun çözümlenmesi çalısanların bir çok çevresel ve psikolojik faktöre bağlı olarak değisen, ... -
Mobil iletişimde pazar yoğunlaşması "Türkiye ile Kazakistan, Kırgızistan, Tacikistan, Türkmenistan ve Özbekistan karşılaştırması"
(2009)Pazar yoğunlaşması kavramı, ürün pazarında alıcı ve satıcıların sayı ve büyüklük bakımından dağılımı olarak ifade edilmektedir. Piyasadaki firma sayısı ile yoğunlaşma derecesi arasında ters yönlü bir ilişki vardır. Yoğunlaşma ... -
İşletmecilik eğitiminin bireyin girişimci niteliklerinin geliştirilmesine etkileri
(2009)Bu çalışmada, öncelikle, işletmecilik eğitimi veren eğitim programlarının içeriği disipline olmuş şekliyle ortaya konmakta, daha sonra, üniversitelerde yapılan araştırmaların bulguları istatistiksel analize tabi tutulmaktadır. ... -
The Development of Entrepreneurship and Kazakhstan from the Perspective of Entrepreneurship
(Ahmet Yesevi Univ, 2009)Although entrepreneurship dates back to old ages, academic studies on entrepreneurship have increased only very recently. The economic, political, and cultural changes of the current century have resulted in the development ... -
Pazarlama iletişimi araçlarının Türk şarap sektörü açısından incelenmesi
(2010)Türkiye ekilen üzüm alanları, üzüm verimi ve üzüm üretimi açısından iyi bir durumda olmasına rağmen dünya şarap üretimi bakımından çok alt sıralarda yer almaktadır. Sektörün en önemli eksikliği, şarabı hem yurt içi hem de ... -
Küresel krizin aşılmasında alternatif bir yol: Sosyal sermayede enformasyon edinimi ve kullanım kapasitesi
(2010)Entelektüel sermaye; bir örgütün soyut varlıklarını harekete geçirerek, ona uzun dönemli yaşam kaynağı sağlayan ve bilânçolarında görünmeyen varlıklar olarak tanımlanan, bilgiye dayalı yeni bir sermaye türüdür. Örgütün ... -
İşletme yaşam çevrimi bağlamında yönetici-liderlik matriksi
(2010)Geleceğin iş dünyasında kendine yer edinmek isteyen işletmeler, pazar paylarını genişleterek etkili konuma gelmek durumundadırlar. Gelecek projeksiyonlarında stratejik olarak aslanları1 (nitelikli lider-yöneticiye sahip ...