Ara
Toplam kayıt 32, listelenen: 1-10
Müşteri ilişkileri yönetiminde verilerin yapay sinir ağları ile modellenmesi ve analizi
(2008)
İşletmeler giderek artan rekabet şartlarına ayak uydurabilmek için, müşteri memnuniyetini en üst seviyede tutmak ve bunun sürekliliğini sağlamak zorundadırlar. Bunu sağlamak için de, müşterilerin doğru analiz edilebilmesi ...
Talaşlı imalatta küçük partili üretimler için bir istatistiksel proses kontrol uygulaması
(2005)
Firmalar müşteri taleplerinin çeşitliliğine ve kısalan ürün hayat seyrine bağlı olarak üretim sistemlerini değiştirerek ürün çeşidinin fazla, parti büyüklüğünün az olduğu üretim sistemlerine yönelmiştir. Rekabetin getirdiği ...
Çok ölçütlü akış tipi çizelgeleme problemleri için bir literatür taraması
(2004)
Çizelgeleme, imalat ve servis endüstrilerinde çok önemli role sahip bir karar verme prosesidir. Bir firmada çizelgeleme fonksiyonu, matematiksel teknikler veya sezgisel yöntemler kullanarak sınırlı kaynakların görevlere ...
Öğrenme etkili hazırlık ve taşıma zamanlı paralel makineli çizelgeleme problemi
(2006)
Çizelgeleme problemleri ile ilgili yapılan çalışmalarda, işlerin hazırlık ve taşıma zamanları genellikle ya ihmal edilmiş yada işlem zamanlarına dahil edilerek çözüm yaklaşımları geliştirilmiştir. Ancak, bazı üretim ...
Approaches for problem diagnosis via statistical process control charts
(2004)
İstatistiksel proses kontrol çizelgeleri, süreci etkileyen özel nedenlerin varlığına işaret eden kontrol-dışı sinyalleri saptamayı amaçlar. Böyle bir sinyal saptandığında bunun yorumlanması, diğer bir deyişle sinyale yol ...
Farklı geliş zamanlı öğrenme etkili paralel makineli çizelgeleme problemi
(2008)
Bu çalışmada m-özdeş paralel makineli çizelgeleme problemi farklı geliş zamanlı durumda incelenecektir. Problemin amaç fonksiyonu maksimum tamamlanma zamanı enküçüklemektir. NP-zor yapıda olan bu problemin çözümü için, ...
Paralel makineli çizelgelemede toplam tamamlanma zamanı ve maksimum gecikmenin enküçüklenmesi
(2006)
Bu çalışmada iki ölçütlü özdeş iki paralel makineli çizelgeleme problemi incelenmiştir. Problemin amaç fonksiyonu toplam tamamlanma zamanı ve maksimum gecikmenin ağırlıklı toplamını en küçüklemektir. Tamamlanma zamanı ve ...
A method for problem diagnosis in multivariate quality control: Constrained solution spaces for process oriented basis representations
(2004)
Çok değişkenli kalite kontrolde problem kaynaklarının teşhisi önemli bir sorundur. Bu konu üzerine yakın zamanda yapılan araştırmaların bir kısmı, çok değişkenli verilerde oluşan bazı desenlerle problem kaynakları arasında ...
Kalite ve Toplam Kalite Yönetimi'nin Üniversite Öğrencileri Arasında Hangi Ölçülerde Tanındığına Yönelik Bir İnceleme
(2007)
Tüketicilerin ürünün niteliksel ve niceliksel özelliklerini sorgulamaya başlamasından bu yana kalite, işletmeler için en önemli rekabet etmeni durumuna gelmiştir. Türk toplumunun kalite hareketini başlatıp sürekli gelişim ...
Otomatik yönlendirmeli araç sistemlerinde akış yol tasarımı
(2004)
Otomatik yönlendirmeli araç sistemleri malzeme taşıma sistemleri içinde yüksek esnekliğe ve birçok avantajlara sahip bulunan, yük toplama/dağıtım istasyonları arasındaki yönlü rotalarda dolaşan, sürücüsüz araçlardır. Bu ...