Show simple item record

dc.contributor.authorSümer, Banu Alan
dc.date.accessioned2020-06-25T14:32:40Z
dc.date.available2020-06-25T14:32:40Z
dc.date.issued2019
dc.identifier.citationBu makale açık erişimli değildir.en_US
dc.identifier.issn2148-0958
dc.identifier.urihttps://app.trdizin.gov.tr/publication/paper/detail/TXpNek5EZ3pNdz09
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12587/104
dc.description.abstractBu çalışmada Friedrich Nietzsche’nin sanat, tragedya ve varoluşu onaylama konusundaki temel argümanları, Tragedyanın Doğuşu adlı eserindeki düşünceleri vurgulanarak ele alınacaktır. Bu bağlamda Nietzsche’nin estetik ve sanat felsefesine ilişkin düşünceleri, varoluşçuluk akımı ile bağlantılı olarak ortaya konulacaktır. Nietzsche bu eserinde Apollon - Dionysos karşıtlığını ve tragedyanın nasıl doğduğunu inceler. O, kendi dönemini Apolloncu olanı daha çok önemseyip, Dionysosçu olanı ya da duyguları ihmal etmesi sebebiyle eleştirmiştir. Onun için, ikisini dengelemek önemlidir. Sanatın yaratılmasında hem Apolloncu hem de Dionysosçu olan gereklidir. Nietzsche, Euripides’i sanatın katili olarak görür, çünkü o Sokrates’i takip ederek sadece bilgiye ve bireye odaklanmış ve Dionysosçu deneyim için çok önemli olan unsurları ortadan kaldırmıştır. Böylece Euripides, Dionysos’u trajediden çıkarmış ve Dionysos ile Apollon arasındaki dengeyi bozmuştur. Nietzsche’ye göre, yaşamın içinde ve varoluşun kendisinde de olan bu karşıtlıktan ve varoluşun acılarından bizi kurtarabilecek tek güç sanattır. Onun yaşamı sevme, yaşama evet deme ve yaratıcı yaşama düşüncesi; hayatı, kendimizi ve varoluşu onaylamak anlamına gelir. Dolayısıyla Nietzsche sanatı nihilizme bir cevap olarak görür.en_US
dc.description.abstractIn this article, the main arguments of Friedrich Nietzsche on art, tragedy and the affirmation of the existence will be dealt with by emphasizing his ideas in his work The Birth of Tragedy. In this context, Nietzsche’s views on aesthetics and philosophy of art will be demonstrated in relation to existentialism. In this work, Nietzsche examines the Apollo - Dionysus controversy and how the art of tragedy emerged. He criticizes his time because of caring about the Apollonian more and neglecting the Dionysian or the emotions. For him, it is important to balance the two. Both the Apollonian and the Dionysian are necessary in the creation of art. Nietzsche sees Euripides as the murderer of art because by following Socrates he only focuses on knowledge and the individual and eliminates the elements that are crucial for Dionysian experience. Thus Euripides takes Dionysus away from tragedy, and he destroys the balance between Dionysus and Apollo. According to Nietzsche, art is the only force that can save us from anxiety of existence and this controversy, which is in life and in existence itself. His idea of loving life, saying yes to life and living creatively means affirming life, ourselves and our existence. Therefore Nietzsche sees the art as an answer to nihilism.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/closedAccessen_US
dc.subjectFelsefeen_US
dc.titleNietzsche’de Tragedya Ve Varoluşun Olumlanması Olarak Sanaten_US
dc.title.alternativeTragedy And Art As The Affirmation Of Existence In Nietzscheen_US
dc.typearticleen_US
dc.contributor.departmentKırıkkale Üniversitesien_US
dc.identifier.volume1en_US
dc.identifier.issue12en_US
dc.identifier.startpage14en_US
dc.identifier.endpage28en_US
dc.relation.journalFelsefi Düşün - Akademik Felsefe Dergisien_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US


Files in this item

FilesSizeFormatView

There are no files associated with this item.

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record