İlkokul Öğretmenlerinin Matematik Dersindeki Ölçme ve Veri İşleme Öğrenme Alanına İlişkin Görüşlerinin İncelenmesi
Citation
Toptaş, V., Bodur, B. N., Usluoğlu, B. (2019). İlkokul Öğretmenlerinin Matematik Dersindeki Ölçme ve Veri İşleme Öğrenme Alanına İlişkin Görüşlerinin İncelenmesi. Eskişehir Osmangazi Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 20(Özel Sayı), 1167 - 1181.Abstract
Bu çalışmada, ilkokul öğretmenlerinin matematik dersindekiölçme ve veri işleme öğrenme alanına ilişkin görüşlerininincelenmesi amaçlanmıştır. Çalışmada öğretmenlerin ölçme veveri işleme öğrenme alanına ilişkin görüş ve tecrübelerininincelenmesinde nitel araştırma desenlerinden biri olan Fenomenografik araştırma metodu kullanılmıştır. Çalışmaya Kırıkkaleil merkezinde görev yapmakta olan 10 sınıf öğretmeni katılmıştır. Veriler araştırmacılar tarafından yarı-yapılandırılmış yüz yüzegörüşme tekniği ile toplanmıştır. Çalışmanın sonucundaöğretmenlerin bireysel farklılıkları gözeterek kazanımlardoğrultusunda ve akıllı tahta aracılığı ile matematik öğretimiyaptıkları tespit edilmiştir. Ayrıca öğretmenler kazanımlarınçocuklar için uygun olduğunu belirtmişlerdir. Fakat öğretmenler‘Ölçme ve veri işleme öğrenme alanına ilişkin ne tür materyallertasarlıyorsunuz?’ sorusu üzerine kendilerini yetersiz gördüklerinive sadece ders araç gereçleriyle yetindiklerinibelirtmişlerdir. In this study, it is aimed to examine the opinions of primaryschool teachers about mathematics measurement and dataprocessing. In this study, one of the qualitative research designs,Phenomenographic research method was used to examine theteachers' opinions and experiences in the field of measurementand data processing. 10 primary school teachers working in thecity center of Kırıkkale participated in the study. Data werecollected by researchers using semi-structured face-to-faceinterview technique. As a result of the study, it was determinedthat teachers generally made mathematics teaching by meansof smart board in accordance with the gains by consideringindividual differences. In addition, teachers stated that the gainswere generally suitable for children. However, teachers answered that they are not enough when asked 'what kind of materials do you design for measurement and data processing?' andthey said that they were content only with the teaching tools.
Source
Eskişehir Osmangazi Üniversitesi Sosyal Bilimler DergisiVolume
20Issue
Özel SayıURI
https://doi.org/10.17494/ogusbd.https://app.trdizin.gov.tr/publication/paper/detail/TXpJMU5qa3lNZz09
https://hdl.handle.net/20.500.12587/1155