Üniversite Öğrencilerinin İletişim Becerilerinin Ve Empati Düzeylerinin Belirlenmesi
Citation
Akgün, R., Çetin, H. (2018). Üniversite Öğrencilerinin İletişim Becerilerinin Ve Empati Düzeylerinin Belirlenmesi. Manas Journal of Social Studies, 7(3), 103 - 117.Abstract
Bu çalışma, üniversite öğrencilerinin iletişim becerilerinin ve empati düzeylerinin belirlenmesiiçin gerçekleştirilmiştir. Çalışma grubu, 2016-2017 bahar döneminde Kırıkkale ÜniversitesiSağlık Bilimleri Fakültesi Hemşirelik, Sağlık Yönetimi, Çocuk Gelişimi ve Fizyoterapi veRehabilitasyon Bölümlerinin 1, 2, 3 ve 4. sınıfta öğrenim gören ve araştırmaya katılmayı kabuleden 755 öğrenciden oluşmaktadır. Çalışmada öğrencilerin iletişim becerilerini ölçmek adınaKorkut (1996) tarafından geliştirilen İletişim İlkeleri ve Temel Beceriler, Kendini İfade Etme,Etkin Dinleme ve Sözel Olmayan İletişim ve İletişim Kurmaya İsteklilik alt ölçeklerden oluşan 25soruluk beşli likert tipte “İletişim Becerileri Ölçeği” (İBÖ) ve öğrencilerin empati düzeylerinibelirlemek için Topçu vd., (2010) tarafından Türkçe’ye uyarlanan 11 sorusu duygusal empatiyi ve9 sorusu bilişsel empatiyi ölçen toplam 20 soruluk ‘‘Temel Empati Ölçeği’’ kullanılmıştır.Verilerin analizinde SPSS 22 programı kullanılmıştır. Elde edilen verilerin analizinde, frekans veyüzde dağılımı, t testi ve One Way Anova testleri kullanılmıştır. Araştırma bulgularına göre;üniversite öğrencilerinin temel empati düzeylerinin empati eğitimi alma, iletişim eğitimi alma,kişilerarası ilişkilerde güçlük yaşama, cinsiyet, okudukları bölüm, doğulan yer, kalınan yerdeğişkenlerine göre anlamlı bir farklılık gösterdiği belirlenmiştir (p0.05). The purpose of this study is to determine the communication skills and the empathy levels ofthe university students. The working group consists of 755 students studying at Nursing, HealthManagement, Child Development, and Physiotherapy Departments of Health Sciences Facultyof Kırıkkale University, 2016-2017 Spring Semester. Communication Skills Scale developed byKorkut (1996) is used to determine the communication skills of the students. The 5 point Likertscale consists of subscales in terms of Principles of Communication and Basic Skills, SelfExpression, Active Listening and Nonverbal Communication and Being Disposed to Make aCommunication. On the other hand, to determine the empathy levels of the students “BasicEmpathy Scale” which adapted to Turkish by Topçu vd., (2010) is used. Eleven questions of thescale measure the emotional empathy and 9 of them measures the cognitive empathy. Data isanalyzed with SPSS 22. According to the findings, there are significant differences on empathylevels for the variables of empathy education, communication education, difficulties ininterpersonal relations, sex, department, place of birth and place of living (p0.05).
Source
Manas Journal of Social StudiesVolume
7Issue
3URI
https://app.trdizin.gov.tr/publication/paper/detail/TXpJeE9UWTFOUT09https://hdl.handle.net/20.500.12587/1156