Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorDoğan, Erdem
dc.date.accessioned2020-06-25T14:45:56Z
dc.date.available2020-06-25T14:45:56Z
dc.date.issued2018
dc.identifier.citationDoğan, E. (2018). D-200 Karayolu için Dönemsel ARIMA Yöntemi ile Kısa Dönemli Trafik Akım Tahmin Modellerinin Geliştirilmesi. Sakarya Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü Dergisi, 22(2), 392 - 400.en_US
dc.identifier.issn1301-4048
dc.identifier.issn2147-835X
dc.identifier.urihttps://doi.org/10.16984/saufenbilder.308997
dc.identifier.urihttps://app.trdizin.gov.tr/publication/paper/detail/TXpFME1USXpNdz09
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12587/1201
dc.description.abstractGünümüzde trafik kontrol sistemlerinin verimli çalışabilmesi için kısa dönemli trafiğin tahmin edilmesigerekli olmaktadır. Bu çalışmada, Kırıkkale İl sınırlarındaki (D-200, E88) karayoluna ait kısa dönemli trafiktahmin modellerinin geliştirilmesi için dönemsel otoregresif bileşik hareketli ortalama (SARIMA) tekniğikullanılmıştır. Modellemede kullanılan veri seti, yolun 29100 km’ sinde belirlenen kesiminde, yaklaşık 2ay süre boyunca 15 dk.’ lık zaman dilimleri şeklinde yapılan sayımlardan her bir şerit için ayrı olarak eldeedilmiştir. Elde edilen trafik akımı verilerinin %80’ i SARIMA modellerinin oluşturulması için, kalan kısmıise modelin tahminlerinin test edilmesi için kullanılmıştır. Farklı tiplerdeki SARIMA modelleri iki şeritlikarayolunun sağ ve sol şeritleri için oluşturulmuştur. Analizler sonucunda SARIMA(1,0,1)(0,1,1)672 heriki şerit için en düşük tahmin hatalarını üretmiştir. Modellere ait R2 değerleri ise sağ şerit için 0,92, sol şeritiçin 0,88 seviyelerinde olduğu hesaplanmıştır. Modellerin yüksek R2 değerleri ve düşük hatalar üretmesinedeniyle geliştirilen SARIMA modellerinin Türkiye karayollarının kesintisiz akım koşullarını sağlayanyol kesiminde Türkiye'de kullanılabileceğini göstermiştir.en_US
dc.description.abstractNowadays, forecasting short-term traffic is necessary for traffic control systems to serve efficiently. In thisstudy, short-term traffic forecasting models were developed using seasonal autoregressive integratedmoving average (SARIMA) technique for the highway (D-200, E88) in Kırıkkale border. The dataset formodeling were collected for each lane with 15 min periods from the road section which is in 29100 kmon the highway for two months. The 80% of data were utilized to develop SARIMA models and the rest ofthe data were used for testing the models. As a result of the analyses, SARIMA(1,0,1)(0,1,1)672 producedthe lowest forecasting error values for both lanes. The R2 values of the models were calculated about 92%for right lane and 88% for left lane. The models generated high R2 values and low errors, thereforedeveloped SARIMA models can be used on uninterrupted road sections in Turkish highways.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.relation.isversionof10.16984/saufenbilder.308997en_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectBiyoloji Çeşitliliğinin Korunmasıen_US
dc.subjectBiyolojien_US
dc.subjectKimya, Analitiken_US
dc.subjectKimya, Uygulamalıen_US
dc.subjectKimya, İnorganik ve Nükleeren_US
dc.subjectKimya, Tıbbien_US
dc.subjectKimya, Organiken_US
dc.subjectFizikokimyaen_US
dc.subjectEkolojien_US
dc.subjectEntomolojien_US
dc.subjectÇevre Bilimlerien_US
dc.subjectGenetik ve Kalıtımen_US
dc.subjectMatematiken_US
dc.subjectOptiken_US
dc.subjectKuş Bilimien_US
dc.subjectPaleontolojien_US
dc.subjectParazitolojien_US
dc.subjectFizik, Uygulamalıen_US
dc.subjectFizik, Atomik ve Moleküler Kimyaen_US
dc.subjectFizik, Katı Halen_US
dc.subjectFizik, Akışkanlar ve Plazmaen_US
dc.subjectFizik, Matematiken_US
dc.subjectFizik, Nükleeren_US
dc.subjectFizik, Partiküller ve Alanlaren_US
dc.subjectSpektroskopien_US
dc.subjectİstatistik ve Olasılıken_US
dc.subjectTermodinamiken_US
dc.subjectTaşınımen_US
dc.subjectSu Kaynaklarıen_US
dc.subjectBilgisayar Bilimleri, Yapay Zekaen_US
dc.subjectBilgisayar Bilimleri, Sibernitiken_US
dc.subjectBilgisayar Bilimleri, Donanım ve Mimarien_US
dc.subjectBilgisayar Bilimleri, Bilgi Sistemlerien_US
dc.subjectBilgisayar Bilimleri, Yazılım Mühendisliğien_US
dc.subjectBilgisayar Bilimleri, Teori ve Metotlaren_US
dc.subjectİnşaat ve Yapı Teknolojisien_US
dc.subjectSavunma Bilimlerien_US
dc.subjectEnerji ve Yakıtlaren_US
dc.subjectMühendislik, Kimyaen_US
dc.subjectİnşaat Mühendisliğien_US
dc.subjectMühendislik, Elektrik ve Elektroniken_US
dc.subjectÇevre Mühendisliğien_US
dc.subjectMühendislik, Jeolojien_US
dc.subjectEndüstri Mühendisliğien_US
dc.subjectİmalat Mühendisliğien_US
dc.subjectMühendislik, Makineen_US
dc.subjectGıda Bilimi ve Teknolojisien_US
dc.subjectJeolojien_US
dc.subjectYeşil, Sürdürülebilir Bilim ve Teknolojien_US
dc.subjectGörüntüleme Bilimi ve Fotoğraf Teknolojisien_US
dc.subjectDenizciliken_US
dc.subjectMetalürji Mühendisliğien_US
dc.subjectNanobilim ve Nanoteknolojien_US
dc.subjectRobotiken_US
dc.subjectTelekomünikasyonen_US
dc.titleD-200 Karayolu için Dönemsel ARIMA Yöntemi ile Kısa Dönemli Trafik Akım Tahmin Modellerinin Geliştirilmesien_US
dc.title.alternativeDeveloping Short-Term Traffic Forecasting Models Using Seasonal ARIMA Method for D-200 Highwayen_US
dc.typearticleen_US
dc.contributor.departmentKırıkkale Üniversitesien_US
dc.identifier.volume22en_US
dc.identifier.issue2en_US
dc.identifier.startpage392en_US
dc.identifier.endpage400en_US
dc.relation.journalSakarya Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü Dergisien_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster