Öğrencilerin vatandaşlık bilincini etkileyen faktörlere ilişkin öğretmen görüşleri
Künye
Keleş, H., Tonga, D. (2014). Öğrencilerin vatandaşlık bilincini etkileyen faktörlere ilişkin öğretmen görüşleri. Abant İzzet Baysal Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 14(2), 61 - 85.Özet
Bu çalışmanın amacı, öğrencilerde vatandaşlık bilincini etkileyen faktörlere ilişkin öğretmen görüşlerinin bir değerlendirmesini ortaya koymaktır. Nitel araştırma yönteminin temel alındığı bu çalışmada veri toplama aracı olarak yarı yapılandırılmış görüşme yöntemi kullanılmıştır. Veriler lisansüstü eğitim yapan ve Millî Eğitim Bakanlığına bağlı devlet okullarında öğretmen olarak çalışan toplam 11 katılımcıdan toplanmıştır. Elde edilen bulgulara göre öğretmenlerin çoğunluğu sosyal bilgiler dersi içerisinde geçen vatandaşlık ve insan hakları konularına öğrencilerin büyük ilgi gösterdiklerini, özellikle konuların günlük hayattan seçilmesi durumunda ilgilerinin çok daha yüksek olduğunu ifade etmişlerdir. Ailelerin vatandaşlık eğitimi konusunda yetersiz ve ilgisiz kaldığı öğretmenler tarafından vurgulanmış ve öğretmenlerin tamamı iyi vatandaş yetiştirmenin aileleri eğitmekten geçtiğini ifade etmişlerdir. Öğretmenler tarafından özellikle sınav sisteminin (SBS) vatandaşlık eğitimi açısından büyük bir engel teşkil ettiği görüşü dile getirilmiştir. Katılımcılar, veliler ve okul yönetiminin öğrencilerin netlerini yükseltmeleri konusunda kendilerine baskı yaptığını ifade etmişlerdir. The purpose of this study was to investigate teacher views about factors affecting students citizenship consciousness. In this study, qualitative research methodology was used and data were collected via semi structured interviews. The data were collected from 11 social studies teachers who are enrolled in postgraduate education and are working as a teacher at public schools of Ministry of National Education. According to the findings the majority of teachers stated that students show great interest to citizenship and human rights subjects mostly in social studies course and their interests are much higher in the case of subjects are selected from everyday life particularly. It was emphasized by teachers that especially families remain inadequate and irrelevant in citizenship education and all of the teachers expressed that training a good citizen is related to training families. It was expressed by teacher that especially testing system (ets) constitutes a major impediment in terms of citizenship education. It was expressed that parents and school management apply pressure on students to increase their nets.
Kaynak
Abant İzzet Baysal Üniversitesi Eğitim Fakültesi DergisiCilt
14Sayı
2Bağlantı
https://app.trdizin.gov.tr/publication/paper/detail/TVRZM016ZzVPUT09https://hdl.handle.net/20.500.12587/1241