İlkokul Dördüncü Sınıf Öğrencilerinin Okumaya Yönelik Tutumlarının İncelenmesi
Citation
Kuşdemir, Y. (2019). İlkokul Dördüncü Sınıf Öğrencilerinin Okumaya Yönelik Tutumlarının İncelenmesi. Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi, 20(1), 75 - 99.Abstract
Okuma tutumu, bireyin okumaya ilişkin sergilediği olumlu ya da olumsuz tavır ve yaklaşımı ifade etmektedir.Okuma tutumunun belirlenmesi okuyucunun okuma becerisini etkileyen faktörlerin anlaşılmasına imkânsağlayacaktır. Bu araştırma, ilkokul dördüncü sınıf öğrencilerinin okuma yönelik tutumlarının incelenmesiamacıyla yapılmıştır. Okumaya yönelik tutum, okumaktan zevk alma ve akademik okuma alt boyutlarına göreele alınmıştır. Araştırma 2016-2017 eğitim-öğretim yılında Kırıkkale il merkezinde 165 öğrencinin katılımıylagerçekleştirilmiştir. Araştırmada veri toplamak için “Okumaya Yönelik Tutum Ölçeği” kullanılmıştır. Dörtlülikert puanlamaya sahip, 20 maddelik bu ölçeğin her öğrenci tarafından cevaplanma süresi ortalama 30 dakikasürmüştür. Verilerin analiz edilmesinde bilgisayar üzerinde istatistik programı kullanılmıştır. Yapılan analizlerneticesinde ulaşılan sonuçlara göre ilkokul dördüncü sınıf öğrencileri okumaya yönelik olumlu tutuma sahiptir.Ayrıca kız öğrenciler erkek öğrencilerden daha yüksek düzeyde okuma tutumuna sahiptir. Öğrencilerinokumaya yönelik tutum düzeyleri anne ve babalarının öğrenim durumuna göre anlamlı bir farklılıkgöstermemektedir. Araştırma sonucuna dayalı olarak farklı araştırmalarda tarama çalışmaları yapılarakolumsuz okuma tutumuna yol açan sebepler incelenebilir. Reading attitude means the positive or negative disposition and approach which an individual shows toreading. The determination of reading attitude will enable the factors which affect the reader’s reading skill to beunderstood. This research has been carried out with the objective of analyzing the primary school fourth-gradestudents’ attitudes towards reading. The attitude towards reading was dealt with respect to the sub- dimensionsof enjoying reading and academic reading. The research was realized with the participation of 165 studentsreceiving education in the central district of Kırıkkale province within the academic year 2016-2017. In theresearch, “Reading Attitude Scale” was used in order to collect data and it took 30 minutes in average for thatscale including 20 items, with a four-point Likert-type scoring, to be responded by each student. Computerizedstatistical package was used in the analysis of data. According to the results which have been achieved inconsequence of the analyses carried out, primary school fourth-grade students have a positive attitude towardsreading. In addition, female students have a higher level of reading attitude than male students do. The levels ofstudents’ attitudes towards reading do not vary significantly to their parents’ educational background. Based onthe research result, the reasons leading to the negative reading attitude can be examined by reviewing differentresearch papers.
Source
Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi DergisiVolume
20Issue
1URI
https://app.trdizin.gov.tr/publication/paper/detail/TXpFeU16RTVPUT09https://hdl.handle.net/20.500.12587/1265