Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorÇakmak, Aygen
dc.contributor.authorKanak, Mehmet
dc.contributor.authorÖzkubat, Seda
dc.date.accessioned2021-01-14T18:16:46Z
dc.date.available2021-01-14T18:16:46Z
dc.date.issued2018
dc.identifier.citationÇakmak A., Kanak M., Özkubat S. (2018). Çocuklar İçin Öz Şefkat Ölçeği: Türkçeye Uyarlama Çalışması. Turkish Studies (Elektronik), 13(26), 295 – 305.en_US
dc.identifier.issn1308-2140
dc.identifier.issn1308-2140
dc.identifier.urihttps://doi.org/10.7827/TurkishStudies.14405
dc.identifier.urihttps://app.trdizin.gov.tr/makale/TXpBeE9EZ3hNUT09
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12587/13340
dc.description.abstractAraştırmada, Sutton, Schonert - Reichl, Wu ve Lawlor (2017) tarafından geliştirilen “Çocuklar İçin Öz Şefkat Ölçeği”nin (ÇÖŞÖ) Türkçeye uyarlama çalışmasının yapılması amaçlanmıştır. Bu amaç doğrultusunda veriler, 8-12 yaş grubu ilkokul ve ortaokula devam eden 424 öğrenciden toplanmıştır. Ölçek; farkındalık, benlik kavramı, psikolojik uyum ve empati gibi kavramlarla ilgili olumlu ve olumsuz anlam içeren on iki maddeden oluşmaktadır. Maddelerde belirtilen düşünceye, bireylerden “hiçbir zaman” yanıtından, “her zaman” yanıtına kadar değişkenlik gösteren beş derecede görüş bildirmeleri istenir. Maddeler puanlanırken “hiçbir zaman yanıtı” “1” ile “her zaman” yanıtı “5”ile puanlanmaktadır. Ölçek pozitif ve negatif özellikleri değerlendiren ve çocukların kendisi hakkında bilgi vermesine dayanan bir ölçme aracıdır. Öncelikle ölçeğin dilsel eşdeğerliğe sahip olduğu görüldükten sonra geçerlik ve güvenirlik analizleri yapılmıştır. Yapılan doğrulayıcı faktör analizinde ölçeğin orijinal formla uyumlu olduğu ve ölçeğin Cronbach Alfa katsayısının .81 olduğu ortaya çıkmıştır. Olumlu ve olumsuz anlam içeren alt boyutlardan pozitif öz şefkat için Cronbach Alpha değeri .83, negatif öz şefkat için Cronbach Alpha değeri .71 olarak hesaplanmıştır. Çocuklar İçin Öz Şefkat Ölçeği”ni(ÇÖŞÖ) oluşturan maddelerin alt ölçeklere dağılımının açımlayıcı ve doğrulayıcı faktör analizleri sonucunda orijinal ölçekteki gibi pozitif ve negatif maddeler olan dağılımla aynı olduğu saptanmıştır. Dolayısıyla ölçeğin Türkçe formunun Türkiye’de 8-12 yaş grubu çocukların öz şefkat düzeylerinin belirlenmesinde kullanılabileceği düşünülmektedir.en_US
dc.description.abstractThis study aims to adapt the Self-Compassion Scale for Children(ÇÖSÖ) developed by Sutton, Schonert - Reichl, Wu and Lawlor (2017) into Turkish. For this purpose, data were collected from 424 students attending primary school and secondary school in 8-12 age group. The scale consists of twelve items with positive and negative meaning related to concepts such as awareness, self-concept, psychological adjustment and empathy. Individuals is asked to answer the ideas mentioned in the items with five degrees of opinion ranging from "never" to "always". During the scoring of the items, "never" is scored as "1" whereas "always" is scored as "5". The scale is a self-report instrument that evaluates positive and negative characteristics and provides information about children. Firstly, validity and reliability analyses were performed after the scale was found to have linguistic equivalence. In the confirmatory factor analysis, it was found that the scale was compatible with the original form and the Cronbach Alpha coefficient of the scalewas found to be 81. According to the sub-dimensions of positive and negative meaning, Cronbach Alpha value was calculated as 83 for positive self- compassion, and Cronbach Alpha value was calculated as 71 for negative self-compassion. As a result of the exploratory and confirmatory factor analyzes of the items composing the Self-Compassion Scale for Children (SCSC), it was found that they were the same as the distribution of the positive and negative substances in the original scale. Reliability values of the whole scale and the subscales were adequate. Therefore, it is considered that the Turkish form of the scale can be used to determine the levels of self-compassion of children in the 8-12 age group in Turkey.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.relation.isversionof10.7827/TurkishStudies.14405en_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectAntropolojien_US
dc.subjectArkeolojien_US
dc.subjectSanaten_US
dc.subjectAsya Çalışmalarıen_US
dc.subjectDavranış Bilimlerien_US
dc.subjectİşen_US
dc.subjectİşletme Finansen_US
dc.subjectİletişimen_US
dc.subjectKriminoloji ve Ceza Bilimien_US
dc.subjectKültürel Çalışmalaren_US
dc.subjectNüfus İstatistikleri Bilimien_US
dc.subjectİktisaten_US
dc.subjectEğitim, Eğitim Araştırmalarıen_US
dc.subjectEğitim, Özelen_US
dc.subjectÇevre Çalışmalarıen_US
dc.subjectErgonomien_US
dc.subjectEtiken_US
dc.subjectEtnik Çalışmalaren_US
dc.subjectAile Çalışmalarıen_US
dc.subjectFilm, Radyo, Televizyonen_US
dc.subjectFolkloren_US
dc.subjectCoğrafyaen_US
dc.subjectSağlık Politikaları ve Hizmetlerien_US
dc.subjectTarihen_US
dc.subjectBilim Felsefesi ve Tarihien_US
dc.subjectOtelcilik, Konaklama, Spor ve Turizmen_US
dc.subjectBeşeri Bilimleren_US
dc.subjectBilgi, Belge Yönetimien_US
dc.subjectUluslararası İlişkileren_US
dc.subjectDil ve Dil Bilimen_US
dc.subjectHukuken_US
dc.subjectEdebiyaten_US
dc.subjectEdebi Teori ve Eleştirien_US
dc.subjectMantıken_US
dc.subjectİşletmeen_US
dc.subjectOrtaçağ ve Rönesans Çalışmalarıen_US
dc.subjectMüziken_US
dc.subjectHemşireliken_US
dc.subjectBeslenme ve Diyetetiken_US
dc.subjectFelsefeen_US
dc.subjectSiyasi Bilimleren_US
dc.subjectPsikolojien_US
dc.subjectKamu Yönetimien_US
dc.subjectHalkla İlişkileren_US
dc.subjectDin Bilimien_US
dc.subjectSosyal Çalışmaen_US
dc.subjectSosyolojien_US
dc.subjectMadde Bağımlılığıen_US
dc.subjectTiyatroen_US
dc.subjectKentsel Çalışmalaren_US
dc.subjectKadın Araştırmalarıen_US
dc.titleÇocuklar İçin Öz Şefkat Ölçeği: Türkçeye Uyarlama Çalışmasıen_US
dc.title.alternativeSELF-COMPASSION SCALE FOR CHILDREN: THE STUDY OF TURKISH ADAPTATIONen_US
dc.typearticleen_US
dc.identifier.volume13en_US
dc.identifier.issue26en_US
dc.identifier.startpage295en_US
dc.identifier.endpage305en_US
dc.relation.journalTurkish Studies (Elektronik)en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster