Okul Müdürlerinin Liderlik Stilleri, Okullarda Karara Katılım ve Örgütsel Öğrenme Arasındaki İlişkiler
Künye
Köse E. K., Güçlü N. (2017). Okul Müdürlerinin Liderlik Stilleri, Okullarda Karara Katılım ve Örgütsel Öğrenme Arasındaki İlişkiler. Karadeniz Sosyal Bilimler Dergisi, 9(2), 209 - 224.Özet
Bu araştırmada, ilköğretim kurumlarında görev yapan öğretmenlerin görüşlerine göre, okul müdürlerinin liderlik stilleri ve okullarda karara katılım ile örgütsel öğrenme arasındaki ilişkiler incelenmiştir. İlişkisel tarama modelinin kullanıldığı bu araştırmaya ilköğretim okullarında görev yapan toplam 565 öğretmen katılmıştır. Araştırmada ölçme aracı olarak; “Çok Faktörlü Liderlik Ölçeği, “Karara Katılım Ölçeği” ve “Öğrenen Örgütlerin Boyutları Ölçeği” kullanılmıştır. Araştırma verilerinin analizinde betimsel analizlerle birlikte, korelasyon analizi ve çoklu regresyon analizi kullanılmıştır. Araştırma sonucunda; liderlik stilleri, karara katılım ve örgütsel öğrenme değişkenleri arasında anlamlı ilişkiler olduğu sonucuna ulaşılmıştır. Regresyon analizi sonuçları, liderlik stilleri ve karara katılımın örgütsel öğrenmenin anlamlı birer yordayıcısı olduğunu göstermektedir. Araştırma sonuçlarına göre, yönetsel süreçlerde okulların karar alanlarının genişletilmesi ve karara katılım mekanizmalarının güçlendirilmesi önerilmektedir. This study examines the impact of leadership styles and participatory decision making on the organizational learning according to the views of teachers. Using the associational research model, the study included totally 565 teachers employed in primary schools. In the study, “Multi-Factor Leadership Scale”, scale of “Participate in Decision” and “Scale for the Dimensions of Learning Organizations” were used as measurement instruments. As well as descriptive analyses, correlation analysis and multiple regression analysis were used in analysing the data. As a result of the study; it was observed that there were significant relationships between the variables of transformational leadership, transactional leadership, decision making and organizational learning. The results of the regression analysis show that the leadership styles and participatory decision making are both significant predictors of organizational learning. According to results of the study it is recommended to increase the authorisation of the schools and strength participative decision making in the schools.
Kaynak
Karadeniz Sosyal Bilimler DergisiCilt
9Sayı
2Bağlantı
https://app.trdizin.gov.tr/makale/TWpreE9UTTVPUT09https://hdl.handle.net/20.500.12587/13434
Koleksiyonlar
- Makale Koleksiyonu [125]
- TR-Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu [3218]