Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorKuşdemir, Yasemin
dc.contributor.authorKatrancı, Mehmet
dc.contributor.authorArslan, Fatih
dc.date.accessioned2021-01-14T18:17:04Z
dc.date.available2021-01-14T18:17:04Z
dc.date.issued2018
dc.identifier.citationKuşdemir Y., Katrancı M., Arslan F. (2018). Veli ve Öğretmen Gözüyle İlkokul Öğrencilerinde Yazı Okunaklılığı. Ana Dili Eğitimi Dergisi, 6(2), 455 - 476.en_US
dc.identifier.issn2147-6020
dc.identifier.issn2147-6020
dc.identifier.urihttps://app.trdizin.gov.tr/makale/TWpjeU16UTRPQT09
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12587/13442
dc.description.abstractBu araştırmanın amacı, ilkokul öğrencilerinin yazı okunaklılığı ile ilgili veli ve öğretmen görüşlerinin belirlenmesidir. Betimsel tarama modelinin kullanıldığı araştırma, Kırıkkale il merkezindeki ilkokullarda 2016-2017 eğitim-öğretim yılı güz döneminde Ekim-Ocak ayları arasında gerçekleştirilmiştir. Çalışma grubu, 117 sınıf öğretmeni ve 139 veliden oluşmaktadır. Veri toplama aracı olarak araştırmacılar tarafından hazırlanan (1) İlkokul Öğrencilerinin Yazı Okunaklılığına İlişkin Veli Anketi ve (2) İlkokul Öğrencilerinin Yazı Okunaklılığına İlişkin Öğretmen Anketi kullanılmıştır. Verilerin çözümlenmesinde betimsel analiz ve içerik analizi tekniklerinden yararlanılmıştır. Araştırma sonucunda öğretmenlerin yarısının, öğrencilerinin yazısını okunaklı bulduğu belirlenmiştir. Öğretmenler tarafından ilkokul öğrencilerinin yazılarının okunaklı olmamasının sebepleri arasında öğrencilerin yazı yazmayı sevmemeleri; dikkatsiz, aceleci ve özensiz davranmaları, bitişik eğik el yazısının ilkokul öğrencilerinin gelişim düzeyine uygun olmaması, birinci sınıftaki yazı eğitiminin yetersiz olması ve yanlış kalem tutma gibi durumlar gösterilmektedir. Araştırmaya katılan velilerin yaklaşık %62'si çocuğunu okunaklı yazı yazma hususunda başarılı bulurken %37'si çocuğunun yazı okunaklılığını geliştirmesi gerektiğini düşünmektedir. Velilerin %62'si çocuklarının yazı yazma çalışmalarına evde yardımcı olmaya çalıştıklarını, %38'i ise yazma eğitiminde çocuklarına destek olmadıklarını belirtmişlerdiren_US
dc.description.abstractThe purpose of this research was to determine the views of parents and teachers on the legibility of the handwritings of elementary school students. The research, in which the descriptive survey model was used, was conducted between the months of October and January in the fall semester of the 2016-2017 academic year in elementary schools in the central Kırıkkale province. The study group consisted of 117 elementary school classroom teachers and 139 parents. As data collection tools, (1) The Parent Questionnaire on the Legibility of Elementary School Students’ Handwritings and (2) The Teacher Questionnaire on the Legibility of Elementary School Students’ Handwritings, which were prepared by the researchers, were used. Descriptive analysis and content analysis techniques were used for data analysis. The results showed that half of the teachers considered the handwritings of their students legible. Among the reasons for the teachers’ considering elementary school students’ handwritings illegible were that the students did not like to write, that they behaved carelessly, hastily and sloppily when they wrote, that cursive handwriting was not appropriate to the developmental level of elementary school students, that the writing education in the first grade was inadequate, and that the students held their pencils incorrectly in their hands as they wrote. Approximately 62% of the parents who participated in the survey thought that their children were successful in writing legibly while 37% thought that their children had to improve the legibility of their handwritings. 62% of the parents reported that they were trying to help their children’s handwriting practices at home while 38% reported that they did not provide support to their children for their handwriting practicesen_US
dc.language.isoturen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectTarihen_US
dc.titleVeli ve Öğretmen Gözüyle İlkokul Öğrencilerinde Yazı Okunaklılığıen_US
dc.title.alternativeLegibility of Elementary School Students’ Handwritings from the Perspective of Parents and Teachersen_US
dc.typearticleen_US
dc.identifier.volume6en_US
dc.identifier.issue2en_US
dc.identifier.startpage455en_US
dc.identifier.endpage476en_US
dc.relation.journalAna Dili Eğitimi Dergisien_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster