Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorArapgirlioğlu, Hasan
dc.contributor.authorTankız, Kübra Dilek
dc.date.accessioned2021-01-14T18:19:15Z
dc.date.available2021-01-14T18:19:15Z
dc.date.issued2016
dc.identifier.citationArapgirlioğlu H., Tankız K. D. (2016). Müzik Öğretmenliği Özel Yetenek Sınavlarına Başvuran Adayların Alan Puanları İle Sosyo-Demografik Özelliklerinin Karşılaştırılması. Sakarya University Journal of Education, 6(3), 162 - 185.en_US
dc.identifier.issn2146-7455
dc.identifier.issn2146-7455
dc.identifier.urihttps://app.trdizin.gov.tr/makale/TWpFMk1UTTFOUT09
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12587/13502
dc.description.abstractBu çalışmada Müzik Öğretmenliği yetenek sınavlarına başvuran adayların sınavdan elde ettikleri alan puanları (Müziksel İşitme-Yazma, Müziksel Söyleme, Müziksel Çalma) ile sosyo-demografik özellikleri arasındaki ilişkiler araştırılmıştır. Araştırma, tarama modellerinden biri olan ilişkisel tarama modeline göre desenlenmiştir. Çalışma 2010-2011 Eğitim Öğretim yılı özel yetenek sınavına başvuran 387 adayla gerçekleştirilmiştir. Adayların sosyo-demografik özellikteki bağımsız nitelik içeren özellikleri belirlenerek, elde ettikleri alan puanlarına ilişkin veriler öncelikle normal dağılım eğrilerine bakılarak şekilsel olarak taranmıştır. İkinci aşamada verilerin çarpıklık (Skewness) ve basıklık (Kurtosis) değerlerine bakılarak, Kolmogorov - Smirnov testleri uygulanmıştır. Çalışmanın sonucunda; cinsiyete, ailenin müzik ilgi durumuna, yaşantının çoğunun geçirildiği yere, çalgı alanına göre anlamlı bir fark bulunmamakla birlikte; Mezun olunan lise türüne, yetenek sınavlarına hazırlanma biçimlerine ve hazırlık süresine göre anlamlı farklılıkların olduğu saptanmıştıren_US
dc.description.abstractIn this study, correlations between the scores in the field of music (musical hearing, reading and writing examinations' scores) and socio-demographic traits of the entrants of Music Teacher Training Programs' talent examinations were investigated. The study was designed according to the paired samples model -being one of the survey models. It was carried out with 387 enrants of 2010-2011 talent examinations. Firstly, individual socio-demographic traits of the entrants which are independent in quality were determined. In the second phase, the data related to scores in the field music were examined graphically by checking out their bell shaped curves and KolmogorovSmirnov test results were also examined by checking out the Skewness and Kurtosis values of the data. At the end of the study, alongside the fact that there weren't any significant differences in terms of gender, the place where the entrants' lifetime were mostly spent, families' level of interest in music, and the entrants' instruments; significant differences found related to the type of high school being graduated from, the way the entrants prepare for the exams and the lenght of the preparation perioden_US
dc.language.isoturen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectEğitim, Eğitim Araştırmalarıen_US
dc.titleMüzik Öğretmenliği Özel Yetenek Sınavlarına Başvuran Adayların Alan Puanları İle Sosyo-Demografik Özelliklerinin Karşılaştırılmasıen_US
dc.title.alternativeComparison of Field Scores and Socio Demographic Traits of the Candidates of Music Teacher Training Programs' Talent Examinationsen_US
dc.typearticleen_US
dc.identifier.volume6en_US
dc.identifier.issue3en_US
dc.identifier.startpage162en_US
dc.identifier.endpage185en_US
dc.relation.journalSakarya University Journal of Educationen_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster