Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorÇetin, Suna
dc.contributor.authorGencer, Cevriye
dc.date.accessioned2021-01-14T18:19:17Z
dc.date.available2021-01-14T18:19:17Z
dc.date.issued2010
dc.identifier.citationÇetin S., Gencer C. (2010). Kesin zaman pencereli - eş zamanlı dağıtım toplamalı araç rotalama problemi: matematiksel model. Gazi Üniversitesi Mühendislik Mimarlık Fakültesi Dergisi, 25(3), 579 - 585.en_US
dc.identifier.issn1300-1884
dc.identifier.issn1304-4915
dc.identifier.urihttps://app.trdizin.gov.tr/makale/TVRFeU9EYzJOZz09
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12587/13542
dc.description.abstractBu çalışmada, kesin zaman pencereli-eşzamanlı dağıtım toplamalı araç rotalama problemi tanımlanmış ve matematiksel modeli geliştirilmiştir. Genellikle araç rotalama problemlerinde amaç, katedilen mesafenin veya taşıma maliyetinin enazlanmasıdır. Literatür incelendiğinde zaman pencereli araç rotalama problemlerinde de aynı amaç fonksiyonlarının tanımlandığı görülmektedir. Oysa zaman pencereli araç rotalama problemlerinde zaman penceresinden kaynaklanan beklemelerin dikkate alınması gerekmektedir. Çalışmada, tanımlanan yeni problemin matematiksel modelinde, amaç fonksiyonu beklemelerin en küçüklenmesi olarak alınmış; Solomon’un test verileri eşzamanlı dağıtım toplama problemlerine uygun hale getirmek için düzenlenmiş ve GAMS paket programı ile sonuçlar elde edilmiştir.en_US
dc.description.abstractIn this study, vehicle routing problems with hard time windows and simultaneous pick up and delivery are determined and mathematical model is developed. Generally the goal of vehicle routing problems is minimization of travelling distance or travelling cost. In the literature it is observed that vehicle routing problems with time windows have also the same goals with vehicle routing problems. However, waiting time resulted from time windows must be considered for vehicle routing problems with time windows. In this study, objective function of the mathematical model of the determined problem is chosen as waiting time minimization. Solomon Benchmark Problems are revised to adapt for the problem structure and results are obtained by using GAMS.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.titleKesin zaman pencereli - eş zamanlı dağıtım toplamalı araç rotalama problemi: matematiksel modelen_US
dc.title.alternativeVehicle routing problems with hard time windows and simultaneous pick up and delivery: a mathematical modelen_US
dc.typearticleen_US
dc.identifier.volume25en_US
dc.identifier.issue3en_US
dc.identifier.startpage579en_US
dc.identifier.endpage585en_US
dc.relation.journalGazi Üniversitesi Mühendislik Mimarlık Fakültesi Dergisien_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster