Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorSitrava, Reyhan Tekin
dc.contributor.authorÖzel, Zeynep
dc.contributor.authorIşık, Ahmet
dc.date.accessioned2021-01-14T18:19:19Z
dc.date.available2021-01-14T18:19:19Z
dc.date.issued2020
dc.identifier.citationSitrava R. T., Özel Z., Işık A. (2020). Sınıf Öğretmeni Adaylarının Bölme İşleminin Anlamına Dair Alan Bilgilerinin İncelenmesi. Kastamonu Eğitim Dergisi, 28(2), 931 - 946.en_US
dc.identifier.issn1300-8811
dc.identifier.issn2147-9844
dc.identifier.urihttps://doi.org/10.24106/kefdergi.697844
dc.identifier.urihttps://app.trdizin.gov.tr/makale/TXpnNE9UZ3dNQT09
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12587/13582
dc.description.abstractBu çalışmanın amacı sınıf öğretmeni adaylarının bölme işleminin anlamına ve bu anlama bağlı olarak bölme işleminin modellenmesine ilişkin bilgilerinin incelenmesidir. Bu amaç doğrultusunda, nitel araştırma yöntemlerinden durum çalışması yöntemi kullanılmış ve amaçlı örneklem yöntemi ile belirlenen 25 sınıf öğretmeni adayı ile çalışma yürütülmüştür. Çalışmanın verileri açık uçlu 2 problemden oluşan “Bölme İşleminin Anlamı” soru seti ile yarıyapılandırılmış görüşmeler vasıtasıyla iki aşamada toplanmıştır. Elde edilen bulgular doğrultusunda, sınıf öğretmeni adaylarının yarısından fazlasının ilkokul 2. sınıf düzeyinde yer alan “Bölme işleminde gruplama ve paylaştırma anlamlarını kullanır” kazanımına ilişkin yeterli bilgiye sahip olmadığı görülmüştür. Öğretmen adaylarının yaklaşık üçte biri bölme işleminin farklı anlamlarını bilmekte ve verilen problemin bölme işleminin hangi anlamını içerdiğini ayırt edebilmektedir. Diğer taraftan, çalışmaya katılan sınıf öğretmeni adaylarının yaklaşık yarısının bölme işleminin modellenmesine yönelik yeterli bilgiye sahip olduğunu, yaklaşık üçte birinin bölme işleminin modellenmesine yönelik bilgilerinin yetersiz olduğunu ve kalanının da bölme işleminin modellenmesine yönelik yeterli bilgiye sahip olmadığını göstermektedir. Sınıf öğretmeni adaylarının bölme işlemine yönelik alan bilgileri eksik olduğu için, sınıf öğretmenliği programında yer alan derslerde alan bilgilerinin artırılması büyük önem taşımaktadır. Öğretmenlik Uygulaması I-II derslerinde bu konuları anlatma deneyimi yaşamaları ve rehber öğretmenlerinden bu konularda geri bildirim alarak öğretmen adaylarının alan bilgilerinin güçlendirilmesi sağlanabilir.en_US
dc.description.abstractThe aim of this study is to examine knowledge of the prospective primary school teachers about the meaning of division and modeling of division depending on this meaning. For this purpose, a case study method which is one of the qualitative research methods was used and the study was conducted with 25 prospective classroom teachers determined by purposive sampling method. The data of the study was collected in two stages by means of “The Meaning of Division Operation” questionnaire consisting of two open-ended questions and semi-structured interviews. According to findings, it is seen that more than half of the prospective primary school teachers did not have sufficient knowledge about the learning outcome, “s/he uses the meaning of grouping and partition meaning at division operation” presented at 2nd grade level. Approximately one-third of prospective teachers knew both meanings of division operation and they can distinguish between the meaning of division operation. On the other hand, it shows that about half of the prospective primary school teachers had modeling knowledge, approximately one third of them had insufficient modeling knowledge and the rest of them did not have modeling knowledge. Since the prospective teachers had insufficient knowledge of division, it has great importance to increase their knowledge in the courses at Primary School Education Program. It might be provided to prospective teachers to get experience in teaching division operation and to get feedback from their mentor teachers at Methods of Teaching Mathematics I-II course.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.relation.isversionof10.24106/kefdergi.697844en_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.titleSınıf Öğretmeni Adaylarının Bölme İşleminin Anlamına Dair Alan Bilgilerinin İncelenmesien_US
dc.title.alternativeInvestigation of Prospective Primary School Teachers’ Content Knowledge of The Meaning of Divisionen_US
dc.typearticleen_US
dc.identifier.volume28en_US
dc.identifier.issue2en_US
dc.identifier.startpage931en_US
dc.identifier.endpage946en_US
dc.relation.journalKastamonu Eğitim Dergisien_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster