Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorBalcı, Süleyman
dc.date.accessioned2021-01-14T18:19:21Z
dc.date.available2021-01-14T18:19:21Z
dc.date.issued2017
dc.identifier.citationBalcı S. (2017). Okul Psikolojik Danışmanı Öz Yetkinlik Ölçeği’nin Türk Kültüründeki Psikometrik Özellikleri. Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi, 18(2), 633 - 649.en_US
dc.identifier.issn2147-1037
dc.identifier.issn2147-1037
dc.identifier.urihttps://app.trdizin.gov.tr/makale/TWpZMU16RXlNZz09
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12587/13604
dc.description.abstractBu çalışmanın amacı, okulda görev yapan psikolojik danışmanların okul psikolojik danışma öz yetkinlik düzeyini belirlemek amacıyla Bodenhorn ve Skaggs (2005) tarafından geliştirilen Okul Psikolojik Danışmanı Öz Yetkinlik Ölçeği (OPDOÖ)'nin Türk kültüründeki psikometrik özelliklerini incelemektir. OPDOÖ'nde Kişisel ve Sosyal Gelişim, Liderlik ve Değerlendirme, Mesleki ve Akademik Gelişim, İşbirliği ve Kültürel Kabul adı verilen beş alt boyut ve 37 madde yer almaktadır. Bu ölçeğin psikometrik özelliklerini incelemek amacıyla Cronbach alpha iç tutarlılık, açımlayıcı ve doğrulayıcı faktör analizi uygulanmıştır. Bu çalışmaya Ankara merkezindeki okullarda görev yapan 452 psikolojik danışman katılmıştır. İç tutarlılık analizleri sonucunda, ölçeğin yeterli güvenirlik düzeylerine sahip olduğu; doğrulayıcı faktör analizi sonucunda, ölçeğin orijinalindeki beş faktörlü yapısının Türk kültürü için uygun olduğu ve psikolojik danışmanların okul psikolojik danışma öz yetkinlik düzeyini belirlemek amacıyla kullanılabilecek geçerli ve güvenilir bir araç olduğu belirlenmiştiren_US
dc.description.abstractThe purpose of this study is to analyze the psychometric features of School Counselor Self-Efficacy Scale (SCSS) developed by Bodenhorn ve Skaggs (2005) in order to determine school counseling self-efficacy level of school counselors in Turkish culture. SCSS includes 37 items and five subscales, which are called as “Personal and Social Development”, “Leadership and Assessment”, “Career and Academic Development”, “Collaboration”, and “Cultural Acceptance”. In order to analyze the psychometric features of this scale Cronbach alpha Internal Consistency,Exploratory and Confirmatory Factor Analysis was conducted. Participants was 452 counselors working for schools in Ankara. According to the results of analysis this scale has five subscales the same as its original form and is reliable, valid and suitable for Turkish culture in order to determine school counseling self-efficacy level of counselors working for schools in Turkish cultureen_US
dc.language.isoturen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectEğitim, Eğitim Araştırmalarıen_US
dc.titleOkul Psikolojik Danışmanı Öz Yetkinlik Ölçeği’nin Türk Kültüründeki Psikometrik Özelliklerien_US
dc.title.alternativePsychometric Properties of School Counselor Self-Efficacy Scale in Turkish Cultureen_US
dc.typearticleen_US
dc.identifier.volume18en_US
dc.identifier.issue2en_US
dc.identifier.startpage633en_US
dc.identifier.endpage649en_US
dc.relation.journalAhi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisien_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster