Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorKaya, Fatih
dc.contributor.authorAydın, Mehmet Korkud
dc.contributor.authorAydın, Mesut
dc.date.accessioned2021-01-14T18:19:41Z
dc.date.available2021-01-14T18:19:41Z
dc.date.issued2016
dc.identifier.citationKAYA F,AYDIN M. K,AYDIN M (2016). MALATYA HALKEVİ ÖNCÜLÜĞÜNDE GERÇEKLEŞTİRİLEN 26 EYLÜL DİL BAYRAMI KUTLAMALARI (1932-1951). Turkish Studies (Elektronik), 11(21), 1 - 28.en_US
dc.identifier.issn1308-2140
dc.identifier.issn1308-2140
dc.identifier.urihttps://app.trdizin.gov.tr/makale/TWpjeU5UVXhNUT09
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12587/13800
dc.description.abstractHalkevleri, 19 Şubat 1932'de kurulan kültür kurumlarıdır. Cumhuriyetin ilk yıllarında Halk eğitiminin tamamlayıcı unsurlarından en önemlisi olan bu kurumlar; 1951'e kadar millî bilincin yerleşmesinde etken olan bir halk okulu görevini yerine getirmiştir. Halkevleri 9 şube halinde örgütlenmiştir. Bu şubeler Dil Tarih ve Edebiyat, Güzel Sanatlar, Temsil, Spor, Sosyal Yardım, Halk Dershaneleri ve Kursları, Kütüphane ve Yayın, Köycülük, Müze ve Sergi Şubesidir. Bu şubeler marifetiyle vatandaşlar birçok hususta bilgilendirilmiştir. Halkevlerinin en önemli çalışmalarından biri de Millî Gün ve Haftaların kutlanması yönelik yapılan faaliyetlerdir. Bayramlar vatandaşlar arasında millî birlik ve beraberliği kuvvetlendirmiş, dayanışma ve yardımlaşma duygularını harekete geçirmiştir. Farklı il ve ilçelerin halkevlerinde aynı coşkuyla kutlanan bu gün ve haftalar Malatya Halkevinde de kutlanmıştır. Kutlamalarda özellikle Dil Tarih ve Edebiyat Şubesi ile Temsil Şubesi büyük katkılar sağlamıştır. Malatya Halkevinde kutlanan millî gün ve haftalar şunlardır: 23 Nisan Ulusal Egemenlik ve Çocuk Bayramı, 19 Mayıs Gençlik ve Spor bayramı, 30 Ağustos Zafer Bayramı, 26 Eylül Dil Bayramı, 29 Ekim Cumhuriyet Bayramı, 10 Kasım Atatürk'ü Anma ve Atatürk Haftası ile Tasarruf ve Yerli Malı Haftasıdır. Bu çalışma da Malatya Halkevinin Dil, Tarih ve Edebiyat Şubesinin bir faaliyet alanı olarak 26 Eylül Dil Bayramı etkinliklerini içermektedir. 26 Eylül Dil Bayramı kutlamalara ilişkin yapılan çalışmanın amacı ise Cumhuriyetin ilk yıllarında Malatya Halkevinin kültürel alanda yaptığı faaliyetleri ortaya koymaktır. Bu çalışmada, araştırma modeli olarak Literatür taraması yapılmış olup, arama sonucunda elde edilen bulgular değerlendirilmiştiren_US
dc.description.abstractCommunity Centers were established on February 19, 1932 as cultural institutions. They were the most important supplementary institutions of Public Training in the first years of the Republic, and acted as public schools that were active in making the people acquire national conscious until 1951. Community Centers were organized as 9 branches. These branches were: Language, History and Literature, Fine Arts, Theatre, Sports, Social Aids, Public Training Centers and Courses, Library and Publishing, Peasantry, Museums and Exhibitions. The citizens were informed with the help of these branches. One of these activities was the celebrations on National Days and Weeks. These celebrations strengthened the national unity and togetherness and developed the solidarity among the people. These days and weeks were celebrated in community centers of different cities and counties, and were also celebrated in Malatya Community Center. Especially the Language, History and Literature Branch and the Theatre Branch contributed greatly to the celebrations. The national days and weeks that were celebrated in Malatya Community Center were as follows: October 29, Republic Day; April 23, National Sovereignty and Children’s Day; Turkish Language Day; May 19, Youth and Sports Day; November 10, Commemoration of Atatürk Day and Week. The purpose of the study is to reveal the celebration activities in the Turkish Language Festival on September 26 as an activity area of the Language, History and Literature Branch of Malatya Community Center. The purpose of the study, which was conducted on the Turkish Language Festival on September 26, was to reveal the cultural activities of Malatya Community Center in the first years of the Republic. In this study, the Literature Review Method was used as the research model. The findings that were obtained with the review were analyzeden_US
dc.language.isoturen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.titleMALATYA HALKEVİ ÖNCÜLÜĞÜNDE GERÇEKLEŞTİRİLEN 26 EYLÜL DİL BAYRAMI KUTLAMALARI (1932-1951)en_US
dc.title.alternativeSEPTEMBER 26 LANGUAGE FESTIVAL CELEBRATIONS IN MALATYA COMMUNITY CENTERen_US
dc.typearticleen_US
dc.identifier.volume11en_US
dc.identifier.issue21en_US
dc.identifier.startpage1en_US
dc.identifier.endpage28en_US
dc.relation.journalTurkish Studies (Elektronik)en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster