Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorÖzbek, Aşır
dc.date.accessioned2021-01-14T18:22:22Z
dc.date.available2021-01-14T18:22:22Z
dc.date.issued2013
dc.identifier.issn1300-4646
dc.identifier.issn2147-7582
dc.identifier.urihttps://app.trdizin.gov.tr/makale/TVRZd05ETXlNZz09
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12587/14176
dc.description.abstractÜçüncü parti lojistik (3PL), firmanın lojistik faaliyetlerinin bir kısmını ya da tamamını dışarıdan yabancı firmalar tarafından yerine getirilmesini kapsamaktadır. Günümüzde küresel rekabet ortamında 3PL firmanın doğru olarak seçilmesi, işletmenin rekabet gücü üzerinde ciddi etki yapmaktadır. Bu durumda; işletmeler için etkin ve uygulanabilir bir modelle en uygun 3PL firma seçimi çok önemli olmaktadır. Bu çalışmada bir işletme için en uygun 3PL firma seçimi karar modeli geliştirilmiştir. Geliştirilen modelde, nicel ve nitel verileri sürece katan ve sonucu etkileyen faktörler arasındaki bağımlılığı dikkate alan çok ölçütlü karar verme tekniklerinden olan analitik ağ süreci (AAS) yöntemi kullanılmıştır. Karar modelinin ağ yapısı ve kullanılan faktörler, uluslararası indeksli dergilerde, konferanslarda ve sempozyumlarda yayımlanan çalışmalar incelenerek ve sahasında uzman kişilerin görüşleri dikkate alınarak belirlenmiştir. Önerilen model bir işletmede başarı ile uygulanmıştır.en_US
dc.description.abstractThe third part logistic (3PL) includes some certain parts or whole of the firm’s logistic activities performed by the outsider companies. Today, in the global competitive environment, selecting the appropriate 3PL firm has a significiant effect upon the competitive capacity of the firm. In this case; selecting the optimum 3PL firm with an effective and applicable model is very important for the bussiness firms.. In this study, an appropriate 3PL firm-choosing model was developed. In this model we applied the analytic network process (ANP) which is one of the multiple-criteria desicion making methods which considers the dependencies between the material factors and includes the quantitive and qualitative datas into the process. The network topology of the desicion making model and used factors were assigned by reviewing and considering the articles published in international indexed journals and the views of the experts in their fields. This proposed model was applied in a bussiness firm successfully.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectİktisaten_US
dc.subjectİşletmeen_US
dc.titleAnalitik ağ süreci yaklaşımıyla üçüncü parti lojistik (3PL) firma seçimien_US
dc.typearticleen_US
dc.identifier.volume27en_US
dc.identifier.issue1en_US
dc.identifier.startpage95en_US
dc.identifier.endpage114en_US
dc.relation.journalAtatürk Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Dergisien_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster