“Türkçenin yabancı dil olarak öğretimi programı” üzerine
Künye
Balcı, M , Melanlıoğlu, D . (2020). TÜRKÇENİN YABANCI DİL OLARAK ÖĞRETİMİ PROGRAMI ÜZERİNE . Kırıkkale Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi , 10 (2) , 173-198 .Özet
Türkçenin yabancı dil olarak öğretimi üzerinde hassasiyetle durulması gereken bir alan olarak nitelenmektedir. Son yirmi yıldır oldukça ivme kazanan bu alanda üniversitelere bağlı Türkçe öğretim merkezleri, Türkiye Maarif Vakfı, Yunus Emre Enstitüsü gibi çeşitli kurum ve kuruluşların faaliyet gösterdiği bilinmektedir. Dil öğretiminde kurum ve kuruluşlar arası standarttın sağlanmasında Diller İçin Avrupa Ortak Başvuru Metni esas alınmaktadır. Bu metinde belirtilen üç temel, altı ara düzey dikkate alınarak yabancılara Türkçe öğretimine yönelik içerik ve materyal üretilmekte; sınav hazırlanmaktadır. Ancak alana özgü yapılan çalışmalar göz önüne alındığında pek çok sorunla karşılaşıldığı görülmektedir. Sorunların temelinde ise hedef dil Türkçeye özgü standartların belirlendiği bir programa duyulan ihtiyaç bulunmaktadır. Bu anlamda çaba gösteren kurumlardan biri olan Türkiye Maarif Vakfının örgün eğitim kurumları için tasarladığı Türkçenin Yabancı Dil Olarak Öğretimi Programı, alanda duyulan eksiklik adına önemli bir adım olarak değerlendirilmektedir. Bu çalışmada adı geçen programın içerik bakımından incelenmesi ve muadilleri ile kıyaslanması amaçlanmaktadır. Teaching Turkish as a foreign language is considered to be a field that needs to be carefully attended to.
In this field gathering momentum in the last twenty years, many different institutions and organization
such as Turkish teaching centres affiliated to universities, Turkey Maarif Foundation and Yunus Emre
Institute are operating. In language teaching, the Common European Framework of Reference for
Languages is taken as the basis for ensuring the standard among institutions and organizations.
Considering the three basic and six intermediate levels mentioned in this framework, content and
materials for teaching Turkish to foreigners are produced and exams are prepared. However, when the
studies specific to this field are examined, it is seen that many problems are encountered. On the basis
of the problems, there is a need for a curriculum in which the standards specific to the target language
Turkish are set. In this regard, The Curriculum of Teaching Turkish as a Foreign Language developed
by the Turkey Maarif Foundation for the institutions of formal education is seen to be an important step
taken in this field. In the current study, it is aimed to investigate this curriculum in terms of its content
and to compare it with its counterparts.
Kaynak
Kırıkkale Üniversitesi Sosyal Bilimler DergisiCilt
10Sayı
2Koleksiyonlar
- Makale Koleksiyonu [45]