Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorBalcı, Mustafa
dc.date.accessioned2021-01-15T13:26:27Z
dc.date.available2021-01-15T13:26:27Z
dc.date.issued2020en_US
dc.identifier.citationBalcı, M , Melanlıoğlu, D . (2020). TÜRKÇENİN YABANCI DİL OLARAK ÖĞRETİMİ PROGRAMI ÜZERİNE . Kırıkkale Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi , 10 (2) , 173-198 .en_US
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12587/14247
dc.description.abstractTürkçenin yabancı dil olarak öğretimi üzerinde hassasiyetle durulması gereken bir alan olarak nitelenmektedir. Son yirmi yıldır oldukça ivme kazanan bu alanda üniversitelere bağlı Türkçe öğretim merkezleri, Türkiye Maarif Vakfı, Yunus Emre Enstitüsü gibi çeşitli kurum ve kuruluşların faaliyet gösterdiği bilinmektedir. Dil öğretiminde kurum ve kuruluşlar arası standarttın sağlanmasında Diller İçin Avrupa Ortak Başvuru Metni esas alınmaktadır. Bu metinde belirtilen üç temel, altı ara düzey dikkate alınarak yabancılara Türkçe öğretimine yönelik içerik ve materyal üretilmekte; sınav hazırlanmaktadır. Ancak alana özgü yapılan çalışmalar göz önüne alındığında pek çok sorunla karşılaşıldığı görülmektedir. Sorunların temelinde ise hedef dil Türkçeye özgü standartların belirlendiği bir programa duyulan ihtiyaç bulunmaktadır. Bu anlamda çaba gösteren kurumlardan biri olan Türkiye Maarif Vakfının örgün eğitim kurumları için tasarladığı Türkçenin Yabancı Dil Olarak Öğretimi Programı, alanda duyulan eksiklik adına önemli bir adım olarak değerlendirilmektedir. Bu çalışmada adı geçen programın içerik bakımından incelenmesi ve muadilleri ile kıyaslanması amaçlanmaktadır.en_US
dc.description.abstractTeaching Turkish as a foreign language is considered to be a field that needs to be carefully attended to. In this field gathering momentum in the last twenty years, many different institutions and organization such as Turkish teaching centres affiliated to universities, Turkey Maarif Foundation and Yunus Emre Institute are operating. In language teaching, the Common European Framework of Reference for Languages is taken as the basis for ensuring the standard among institutions and organizations. Considering the three basic and six intermediate levels mentioned in this framework, content and materials for teaching Turkish to foreigners are produced and exams are prepared. However, when the studies specific to this field are examined, it is seen that many problems are encountered. On the basis of the problems, there is a need for a curriculum in which the standards specific to the target language Turkish are set. In this regard, The Curriculum of Teaching Turkish as a Foreign Language developed by the Turkey Maarif Foundation for the institutions of formal education is seen to be an important step taken in this field. In the current study, it is aimed to investigate this curriculum in terms of its content and to compare it with its counterparts.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherKırıkkale Üniversitesien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectYabancılara Türkçe Öğretimien_US
dc.subjectDil Becerilerien_US
dc.subjectÖğretim Programıen_US
dc.subjectKazanımen_US
dc.title“Türkçenin yabancı dil olarak öğretimi programı” üzerineen_US
dc.title.alternativeOn the “curriculum of teaching Turkish as a foreign language”en_US
dc.typearticleen_US
dc.contributor.departmentKırıkkale Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Türkçe ve Sosyal Bilimler Eğitimi Bölümüen_US
dc.contributor.institutionauthorMelanlıoğlu, Deniz
dc.identifier.volume10en_US
dc.identifier.issue2en_US
dc.identifier.startpage173en_US
dc.identifier.endpage198en_US
dc.relation.journalKırıkkale Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisien_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster