Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorBilican, Kader
dc.contributor.authorErtaş, Hakan
dc.date.accessioned2021-01-16T18:54:51Z
dc.date.available2021-01-16T18:54:51Z
dc.date.issued2019
dc.identifier.uri
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12587/14294
dc.descriptionYÖK Tez ID: 616916en_US
dc.description.abstractBu çalışmanın amacı, araştırmacı tarafından hazırlanan ve içeriğine bilimin doğası alt boyutlarının entegre edildiği hikayeler ile bütünleştirilmiş, doğrudan yansıtıcı bilimin doğası etkinliklerinin ilkokul öğrencilerinin bilimin doğası görüşlerine etkisini araştırmaktır. Çalışmada, çocukların bilimin doğası görüşlerini geliştirmek amacıyla hikayeler ile entegre edilmiş bilim etkinlikleri uygulanmış ve açık yansıtıcı yöntem kullanılmıştır. Araştırma üçüncü sınıf öğrencileri ile Yozgat'ta bir devlet ilköğretim okulunda gerçekleştirilmiştir. Çalışma, dokuz yaşındaki 18 katılımcıyla (12 K, 6 E) yapılmış bir durum çalışmasıdır. Hikayeler, çocuklar tarafından bilinen karakterler kullanılarak ve bilimin doğası boyutları ile birleştirilerek oluşturuldu. Veriler, Bilimin Doğası Görüşler Formu D Versiyonu" (VNOS-D), VNOS-D formu maddeleri kullanılarak hazırlanan yarı yapılandırılmış görüşme formu, öğrenci yansıtıcı yazınları, video kayıtları ve öğrencilerin yazmış oldukları hikayeler yoluyla toplanmıştır. Uygulama haftada üç ders saati süresince gerçekleşti ve yedi hafta sürdü. Her hafta, fen öğretiminin açık yansıtıcı doğası bir hikaye ile birleştiğinde, bilim haftalarının doğasını iyileştirmek için açıkça kullanılan Bilimin doğası yönleri de gömülmüştür. Çocukların bilim doğası görüşlerindeki değişimi değerlendirebilmek için yetersiz, yeterli ve bilgili şeklinde üç kategori geliştirilmiştir. Veri analizleri sonucunda, öğrencilerin tüm boyutlarda gelişme gösterdikleri, tamamına yakınının bilgili seviyesinde görüşler belirttikleri gözlenmiştir. Anahtar Kelimeler: Bilimin doğası görüşleri, hikayeler, ilkokul öğrencileri, doğrudan yansıtıcı yaklaşımen_US
dc.description.abstractWithin the scope of this study, the nature of reflective science activities, which are included in the stories of the sub-dimensions of the nature of science, were created by the researcher. The aim of this study is to investigate the effect of these activities on the opinions of elementary school students on the nature of science. The study employed explicit reflective nature of science activities integrated with story telling to improve children' nature of science views. It was undertaken in an state elementary school in Yozgat with third graders. The study was a case study with 18 participants (12 F, 6 M) at the age of nine. The stories were adapted by integration of nature of science aspects with well known characters or stories by kids. Data was collected by means of open-ended questionnaire -Views on Nature of Science (form D), follow up interviews, reflection papers and stories written by the kids and video-taped lessons. The intervention lasted seven weeks as two hours of weekly sessions. In each week, explicit reflective nature of science instruction coupled with a story also embedded Nature of science aspects explicitly used to improve nature of science weeks. Three categories as inadequate, adequate and informed were developed to track changes in kids' nature of science views. Data analysis revealed that majority of the students showed improvement in their nature of science views, most of their views were categorized as improved for most of the nature of science aspects at the end. Key words: Nature of science views, story telling, elementary students, explicit reflective approachen_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherKırıkkale Üniversitesien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectEğitim ve Öğretimen_US
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.subjecten_US
dc.subjecten_US
dc.subjecten_US
dc.subjecten_US
dc.subjecten_US
dc.titleİlkokul öğrencilerinin bilimin doğası görüşlerinin hikayeler kullanılarak geliştirilmesien_US
dc.title.alternativeDevelopment of elementary school students' NOS views by using storiesen_US
dc.typemasterThesisen_US
dc.contributor.departmentKKÜ, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Sınıf Öğretmenliği Anabilim Dalıen_US
dc.identifier.startpage1en_US
dc.identifier.endpage173en_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster