Eğitim fakültesi birinci sınıf öğrencilerine göre orta öğretim fizik öğretimine yönelik öğrenme güçlüklerinin belirlenmesi
Abstract
Bu çalışmanın amacı orta öğretim fizik eğitiminde öğrenme güçlüğünün belirlenmesidir. Araştırma, Orta Öğretim Fizik Eğitiminde Öğrenme Güçlüklerini belirlemek için orta öğretimden yeni mezun olan Kırıkkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Sınıf Öğretmenliği, Fen Bilgisi Öğretmenliği ve Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi Öğretmenliği birinci sınıflarında öğrenim gören 235 öğrenci ile gerçekleştirilmiştir. Araştırmada Gül (2006) tarafından hazırlanan "İlköğretim Fen Eğitimindeki Fizik Konularının Öğretiminde Karşılaşılan Sorunlar ve Çözüm Yolları" isimli anket çalışmasından gerekli sorular alınmış olup tekrar geçerlik-güvenirlik testi yapılarak oluşturulan ölçek öğrencilere uygulanmıştır. Elde edilen nicel verilerin analizi SPSS 23.0 (Statistical Packet for Social Sciences) for Windows programı ile analiz edilmiştir. Çalışmanın sonucunda fizik dersinin matematikle ilişkisi olduğu, fizik dersinin anlaşılması zor bir ders olduğu, konuların karmaşıklığının öğrencilerin derse karşı ilgisini azalttığı, fizik dersinde laboratuvarların verimli kullanılmadığı, deneylerin sadece öğretmenler tarafından yapıldığı sonuçlarına ulaşılmıştır. Aynı zamanda fizik eğitiminde öğrenme güçlüğü bazı değişkenlere göre (cinsiyet, yaş, mezun olunan lise türü, okuduğunuz bölüm) incelenmiştir. Fizik eğitiminde öğrenme güçlüğü ile cinsiyet, yaş, mezun olunan lise türü arasında anlamlı fark bulunamamış iken (p<0.05) okuduğunuz bölüm ile anlamlı farklılık ortaya çıkmıştır (p>0.05). Bu farkın fen bilgisi öğretmenliği bölümünde okuyan öğrencilerden kaynaklandığı sonucuna ulaşılmıştır. Anahtar Kelimeler: Fizik eğitimi, Öğrenme Güçlüğü, Yüksek Öğretim, Fizik Dersi The purpose of this study is to determine learning difficulties for physics lecture in secondary education.This study has been conducted on 235 freshman students from the faculty of education who are newly graduated from high school to determine The Learning Difficulties in High School Physics Education. The tools that are used in the research to collect data consists of 2 sections; questions about personal information and questions to evaluate the learning difficulties in physics education in the second section.SPSS 23.0 has been used to evaluate the results of the survey conducted to determine the learning diffuclties in pyhsics in secondary education. In order to analyze data, frequency,percentage,arithmetic average, one way variance(annova), independent t test, post hock test and kolmogrov smirnov methods used. During the analysis, 0.05 confidence interval taken. As a result, it has been found out that pyhsics is related to maths, it is a difficult lesson to understand, the complexity of the subjects causes students to lose their interest in the subject, physics labs are not used efficiently and the experiments are conducted merely by teachers. Learning difficulties in physics education examined according to some variables like gender,age type of high school, current department. Its observed that, there are no correlation observed between gender,age and type of high school but current department is corolated with learning difficulties in physics education. Its understood that the diffrence occured because of the science teaching department students. In order to reduce the learning difficulties in physics education, physics course books should be written in a simpler and more comprehensible way, and pyhsics teachers should use the neccessary equipment more efficiently. Students should be assessed by their homework and projects rather than exams. The subjects in the physics curriculum should be complementary and physics lessons should not be taught in a monotonous way. Keywords : Physics education, learning disability, physics lesson, concepts of pyhsics education