Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorKırındı, Talip
dc.contributor.authorUlu, Mesut
dc.date.accessioned2021-01-16T18:54:53Z
dc.date.available2021-01-16T18:54:53Z
dc.date.issued2016
dc.identifier.uri
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12587/14329
dc.descriptionYÖK Tez ID: 459275en_US
dc.description.abstractBu çalışmanın amacı, 2013-2014 eğitim-öğretim yılında kademeli olarak uygulamaya konulan 5, 6 ve 7. sınıf fen bilimleri dersi öğretim programını öğretmen görüşlerine göre değerlendirmektir. Çalışmanın örneklemini 2015-2016 eğitim-öğretim yılında Kırıkkale'de bulunan 48 ortaokulun fen bilimleri dersine giren 116 öğretmen oluşturmaktadır. Araştırmada detaylı veri elde etmek için nicel ve nitel verilerin bir arada bulunduğu karma araştırma deseni kullanılmıştır. Araştırmada nicel verilerin toplanması için Fen Bilimleri Dersi Öğretim Programı Değerlendirme Ölçeği geliştirilmiş ve verilerin analizde SPSS 16 paket programı kullanılmıştır. Nitel verilerin toplanmasında, programın getirdiği yenilikler ve uygulama süreci ile ilgili 25 öğretmenle yarı yapılandırılmış görüşmeler gerçekleştirilmiştir. Görüşmelerin analizinde ise içerik analizi yöntemi kullanılmıştır. Çalışmanın sonunda, öğretmenlerin fen bilimleri dersi öğretim programının öğelerine ilişkin genellikle olumlu görüş bildirdiği ve öğelere yönelik öğretmenlerin genel kanısının ''katılıyorum'' şeklinde olduğu görülmüştür. Öğretmenler tarafından en güçlü desteklenen öğenin programın kazanımları olduğu, aritmetik ortalama olarak en az desteğin ise ölçme-değerlendirme öğesine verildiği belirlenmiştir. Programdaki konuların sınıf düzeyine dağılımında herhangi bir sorun yaşanmadığı görülmüştür ancak araştırma sonunda insanda üreme, büyüme ve gelişme konusunun 8. sınıftan alt sınıflara alınması gerektiği sonucu bulunmuştur. Öğretmenlerin bir kısmı programın, özel eğitime ihtiyacı olan öğrencilere yapılacak çalışmalar konusunda öğretmene yeterli bilgi sunmadığı ve ölçme-değerlendirme yaklaşımının öğrencinin gerçek performansını tespit etmede yetersiz kaldığı yönünde görüş bildirmiştir. Öğretmenlerin cinsiyet, hizmet yılı, mezun oldukları alan ve hizmet içi eğitim kursuna katılma durumları ile programın öğelerine yönelik görüşleri arasında anlamlı bir farklılık olmadığı tespit edilmiştir.en_US
dc.description.abstractThe purpase of this study is to evaluate science education program of 5th, 6th, 7th grade implemented gradually in 2013-2014 academic year according to the teacher views.116 science teachers of 48 schools in Kırıkkale in 2015-2016 academic year constitute sample of study. In the research mixed research pattern which quantitative and qualitative dates were with together has been used to obtain detailed data. Assessment scale of science course teaching program was developed to collect quantitative datas and SPSS 16 package program was used in analysis of data. Collecting qualitative datas, semi-structured interviews have been implemented with 25 teachers about innovations that program brought and application process . Content analysis method was used in the analysis of interviews At the end of this study, it was seen that teachers generally have reported a positive opinion about the ıtems of science course teaching program, and the general opinion of those teachers for items is that ''I agree''. It was determined that the most supported item by teachers is the program's skills but as a arithmetic average, the least support was given to the assessment and evaluation item. It was seen that there wasn't any problem in the distribution of the subjects in the program to the grade levels but at the end of study, it was found the result that the subject of proliferation, growth and development of human beings should be taken to the lower grade from 8th grade. Some of teachers reported the opinion that the program didn't provide sufficient information about the works to be done for the students who need special education and evaluation approach was insufficient to determine real performance of students. It was found that there was no sıgnificant differences between teachers opinions about items of the program and their genders, years of service, states about participating in-service –training education course, graduation departments.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherKırıkkale Üniversitesien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectEğitim ve Öğretimen_US
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.subjecten_US
dc.subjecten_US
dc.subjecten_US
dc.subjecten_US
dc.subjecten_US
dc.subjecten_US
dc.subjecten_US
dc.subjecten_US
dc.subjecten_US
dc.subjecten_US
dc.titleFen bilimleri dersi öğretim programının öğretmen görüşlerine göre değerlendirilmesi (Kırıkkale ili örneği)en_US
dc.title.alternativeEvaluation of science course teaching program according to the teacher views (Kırıkkale sample)en_US
dc.typemasterThesisen_US
dc.contributor.departmentKKÜ, Fen Bilimleri Enstitüsü, İlköğretim Anabilim Dalıen_US
dc.identifier.startpage1en_US
dc.identifier.endpage127en_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster