Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorKırındı, Talip
dc.contributor.authorAyçiçek, Yasemin
dc.date.accessioned2021-01-16T18:54:54Z
dc.date.available2021-01-16T18:54:54Z
dc.date.issued2014
dc.identifier.uri
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12587/14338
dc.descriptionYÖK Tez ID: 418716en_US
dc.description.abstractBu çalışmanın amacı Fen ve Teknoloji dersi 7. Sınıf Maddenin Yapısı ve Özellikleri ünitesinde Bilgisayar Destekli Analoji yöntemine dayalı fen öğretiminin öğrencilerin akademik başarılarına, öğrendikleri bilgilerin kalıcılığına ve fen dersine karşı görüşlerine etkisini incelemek ve geleneksel yöntemle karşılaştırmaktır. Bu araştırma Trabzon'un Köprübaşı ilçesindeki iki devlet okulunda aynı öğretmenin ders verdiği iki ayrı sınıfta öğrenim gören 60, 7. sınıf öğrencisine uygulandı. Araştırmada öntest-sontest kontrol gruplu yarı deneysel araştırma modeli kullanılmıştır. Araştırma sürecinde deney grubunda bilgisayar destekli analoji yöntemi, kontrol grubunda ise geleneksel öğretim yöntemi uygulanmıştır. Çalışma 2012-2013 öğretim yılının ikinci yarıyılında yedi haftalık süreyle gerçekleştirilmiştir. Araştırmada veri toplama aracı olarak nicel veriler; araştırmacı tarafından hazırlanan Akademik Başarı Testi ile, nitel veriler ise uzman görüşü alınarak oluşturulmuş açık uçlu sorulardan oluşan görüşme formu ile toplanmıştır. Akademik Başarı testi deney öncesinde (öntest), deney sonrasında (sontest) ve deneyin tamamlanmasından dört hafta sonra (kalıcılık testi) olmak üzere üç kez uygulanmıştır. Görüşme Formu uygulama sonrasında deney grubunda yer alan öğrencilere uygulanmıştır. Nicel verilerin analizinde, Shapiro-Wilk normallik testi, bağımsız gruplar için t-testi, bağımlı gruplar için t-testi ve kovaryans analizi kullanılmıştır. Toplanan veriler SPSS istatistik programı ile analiz edilmiştir. Nitel verilerin analizinde de içerik analizi kullanılmıştır. Araştırma sonucunda, bilgisayar destekli analoji yönteminin, geleneksel öğretim yöntemine göre Fen ve Teknoloji dersinde öğrencilerin akademik başarıları üzerinde ve öğrenilen bilginin kalıcılığı açısından daha etkili olduğunu göstermiştir. Nitel verilerin analiz sonuçları ise öğrencilerin bilgisayar destekli analoji yöntemiyle işlenen derse ilişkin olumlu görüşlere sahip olduğunu göstermiştir. Anahtar Kelimeler: Fen Eğitimi ve Öğretimi, Analoji Yöntemi, Bilgisayar Destekli Öğretim, Geleneksel Öğretim Yöntemi, Maddenin Yapısı ve Özelliklerien_US
dc.description.abstractThe aim of this study is to compare to traditional methods and examine the effects retention of knowledge and the views of students on towards science onto the academic achievement with the computer based analogy method on teaching The Structure and Properties of Matter on 7th grades' students. This study was applied to 60 students - 7th grades- from the two different classes of the same teacher from a public school at the Köprübaşı of Trabzon. In the study, pre-test – post-test control group quasi-experimental research model was used. During the research period computer based-analogy method was applied to experimental group, on the other hand traditional teaching method was applied to control group. The study has been conducted during the second term of 2012-2013 education years and has lasted for 7 weeks. In the study, quantitative acquisition is collected as a data acquisition with academic Achievement Test being prepared a researcher. On the other hand qualitative acquisition is collected with an interview form which including open-ended questions formed by counseling an expert's view. Academic Achievement Test was applied three times before experiment (pre-test), after experiment (post-test) the tests and after four week from being completed the experiment (persistency test). After research, interview form is applied to students taken part in experimental group. For the quantitative data analysis, Shapiro-Wilk, independent samples t- test, dependent samples t-test and analyses of covariance are used. The collected data are analyzed by using the SPSS statistic program. Also in qualitative analysis is used content analysis. At the end of the study, computer based analogy learning method is more effective in retention of knowledge towards science onto the academic achievement traditional learning methods. The results of qualitative data analysis show that students have positive views on computer based analogy learning method in general. Keywords: Science Education and Instruction, Analogy Method, Computer- assisted Instruction, Traditional Teaching Method, The Structure and Properties of Matteren_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherKırıkkale Üniversitesien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectEğitim ve Öğretimen_US
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.subjecten_US
dc.subjecten_US
dc.subjecten_US
dc.subjecten_US
dc.subjecten_US
dc.subjecten_US
dc.subjecten_US
dc.subjecten_US
dc.subjecten_US
dc.titleFen öğretiminde bilgisayar destekli analoji yönteminin öğrenme ürünlerine etkisien_US
dc.title.alternativeThe effect on learning outcomes of the computer based analogy used in science teachingen_US
dc.typemasterThesisen_US
dc.contributor.departmentKKÜ, Fen Bilimleri Enstitüsü, İlköğretim Anabilim Dalıen_US
dc.identifier.startpage1en_US
dc.identifier.endpage162en_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster