Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorMelanlıoğlu, Deniz
dc.contributor.authorAkıncılar, Aslı
dc.date.accessioned2021-01-16T18:55:14Z
dc.date.available2021-01-16T18:55:14Z
dc.date.issued2018
dc.identifier.uri
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12587/14520
dc.descriptionYÖK Tez ID: 532334en_US
dc.description.abstractTürkçenin yabancı dil olarak öğretiminde ders kitaplarının tek başına yeterli olmadığı bilinen bir gerçektir. Ders kitaplarının yanında öğretim sürecini destekleyecek yardımcı okuma kitapları da hazırlanmalıdır. Yardımcı okuma kitapları, öğrenicilerin kelime hazinesini geliştiren ve eğlenerek öğrenmelerini sağlayan önemli materyallerdir. Aynı zamanda Türkçeyi yabancı dil olarak öğrenen öğreniciler, yardımcı okuma kitapları ile Türk kültürünü de yakından tanımaktadır. Bu çalışmada, Türkçeyi yabancı dil olarak öğrenen öğreniciler için Dede Korkut Hikâyeleri'nin B1 düzeyinde sadeleştirilmesi amaçlanmıştır. Sadeleştirme yapılırken Diller İçin Avrupa Ortak Öneriler Çerçevesi'nin okuma kazanımları ve Türkçeye Yolculuk kitaplarının B1 seviyesinde verilen dil bilgisi yapıları dikkate alınmıştır. Sadeleştirme aşamasından sonra hikâyelere yönelik tüm becerileri kapsayacak nitelikte etkinlikler ve okuma metinleri hazırlayacak kişilere yol göstermesi amacıyla bir yönerge örneği hazırlanmıştır.en_US
dc.description.abstractIt is a fact that textbooks alone are not sufficient in teaching Turkish as a foreign language. In addition to textbooks, supplementary reading books to support the teaching process should be prepared. Auxiliary reading books are important materials that enable learners to develop vocabulary and learn by amusing. At the same time, learners who learn Turkic language as a foreign language are also acquainted with Turkish cultural artifacts with helpful reading books. In this study, it was aimed to simplify Dede Korkut Stories at B1 level for learners who are learning Turkish as a foreign language. When simplification is made, the reading achievements of the European Common Suggestion Framework for Dillers and the linguistic information given at the B1 level of the Turkish Travel Journals are taken into consideration. After the simplification phase, a guideline example has been prepared in order to guide the persons who will prepare the activities and the reading texts in the quality to cover all the skills for the stories.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherKırıkkale Üniversitesien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectEğitim ve Öğretimen_US
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleTürkçe öğrenen yabancılar için Dede Korkut hikâyeleri'nin B1 düzeyinde sadeleştirilmesien_US
dc.title.alternativeSimplification of Dede Korkut stories for foreigners learning Turkish at level B1en_US
dc.typemasterThesisen_US
dc.contributor.departmentKKÜ, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Türkçe Eğitimi Anabilim Dalıen_US
dc.identifier.startpage1en_US
dc.identifier.endpage353en_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster