Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorÇaydere, Öznur Öztosun
dc.contributor.authorGündüz, Kaan
dc.date.accessioned2021-01-16T18:58:25Z
dc.date.available2021-01-16T18:58:25Z
dc.date.issued2019
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12587/15077
dc.descriptionYÖK Tez ID: 601554en_US
dc.description.abstractAraştırmada, ilkokuma becerileri düşük olan özel gereksinimli çocukların ihtiyaçlarına yönelik hazırlanmış "müzikli materyallerin" hem ilkokumaya hem de müziksel belleğe etkisinin ortaya konulması amaçlanmaktadır. Bu araştırmada kontrolsüz ön ve sontest model yarı deneysel araştırma yöntemi kullanılmıştır. Araştırma haftada 2 gün 40 dakika olmak üzere toplamda 8 hafta sürmüştür. Araştırmada çalışma grubunu Ankara'nın Keçiören ilçesinde bulunun Tarhuncu Ahmet Paşa ortaokulunda öğrenim gören özel eğitim alt sınıfındaki okuma becerisi zayıf 2 erkek öğrenci oluşturmaktadır. Bu öğrencilerden 1'i 12 diğeri ise 13 yaşındadır. Her iki öğrencinin de tanısı %50 zihinsel yetersizliktir. Araştırmada veri toplama yöntemi olarak gözlem tekniği kullanılmıştır. Gözlem videolar yoluyla gerçekleştirilmiştir. Bu sebeple tüm derslerin videoları kayıt altına alınmıştır. Araştırmaya başlamadan alınan öntest okuma verileri ve araştırma bitiminde alınan sontest gözlem verileri içerik analizi yöntemi ile çözümlenmiştir. Araştırmanın sonucunda öntest ve sontest verileri karşılaştırıldığında müzikli materyallerle uygulanan eğitimin ilkokumada etkili olduğu ancak "ses", "hece" ve "sözcük" aşamalarına tek tek bakıldığında ise yeterince etkili olmadığı ortaya konulmuştur.en_US
dc.description.abstractThe aim of the study is to reveal the effect of musical materials prepared for the necessities of children with special needs with low primary reading skills on both primary reading and musical memory. In this study, uncontrolled pre and posttest model semi-experimental research method was used. The study lasted 8 weeks, totaling 40 minutes, 2 days a week. The study group consisted of 2 male students with poor reading skills in special education sub-class in Tarhuncu Ahmet Paşa Secondary School in Keçiören district of Ankara. One of these students is 12 and the other one is 13 years old. The diagnosis of both students is 50% mental disability. Observation technique was used as data collection method. Observation was carried out through videos. For this reason, videos of all courses have been recorded. The pretest reading data obtained from the study and posttest observation data obtained at the end of the study were analyzed by content analysis method. As a result of the study, when the pretest and posttest data were compared, it was found that the education with musical materials was effective in primary reading, but it was not effective enough when "sound", "syllable" and "word" stages were examined individually.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherKırıkkale Üniversitesien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectEğitim ve Öğretimen_US
dc.subjectEducation and Training ; Müziken_US
dc.subjectMusicen_US
dc.subjectAydınlanmaen_US
dc.subjectEnlightenment ; Aydınlanma Çağıen_US
dc.subjectEnlightenment Age ; Devleten_US
dc.subjectState ; Dinen_US
dc.subjectReligion ; Voltaireen_US
dc.subjectVoltaireen_US
dc.titleOrtaokul düzeyinde öğrenim gören özel gereksinimli çocuklarda müzikli materyallerin ilkokumaya ve müziksel gelişime etkisien_US
dc.title.alternativeThe effects of musical materials on first reading and musical development in disabled kids at secondary education levelen_US
dc.typemasterThesisen_US
dc.contributor.departmentKKÜ, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Müzik Anabilim Dalıen_US
dc.identifier.startpage1en_US
dc.identifier.endpage96en_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster