Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorÇaydere, Öznur Öztosun
dc.contributor.authorÖnal, Oğuz
dc.date.accessioned2021-01-16T18:58:31Z
dc.date.available2021-01-16T18:58:31Z
dc.date.issued2010
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12587/15118
dc.descriptionYÖK Tez ID: 308597en_US
dc.description.abstractBu araştırma, otistik rahatsızlığı olan çocukların müzik eğitimine olan yatkınlıkları ve müziğe olan duyarlılıklarını tespit edebilmek amacı ile yapılmıştır. Bu amaçla 2009?2010 öğretim yılı içerisinde Kırıkkale'de biri Özel Eğitim kurumlarında ve diğeri OÇEM özel alt sınıfında bulunan toplam iki otistik çocukla çalışılmıştır.Araştırmada çocukların yaş seviyelerine uygun, sözleri kolay, melodisi akılda kalıcı olan bir çocuk şarkısı öğretilmiştir. ?Yaygın Gelişimsel Bozukluğu Olan Bireyler İçin Performans Belirleme Formu? nda yer alan ?müzik becerileri modülü?nden dört beceri kullanılmıştır. Öğrenilmesi beklenen etkinlikler BÖP üyeleri tarafından her oturum sonunda değerlendirilmiştir. Verilerin toplanmasında BÖP formu, BÖP değerlendirme formu ve ?Müzik Eğitimi Çalışma Sonucu Durum Tespit Gözlem Formu? kullanılmıştır.Otistik çocuklarda, bireysel müzik eğitiminin gerekliliği ve her otistik çocuğa özel müzik eğitimi programının hazırlanması bu araştırmanın sonucudur.en_US
dc.description.abstractThis research has been carried out in order to determine the responsiveness and the predisposition of the children with autistic spectrum disorder towards the music education. In this research, two children with autistic spectrum disorder were studied on in Kırıkkale throughout the 2009 ? 2010 education year. During the research, children were taught a child song whose lyrics and melody were easy to learn and it wasa suitable song in terms of their age level. Four skills from ?Musical Skills Module? which appears in ?The Performance Specifying Form For The Individuals With Pervasive Developmental Disorders?were used. The activities which were expected to be learned were measured and evaluated at the end of each session by the members of the Individualized Education Program Individualized Education Program Form, Individualized Education Program Evaluation Form and also Working Results of Music Education Assessment and Observation Form were used in order to collect the data.The necessity for individualized music education for the children with autistic spectrum disorder and the necessity for preparing individualized music education curriculum for each child with autistic spectrum disorder are the results of this research.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherKırıkkale Üniversitesien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectEğitim ve Öğretimen_US
dc.subjectEducation and Training ; Müziken_US
dc.subjectMusicen_US
dc.subject17. yüzyılen_US
dc.subject17. century ; Azbi Babaen_US
dc.subjectAzbi Baba ; Bektaşiliken_US
dc.subjectBektashism ; Divan edebiyatıen_US
dc.subjectDivan literature ; Divan şiirien_US
dc.subjectCourt poem ; Divanlaren_US
dc.subjectDivans ; Halvetiyyeen_US
dc.subjectHalvetiyye ; Niyazi-i Mısrien_US
dc.subjectNiyazi-i Mısri ; Tasavvuf edebiyatıen_US
dc.subjectLiterature of mysticism ; Tasavvufi unsurlaren_US
dc.subjectMystical elements ; Şiiren_US
dc.subjectPoemen_US
dc.titleOtistik çocuklarda müzik eğitimien_US
dc.title.alternativeMusical education for autistic childrenen_US
dc.typemasterThesisen_US
dc.contributor.departmentKKÜ, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Müzik Anabilim Dalıen_US
dc.identifier.startpage1en_US
dc.identifier.endpage75en_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster