Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorGökdeniz, İsmail
dc.contributor.authorBüken, Mehmet
dc.date.accessioned2021-01-16T19:01:06Z
dc.date.available2021-01-16T19:01:06Z
dc.date.issued2018
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12587/15286
dc.descriptionYÖK Tez ID: 532069en_US
dc.description.abstractNegatif sayılar bilim adamları tarafından geç kabul edilmiştir. Negatif sayıların bilimlerle ilişki içerisinde olması, insanların algı ve tutum oluşturmalarını hızlandırmıştır. Algı oluşturmanın sayılar üzerindeki etkisi günlük hayatta karşılaşılan duygusal durumları ön plana çıkarmıştır. İnsanın davranış sürecinde algılamaların zamanla tutum ve davranışa dönüştürülmesi göz önüne alındığında, ilk defa karşılaşılan bu sayılara karşı insanın değişik duygu ve düşünceler içerisine girmesi kaçınılmaz bir gerçektir. Bu durumun insanın davranışlarına nasıl yansıyacağı, nasıl bir algı oluşturacağı, tutum oluşturmada nasıl etkileyeceği araştırılmak istenmiştir. Bu kapsamda araştırmanın amacı negatif sayıların insanların algı, tutum ve davranışları üzerine etkilerini araştırmaktır. Ölçme aracı olarak araştırmacı tarafından geliştirilen "Negatif Sayıların Algı ve Tutum Ölçeği" kullanılmıştır. Bu araştırmanın evrenini Ankara ili Kalecik ilçesinde yaşayan bireyler oluşturmaktadır. Örneklemi ise rastgele örnekleme yöntemiyle seçilen 400 kişiden oluşmaktadır. Ölçekten elde edilen puanların geçerlilik ve güvenilirlik çalışması yapıldıktan sonra araştırma soruları Anova yöntemi kullanılarak incelenmiştir. Yapılan 4 boyutlu anova testinde bireylerin negatif sayılara karşı oluşturduğu algı, tutum ve davranış değişmelerinde etkili olan faktörlerden birisi yaş, diğeri eğitim seviyeleri olarak bulunmuştur. 11-15 yaş arası bireylerdeki farklılaşmanın diğer gruplara göre daha fazla olduğu ve karşılaştığı negatif sayılara daha anlamlı tepkiler oluşturduğu ve bu da davranışa dönük niyetlerinin daha güçlü olmasına neden olmaktadır. Eğitim durumuna göre karşılaştırmada ortaokul ve lisans düzeyinde anlamlı farklılaşmaların olduğu diğer gruplarda farklılaşmanın olmadığı gözlenmiştir. Bu da ilk olarak ortaokul seviyesinde gösterilmeye başlanan negatif sayılara karşı bu gruptaki bireylerin olumsuz oluşturduğu algıların daha kuvvetli olduğu görülmektedir.en_US
dc.description.abstractNegative numbers were accepted late by scientists. To investigate effects on human perception, attitudes and behaviors. Negative numbers were accepted late by scientists. The involvement of negative numbers in science has accelerated the formation of people's perceptions and attitudes. The importance of creating perception. It was brought to the foreground. It has been taken ino consideration that the perception of man in the process of behavior is transformed into attitude and behavior over time. It is an inevitable fact that a person enters into different feelings and thoughts against this encountered number. He wanted to investigate how this situation would be reflected, how he created and how he would affect his behavior. In this context investigate the effects of negative numbers on the perception attitude and behavior of people. The "Perception and Attitude Scale of Negative Numbers" developed by the researcher was used as a measurement tool. The universe of this research is the individuals living in the Kalecik district of Ankara province. Sample selected by the method of isiting 400 people. After the validity and reliability study of the scores obtained from the scale, the research questions were examined using the Anova method. In the 4-dimensional ANOVA test, one of the factors that affect the perception, attitude and behavior changes of the individuals against the negative numbers was found as age and other education levels. The differentiation of 11-15 year olds is more common than the other groups, and the more negative responses they make to the negative numbers, the more intense the behavioral intentions are. It was observed that there was no differentiation in the other groups in which there were significant differences in secondary school and undergraduate level compared to education level. This shows that the negative perceptions of the individuals in this group are stronger than the negative ones that were first started to be shown at secondary school level.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherKırıkkale Üniversitesien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectİşletmeen_US
dc.subjectBusiness Administrationen_US
dc.titleNegatif sayıların insanların algı, tutum ve davranışları üzerine etkisien_US
dc.title.alternativeThe impact of negative numbers on perception, attitude and behavior of peopleen_US
dc.typemasterThesisen_US
dc.contributor.departmentKKÜ, Sosyal Bilimler Enstitüsü, İşletme Anabilim Dalıen_US
dc.identifier.startpage1en_US
dc.identifier.endpage137en_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster