Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorKaya, Muhammed Veysel
dc.contributor.authorÜzüm, Bekir
dc.date.accessioned2021-01-16T19:01:14Z
dc.date.available2021-01-16T19:01:14Z
dc.date.issued2016
dc.identifier.uriBu tezin, veri tabanı üzerinden yayınlanma izni bulunmamaktadır. Yayınlanma izni olmayan tezlerin basılı kopyalarına üniversite kütüphaneniz aracılığı ile (TÜBESS üzerinden) erişebilirsiniz.
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12587/15406
dc.descriptionYÖK Tez ID: 448689en_US
dc.description.abstractİkinci Dünya Savaşı'ndan sonra ülkelerin finansman ihtiyacını ve döviz talebini karşılamak amacıyla IMF kurulmuştur. Türkiye yaşadığı ekonomik krizleri aşmak için çeşitli ekonomik istikrar programları uygulamıştır. Türkiye'nin IMF'ye üye olduktan sonra uyguladığı istikrar programları genellikle IMF destekli 1-3 yıllık süreyi kapsayan ve yapısal sorunları çözmeyi amaçlamayan stand-by anlaşmaları şeklinde olmuştur. Türkiye 70 yıla yakın bu süreçte, IMF ile 20'ye yakın düzenleme ve yaklaşık 45 milyar SDR (Özel Çekme Hakları) tutarında bir kaynaktan yararlanmak üzere anlaşma yapmıştır. Bu süreçte Türkiye ekonomik altyapısını güçlendirecek ve ödemeler dengesi sorunlarını kalıcı olarak çözecek önlemleri alamamıştır. Ancak anlaşmaya varılan bu düzenlemelerin yarıya yakını Türkiye'nin borçlanma şartlarını yerine getirmemesi nedeniyle tamamlanamamıştır. Bu durum IMF'nin Türkiye'ye vaat ettiği meblağı tamamlamadan düzenlemelerini sona erdirmesine ve IMF'nin mali kaynakların devamı için öne sürdüğü koşulların çokça eleştirilmesine neden olmuştur. Bu çalışmada Türkiye'de uygulanan IMF destekli istikrar programlarının özellikleri ve makroekonomik göstergeler üzerine etkileri incelenmiştir.en_US
dc.description.abstractAfter the Second World War, the IMF was founded to meet the financing needs and the demand for foreign currency of countries.Turkey has applied various economic stabilization programs to overcome the economic crisis. After being a member, Turkey's stabilization programs implemented are generally 1-3 years has been shaped IMF-backed agreement covering are not intended to solve structural problems. Starting from membership to now, Turkey has made nearly 20 arrangements indicating 45 billion SDR with the IMF. In this period Turkey could not manage to solve its balance of payment problems and to strengthen its economy Unfortunately nearly half of those arrangements could not be completed, as Turkey was not able to perform the IMF's stability program conditions. As the IMF cut its sources, those conditions required by the IMF suddenly became a discussion subject in Turkey.This study explains characteristics or IMF-supported stabilization programs and effects of IMF programs on macroeconomic indicators in Turkey.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherKırıkkale Üniversitesien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/closedAccessen_US
dc.subjectEkonomien_US
dc.subjectEconomicsen_US
dc.subjecten_US
dc.subjecten_US
dc.subjecten_US
dc.subjecten_US
dc.subjecten_US
dc.titleTürkiye'de uygulanan IMF politikalarının makroekonomik ekonomik göstergeler üzerine etkilerien_US
dc.title.alternativeIMF-supported stabilization programs and effects of IMF programs on macroeconomic indicators in Turkeyen_US
dc.typemasterThesisen_US
dc.contributor.departmentKKÜ, Sosyal Bilimler Enstitüsü, İktisat Anabilim Dalıen_US
dc.identifier.startpage1en_US
dc.identifier.endpage134en_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US


Bu öğenin dosyaları:

DosyalarBoyutBiçimGöster

Bu öğe ile ilişkili dosya yok.

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster