Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorAydoğan, İsmail
dc.contributor.authorBalkaş, Gülüzar
dc.date.accessioned2021-01-16T19:01:23Z
dc.date.available2021-01-16T19:01:23Z
dc.date.issued2020
dc.identifier.uri
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12587/15489
dc.descriptionYÖK Tez ID: 628751en_US
dc.description.abstractBu çalışmada çocuk ve sanat ilişkisi ele alınmıştır. Araştırmanın problemi olarak sanat eğitimi ve çocuk arasındaki ilişki incelenmiştir. Çalışmanın ilk bölümünde araştırmanın konusu, amacı, önemi ve problemleri ele alınmıştır. İkinci bölümde sanat ve sanat ile ilgili kavramlar, üçüncü bölümde çocuk gelişimi, dördüncü bölümde çocuk ve sanat ilişkisi çalışılmıştır. Çalışmanın beşinci bölümünde yöntem ile ilgili konulara, altıncı bölümde bulgulara yer verilmiştir. Çalışmanın bulgularına göre, sanat çocukların gelişimine her yönden olumlu katkı sağlamaktadır. Bu olumlu katkıya rağmen Türkiye'de çocuklara sağlanan sanat eğitim sürecinde bir takım sorunlar bulunmaktadır. Bu sorunlar; sanat içerikli derslerin saatinin az oluşu, okullarda sanat atölyelerinin ve yeterli malzemenin bulunmaması, sayısal ve sözel derslerde sınavda soru çıkması nedeniyle sanatsal içerikli derslere gereken önemin verilmemesi ve öğretmenler yetersizlikleri şeklinde sıralanmaktadır. Çalışmanın son bölümünde bulgular değerlendirilerek çeşitli çözüm önerileri üretilmiştir. Çözüm önerileri çocuklara verilecek nitelikli sanat eğitimi için gerekli önlemleri içermektedir. Ayrıca, sanat eğitiminin gelişmesine ve öğretmenlerin daha nitelikli yetiştirilmesine yönelik önerilere de çalışmada yer verilmiştir. Anahtar Kelimeler: Çocuk, sanat, sanatçıen_US
dc.description.abstractIn this study, the relationship between child and art is discussed. As a problem of the research, the relationship between art education and child was examined. In the first part of the study, the subject, aim, importance and problems of the research are discussed. In the second part, the concepts of art and art, child development in the third part, the relationship between child and art in the fourth part. In the fifth part of the study, the issues related to the method are included, and in the sixth section, the findings are included. According to the findings of the study, art contributes positively to the development of children in all aspects. This process has a number of problems in art education provided to children in Turkey despite a positive contribution. These problems are; Because of the less hours of art-related lessons, the lack of art workshops and sufficient materials in schools, quizzes in numerical and verbal lessons, there is a lack of importance for teachers with artistic content and teachers' inability. In the last part of the study, various solution suggestions were produced by evaluating the findings. Solution suggestions include the necessary measures for qualified art education to be given to children. In addition, suggestions for the development of art education and the training of teachers more qualified are also included in the study. Key Words: Children, art, artist.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherKırıkkale Üniversitesien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectEğitim ve Öğretimen_US
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleÇocuk ve sanat ilişkisi üzerine bir incelemeen_US
dc.title.alternativeA study on the relationship between child and arten_US
dc.typemasterThesisen_US
dc.contributor.departmentKKÜ, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Eğitim Yönetimi ve Denetimi Anabilim Dalıen_US
dc.identifier.startpage1en_US
dc.identifier.endpage105en_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster